STORA TRÄNINGSÅRET FORTSÄTTER

Anv. namn:
Lösenord:
 

Önskemål inför höstens träningar!

Nu när sommaren snabbt närmar sig är dags för oss i TräK att börja planera höstens träningar. Vi har som ambition att det ska finnas något för alla på träningarna – nybörjare och veteran, motionär och elit. Därför vill vi nu gärna höra era önskemål inför hösten!

-Vilket träningspass vill du helst av allt se i höstens kalender?
-Vad har du saknat under vårens träningar?
-Vad har varit bra som vi ska fortsätta med?

Skriv en kommentar, prata med oss på en träning eller maila oss dina idéer (centrumoktraning snabel googlegroups.com)!

Vill du hålla i en tekniktorsdag? Maila oss förslag på datum, tema och plats så blir vi extra glada! :)

Trevlig träningssommar!

PS! Vill du ha träningssällskap i sommar? Skriv ett inlägg i forumet eller använd kalendern under ”träningsbank” här på hemsidan!

/Sara, Jesper, Anders H och Kristina

Inlagd: 5 maj 2017, 20:20
Ändrad: 12 december 2017, 22:22


12 kommentarer (kommentera)

  • Här kan ni skriva era önskemål inför höstens träningar :)

    / Kristina
    2017-06-08 kl 21:30

  • Önskar skogsintervaller och någon centrumsöndag när det inte är tävling. Samt mer nattorientering. Kan väl också arrangera någon sådan kanske möjligtvis.

    / Lena Ö
    2017-06-08 kl 22:06

  • Gillar om tusingar återkommer en gång i månaden på Kärrtorps IP, som förra året t ex. Bra sätt att kunna jämföra huruvida det blir några framsteg i löpningen + nyttig intervallträning.

    / Linus Rispling
    2017-06-09 kl 09:52

  • Lena och Linus, bra kommentarer – stort tack för det! :)

    / Kristina
    2017-06-10 kl 10:37

  • Jag skriver ur eget perspektiv, kommer rätt sällan, har relativ dålig orienteringsförmåga, och är ganska glad i våra träningar så som de är. Men mitt lyxiga idealträningsprogran skulle se ut så här:

    – kartträningar gärna i icke-närskog (pga jag har svårt med fokus en vardagskväll och stiglöst tvingar fram det bättre)
    – nattorientering istället för raves, gärna i lugn tempo.
    – ju bättre jag blir på karta desto mer behov av intervaller pga står inte still så ofta längre, men:
    – alla intervaller i backe, mosse eller skog pga O-löptekniken inte sitter i ryggraden. Det tog hårt att bli frånlöpt i Lunsens benhävskrävande skarsnö av de H40sarna, även med kartan i fickan.
    – styrke gör jag helst själv

    / jorrit
    2017-06-10 kl 20:45

  • Obs förstår att idealisk inte alltid går att ordna.

    / jorrit
    2017-06-10 kl 20:46

  • Reflexbanor är en personlig favorit. Vidare Instämmer jag med tidigare inlägg angående mer nattorientering.

    / Tomas Holmberg
    2017-06-10 kl 21:53

  • Jag uppskattar verkligen att vi haft omklädningsrum på vinterhalvåret. Är man skadad så uppskattar man allt som ger möjlighet till inslag av orientering, därför är jag också positiv till mer natt. Men det är mer jobb förstås. Långdistansbanor istället för rave ibland, där man kan springa i små grupper och lära av varandra kanske vore något.

    Jag tycker ni gör ett grymt jobb som det är, kul med blandningen. Tycker som Lena att endags träningsläger är bra, då går lagom del av helgen åt.

    / Mia
    2017-06-11 kl 13:59

  • Jorrit, Tomas och Mia – stort tack för alla bra kommentarer! Vi tar med oss det i planeringen!

    / Kristina
    2017-06-12 kl 07:51

  • Vi har lagt ut en ny fråga om när vi ska ha läger under hösten. Rösta gärna, har ni önskemål om var kan ni tex skriva det här eller kontakta någon i TräK på annat sätt.

    / Sara J
    2017-06-26 kl 13:27

  • Nu verkar 13-15 oktober leda stort i lägehelgs-omröstningen, tycker ni annat måste ni in och rösta. omröstningen syns bara på en dator eller i en app som är i datorläge.

    / Sara J
    2017-06-28 kl 13:23

  • Jag önskar mig en brunbild/höjdkurveträning! I växlande tempo. Eller kanske någon bara som vill ut och träna det tillsammans med mig :)

    / Agnes Thor
    2017-07-27 kl 21:52