årsfest årsfest årsfest årsfest årsfest årsfest

Anv. namn:
Lösenord:
 

TräK vill veta hur du tycker fysträningarna kan förbättras!

TräK får ofta in förslag på hur träningarna kan förbättras så att fler kommer. Nu är det bland annat flera som tycker att man kommer hem sent om man går på träningarna. Här är några förslag och idéer som kommit:

1. Tidigarelägga träningarna

För att utvärdera detta skulle vi i TräK vilja tidigarelägga träningarna under tre månader (januari-mars) 2020. Förra året hade vi en omröstning om att behålla träningstiden eller ändra, och då var det ca 50/50 som ville behålla 18:30 eller ändra tid. Nu när vi tänker tidigarelägga träningarna under en testperiod undrar vi vilket av följande två alternativ ni vill att vi har för fysträningarna under testperioden. Rösta senast 15e december (samma dag som Centrums ringled).

VECKANS FRÅGA

Fysträningar januari-mars 2020

  • Samling kl. 17.45 och start kl. 18.00. (59%, 13 Votes)
  • Samling kl. 18.00 och start kl. 18.15. (41%, 9 Votes)

Antal som röstat: 22

Loading ... Loading ...

2. Hålla träningarna mer centralt

Vi har försökt ordna så att fler träningar är vid Stadion och färre i Kärrtorp januari-mars 2020. Vi kommer under den perioden hålla alla fystisdagar vid Stadion och köra torsdagsträningarna från Kärrtorp. Vi har även kontaktat idrottsbokningen om mer centralt omklädningsrum men inte hittat något annat. Har du några tankar och idéer om mer centrala omklädningsrum? Kontakta i så fall oss i TräK.

3. Separata omklädningsrum för damer och herrar

TräK informerar om att det numera normalt sett är separata omklädningsrum i Kärrtorp, ett för damer och ett för herrar. På Stadion har vi ett omklädningsrum, men separata duschar för damer och herrar.

Ni kan alltid kontakta oss via traning@centrumok.se om ni har några förslag, eller prata med oss på någon träning!

Mvh
TräK (Julia Frisk, Jonas Kjäll, Jens Wicksén och Kristina Aspvall)

Inlagd: 12 december 2019, 19:19
Ändrad: 12 december 2019, 11:11


14 kommentarer (kommentera)

  • Kommentera och rösta gärna under den kommande veckan för att vara med och påverka nästa års träningar!

    / Kristina
    2019-12-07 kl 20:17

  • Hej! För mig som bor i Hornstull, jobbar i skärholmen och alltid cyklar till jobbet känns såväl Kärrtorp som stadion för långt bort. Om fyspassen (eller några av dem) skulle komma närmare stan, t.ex. Tantolunden, Kungsholmen eller Karlberg skulle ni få se min nuna oftare. Tillgång till omklädningsrum är för mig ointressant eftersom jag cyklar och kommer färdigombytt. Förstår att detta inte ör läget för alla men kanske nåt pass nån gång ibland som variation?

    / Johanna Löfvenius
    2019-12-08 kl 17:34

  • Vi har kört på Zinkensdamms ip förr men då var personalen där så keff så vi slutade om jag minns rätt. Kanske har dom trevligare personal nuförtiden?

    / Oskar
    2019-12-08 kl 18:35

  • En annan stor nackdel med Zinkensdamm var stanken som satt i tegelväggarna i omklädningsrummen. Den som klagar på att orienterare luktar har aldrig varit på en hockeyträning…

    Stadion är jättebra, både duscharna, bastun och tillgången till olika löpspår. Vill man ha riktig skog för pannlampsrejv så tycker jag däremot att Kärrtorp är mycket bättre, där man kommer direkt ut i skogen utan transportsträckor.
    Skillnaden i restid är faktiskt inte så stor. Det beror förstås på varifrån man åker, men kommer man t.ex. norrifrån med blå linjen, där många stora arbetsplatsområden ligger, så är det bara 5-10 minuter längre resväg till Kärrtorp än till Stadion.

    Kristineberg kunde vi kanske använda oftare för banlöpning? Enligt hemsidan ska där nu också finnas en 700 meter lång motionsslinga, som kanske går att använda för intervaller?

    Det finns ju ett par halvcentrala idrottsplatser till, t.ex. Stadshagen och kanske Stora Essingen. Men där saknas väl löparbanor och andra grusvägar lämpliga för intervaller? Under den mörka halvan av året skulle kanske den trevliga men smala gångvägen utmed Karlbergssjön och -kanalen fungera, utan alltför stor kollisionsrisk med allmänheten?

    Tack för allt jobb ni gör med träningarna!

