Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

20/10 Terräng-KM

Det är dags för årets uppgörelse i terränglöpning!
Platsen för skådespelet är precis som ifjol Kärrtorps IP. Banorna går på elljusspåret och är lika tuffa som härliga.

Det tävlas i tre klasser; dam, herr & motion. Loppen avgörs med gemensam start. Först i mål vinner.

Samling för ombyte 18.15.

Banan går som en 8 med start och mål vid krysset på bilden nedan. Den utritade kartan är ungefärlig. Det kommer även finnas snitsel vid de större korsningarna.
Herrar: springer två varv (11,3 km)
Damer: springer 1 1/2 varv. (8,4 km)
Motion: springer 1 varv.

Inlagd: 18 september 2011, 17:23
Ändrad: 20 oktober 2011, 23:34


37 kommentarer (kommentera)

  • Åh nej mitt i tentatider.. Ska försöka komma!

    / Kattis S
    2011-09-18 kl 19:15

  • Klart du ska! Man behöver vila hjärnan med fysisk träning när man pluggat hårt.

    / Mattias H
    2011-09-18 kl 20:35

  • Är det ok att vara med om man bara är träningsmedlem?

    / jens_wicksen
    2011-09-28 kl 07:15

  • Yepp Jens, alla är välkomna!! Ju fler desto roligare!

    / Sofia
    2011-09-28 kl 08:53

  • För tydlighets skull: För att räknas som klubbmästare måste man tävla för Centrum (Lex Pierre), men man får självklart vara med och springa ändå.

    / jerk
    2011-09-28 kl 09:17

  • Finns det nån mer info om detta typ distanser, anmälan mm?

    / Helena Ihrstedt
    2011-10-03 kl 23:09

  • Mer info kommer snart om distanser mm. Anmälan görs genom att klicka på, jag kommer.

    / Jonas Nylund
    2011-10-04 kl 06:49

  • Hellborg verkar vilja sluta på topp, ser honom inte på anmälningslistan?

    Själv undrar jag om det kommer finnas en nybörjarklass? Vågar inte stångas med de andra snabba grabbarna på denna distans…

    / Falken
    2011-10-04 kl 08:10

  • Men falken du är ju ingen nybörjarlöpare, du har ju sprungit göteborgsvarvet! du är ju i princip proffs!

    / DanïeL
    2011-10-04 kl 11:17

  • och i fjällen, sluta svamla.

    / a.w.e.
    2011-10-04 kl 16:20

  • Jag funderade en del på hur jag med hedern i behåll skulle slingra mig ur denna enda KM-tävling för i år som jag faktiskt kunde vara med. Det är inte min favorit kanske jag ska lägga till. Och nu kan jag dra en lättnadens suck, ursäkten kom som ett brev på e-posten. Det blir partaj istället.

    / Lena Ö
    2011-10-04 kl 17:36

  • Men hur långt springer man??

    / a.w.e.
    2011-10-08 kl 12:17

  • Ren löpning är inte min favorit egentligen. Men ger det en chans.

    / Magua
    2011-10-10 kl 14:09

  • Glömde skriva att det hade varit kul som ovan skrev o veta hur långt det är. :-)

    / Magua
    2011-10-10 kl 14:10

  • Gjorde lite research i Funbeat efter banlängd:
    Herrar 11,3 km
    Damer 8,4 km

    Sen har det läckt information om hur slingan går, se Eniro-karta. Herrar springer två varv, damer springer samma slinga fast kortar av det andra varvet direkt till mål när herrarna vänder söderut mot Kärrtorp en andra gång. Men vi får se om arrangörerna kommer med någon banändring i år…

    / DanïeL
    2011-10-10 kl 14:44

  • Ska försöka lura med mig lillebror också till detta event. Han får vara hjälpryttare

    / Henrik
    2011-10-10 kl 18:40

  • Ack, kanske får kasta in handduken på förhand här. Får se om jag hinner bli ordentligt frisk nu på två dar, annars är det förstås natt-KM som har prioritet.

    / Agren
    2011-10-17 kl 19:51

  • Jag hoppas någon är där och filmar/fotar för jag missar det i år igen.

    / Oskar
    2011-10-18 kl 00:55

  • Hellcastle! Jag håller på dig. KÖR HÅRT!

    / Falken
    2011-10-19 kl 22:30

  • Tack Falco, vi ses på tisdag…i natten.

    / Henrik
    2011-10-19 kl 23:00

  • Jag bangar. Blev störtförkyld två dagar efter lägret. Synd, men lycka till allihopa!