    / Mattias Henriksson
    2019-12-08 kl 19:16

  • Kan vi låtsas att Ursvik är centralt? Ja, det kan vi göra. Jag föreslår Ursvik!

    / Niclas
    2019-12-08 kl 20:57

  • Ja, Ursvik är bra! (Inte bara för att jag kör Ursviksvägen när jag cyklar till/från jobbet.)
    Det är intressant hur de mentala avstånden skiljer sig från de faktiska restiderna. Från T-centralen till Kärrtorp tar det 14 minuter, till Hallonbergen 11 minuter. Sedan är det väl lite längre att gå från t-banan till Ursviks IP än till Kärrtorps IP, men totalt så går det på ett ut.

    / Mattias Henriksson
    2019-12-08 kl 22:14

  • Till Ursvik går också buss från Hallonbergen som går på ett par minuter och går ganska ofta. Annars är det ungefär lika långt att gå till båda ställena från tunelbanan. Tyvärr kommer Motionsgården att stänga för allmänheten under 2020 – kommunen ska spara pengar. Däremot kommer Sundbybergs IK att vara kvar tror jag så det går nog att komma överens om något gällande omklädningsrum om man vill.

    / Janne Nilsson
    2019-12-08 kl 23:26

  • Angående 2. Av erfarenhet vet jag att idrottsbokningen är svår om man inte vet exakt vad man vill ha. Det med att tänka nytt är inget för dem. När jag hittade stadion var det för att jag fick tag i en chef som kände någon på stadion.

    Det kan vara värt att kolla med folks jobb.
    Många jobb har omklädningsrum i källaren tex.

    / Sara
    2019-12-09 kl 10:07

  • En lite snabb kommentar till centralt eller inte. Om vi ska springa i skog, vilket jag personligen anser att vi borde göra både på intervall och rave, så är centralt ju svårt. Då går det knappt att få det så mycket mer centralt än nu. Det är om det skulle gå att hitta en skola närmare t-banan, t.ex. i Hammarbyhöjden/Björkhagen. i Norra delen stan är det svårt att hitta något hyfsat centralt som ligger bättre än stadion, annars är det asfalt som gäller. Och nej, jag anser inte att Ursvik är centralt, på något sätt. Kärrtorp har åtminstone fördelen att hyfsat många i klubben bor i närheten coh kan t.ex. cykla dit. Nå, jag är i alla fall aldrig med och det beror mer på mig än på var och när vi har träningarna. Det är klart, vore vi alltid hemma hos mig skulle det ju hjälpa, men det skulle förstås bli jobbigt på andra sätt. Jag lyckades för övrigt inte vara med en enda gång när vi tränade från Zinken och närmare än så kan det knappast bli.

    / Lena Ö
    2019-12-09 kl 17:41

  • Skogsintevaller ftw!

    / Sara
    2019-12-10 kl 13:50

  • För mej passar Kärrtorp och Stadion och 18.15 perfekt. Men jag är flexibel.

    / Per-Anders
    2019-12-14 kl 13:00

  • Jag tycker nuvarande upplägg har varit jättebra, särskilt med fysträningar (som jag deltar mest på) där innehållet är både varierat och bra anpassat efter säsong. Vad gäller Kärrtorps IP kanske jag räknas som part i målet då jag bor nära, men jag tycker det är en klar fördel att inte alla fysträningar är förlagda till Stadion (som redan nämnts är Stadion inte centralt för alla) utan att även andra alternativ finns. Eftersom vi inte har klubbstuga är vi ju ganska fria och kanske kan alternera ännu mer än idag – Stadion, Kärrtorp och t ex några av de alternativ som redan nämnts bland tidigare kommentarer?

    / Linus
    2019-12-15 kl 23:00

  • Är man på zinken är det ju faktiskt bara en bro över till Årstaskogen där det finns skog över till oss. Kanske går det att hyra omklädningsrum där vid Gullmars där vi hyrt förr till MSBN m.m

    / Oskar
    2019-12-15 kl 23:52

  • Tack alla som har röstat och som kommit med massa tips på alternativ till omklädningsrum!

    Under januari-mars provar vi att ha samling kl 17:45 och start 18:00. Intervallerna kommer under samma period framför allt utgå från Stadion och torsdagsträningarna från Kärrtorp. Under våren kommer TräK undersöka era tips på omklädningsrum närmare för att förhoppningsvis hitta en bra lösning inför hösten!

    Passar på att meddela att vårens träningar drar igång v 2 med intervaller och rejv precis som vanligt och första måndagsgympan blir v 3! :)

    / Kristina
    2019-12-18 kl 09:34