    / jorrit
    2011-10-20 kl 09:45

  • Lycka till allihopa!!! Hoppas på liveblogg från arrangörerna.

    / Oskar
    2011-10-20 kl 11:20

  • Jag kommer! Har levt på konferensmat och vin de senaste dagarna och knät är lite skramligt sen hässelbyloppet, men det är väl en uppladdning så bra som någon.

    / Handers
    2011-10-20 kl 11:41

  • Jag får tyvärr kasta in handduken, tog med kläder och hoppades krya på mig under dagen, men nu känns det snarare sämre.

    / Camilla
    2011-10-20 kl 11:52

  • Lycka till!

    / Camilla
    2011-10-20 kl 11:53

  • Lena din ursäkt godtas inte.
    Jag tar med mig en vän som kanske vill börja träna med oss. Hon springer nog motion.
    Själv har jag sån träningsverk så att jag knappt kan gå, men har ingen aning från vad. Men jag behöver ursäkter för att inte må så dåligt sen när resultatet inte blir så bra.

    / Moa
    2011-10-20 kl 11:57

  • Jag kastar in handduken. Ska vila mig i form för helg utan älg. Lycka till allihopa. Ses i helgen eller på tisdag. =)

    / Sara Jonasson
    2011-10-20 kl 12:33

  • Jaså, Handers ger sig in i leken okcså. Då får ni andra se upp i nerförsbackarna när Handers kopplar in sina ”drunken knees”.

    / Falken
    2011-10-20 kl 13:10

  • Ha, ska tänka på hur ni lider i spåret när jag äter pyttipanna på LO-tidningens 90-årskalas.

    / Lena
    2011-10-20 kl 14:04

  • Jo, man kanske kan sammanfatta hela min löpning med att det går fort utför.

    / Handers
    2011-10-20 kl 14:52

  • Hemskt ledsen men jag kommer troligen också välja att satsa på centrums ”handdukskastar-cup” istället för km ikväll. Tar en trepoängare genom min usla ursäkt: ”trött”. (Är mellan två jobbpass.)

    / DanïeL
    2011-10-20 kl 16:11

  • Jag hinner! Men blir lite sen… Där om 15!

    / Kristoffer
    2011-10-20 kl 18:08

  • HUR gick det?

    / Falken
    2011-10-20 kl 20:56

  • Ja vissa sitter faktiskt hemma skadade och övertända på att få höra resultaten!

    / tallhage
    2011-10-20 kl 20:58

  • Vad jag såg var Jens först i mål, Hellcastle strax efter. Kristoffer sprang in som 3a före Mattias Å. Kattis vann damklassen före Mette. Inga plankor att rapportera efter loppet.

    Falco, grattis och välkomna tillbaka till allsvenskan!

    Emit, bra seger på slutet igår, trodde det skulle bli mållöst.

    / Henrik
    2011-10-20 kl 21:44

  • Tider! Vi vill ha tider!

    Men tack iaf för rapporten Castle of Hell. Och tack för gratulationerna för igår. Segermål i slutminuten är precis vad vi behöver nu för att få upp självförtroendet nu. Jobbig match mot Stoke i helgen.

    / tallhage
    2011-10-20 kl 21:53

  • EMIT: Resultat finns nu på hemsidan!

    / Sofia
    2011-10-20 kl 21:54

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Ågren i Kotka-Jukola 2026

    Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?

  • Johanna Bergmark i Kotka-Jukola 2026

    Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.

  • Andreas Lundsten i Tekniktorsdag: OL-intervaller i Ma...

    Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!

  • Agnes i Kotka-Jukola 2026

    Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.

  • Oskar i Kotka-Jukola 2026

    Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.

NÄRMAST PÅ GÅNG

Tuesday 9 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand
  • Magnus Karlsson
  • Arnau Requena
  • Erik Wessberg
  • Alexander Garin Folkegård
  • Karin Hagwall
  • Nina Wertholz

Fystisdag i Kärrtorp: Summer 3000!!! 9

Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.

Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …

Läs mer

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Lena Öhman
  • Mattias Robertson
  • Henning Sköldvall
  • Johanna Löfvenius
  • Britta Alstad
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Mattias Joëlson

11/6: Tekniktorsdag: OL-intervaller i Majroskogen 9

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

13/6: Kotka-Jukola 2026 21

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Malin Sundeby
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Johanna Bergmark

25/6: Tekniktorsdag + terminsavslutning + fika i Hammarby sjöstad 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

29/6: Trekvällars 1 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

30/6: Trekvällars 2 lång 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage

3/7: KĀPA 2026 1

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 13

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet