
Dags för en Centrumklassiker – Stockholms ringled! Ett långpass som heter duga eller ett kort pass om en känner för det. Långsamt tempo och många fikastopp längs vägen när vi passerar medlemmars hem – ett riktigt myspass. Samlingsplats och bansträckning meddelas när det närmar sej.
Skriv en kommentar nedan om du vill att vi passerar din bostad, och vad du tänker bjuda på. Det går även bra att emaila TräK, traning@centrumok.se
Så funkar det
Du hoppar in i klungan av löpare vid en kontroll i närheten av din bostad, eller var du nu råkar befinna dig denna dag, och hänger med på den (eventuellt) ringformade banan. Löparna droppar av efterhand de närmar sig hemmet igen, eller vid lämplig tunnelbanestation om orken/tiden tryter. Den som så önskar lär kunna lunka på åtminstone halva dagen, i skiftande sällskap.
Alla kan vara med!
Vi kommer springa tillräckligt långsamt, och hur länge man vill vara med bestämmer man själv. Tidigare har det hänt att deltagare som varit förhindrade att springa pga brutna kroppsdelar istället deltagit medelst cykel. Eller bara dokumenterat ringleden på en film. Eller arrangerat glöggfika i ett trapphus på vägen. Alla sätt är rätt sätt och vädret kommer vara underbart, på något sätt.
Glympse
För att kunna hålla koll på klungans framfart är det bra om du laddar ner appen Glympse och delar din position med gruppen centrumok, så dyker din position upp i rutan nedan. Gå med i gruppen genom den här länken: https://glympse.com/!centrumok
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
25 kommentarer (kommentera)
Jodå, det blir en Stockholms ringled även denna december! Meddela TräK om du vill att vi passerar just din adress.
/ Per-Anders
2025-11-14 kl 18:09
Det blir Solna ringled i år!
/ Britta
2025-11-22 kl 21:46
Årets bästa långpass närmar sig. Skriv en kommentar om ni vill att ringleden ska passera hemma hos er så kan vi planera in lite pitstops!
/ Karin Hagwall
2025-12-04 kl 16:14
Sista Solnabon avviker härmed.
/ Britta
2025-12-07 kl 16:45
Jag och Johanna bjuder på ett stopp på Reimers! Vindragarvägen 21.
/ Henning Sköldvall
2025-12-07 kl 19:35
Ett stopp på Bjälbogatan är också möjligt.
/ Joel B
2025-12-09 kl 20:59
Tack Henning, Johanna och Joel! Blir det några fler stopp? Fyll gärna på med fler adresser! Snart läggs banan :)
/ Karin Hagwall
2025-12-10 kl 13:27
Jag får tyvärr kasta in handduken.
/ Petter Wikström
2025-12-10 kl 16:16
Söder runt?
/ Joel B
2025-12-10 kl 21:59
Banan kanske redan är lagd, men om inte så kan jag bjuda på lite pepparkakor på Sickla strand 15!
/ Klara Alm
2025-12-11 kl 08:55
Nu är banan lagd och finns att se här https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1YE-0Mc34V8Mid_uV9aVrUuyJP_6eLgk&usp=sharing
Det blir turer mellan olika skulpturer, ett stopp där man kan drömma om årsfester och tre fikastopp!
/ Karin Hagwall
2025-12-11 kl 17:48
Samling på Hötorget kl 10 för start!
/ Karin Hagwall
2025-12-11 kl 17:49
Härligt! Var startar den?
/ Moa
2025-12-11 kl 17:50
Mitt google har räknat ut att det är 25 km löpvägen, stämmer det?
/ Oskar
2025-12-11 kl 20:05
Kul! Vilket håll springer vi?
/ Henning Sköldvall
2025-12-11 kl 20:30
Fågelvägen är ca 17 km, får se om ni lyckas ta bättre vägval än Google!?
Banan börjar söderut!
/ Karin Hagwall
2025-12-11 kl 21:41
Inte frisk efter förkylning så måste tyvärr avstå denna traditionsfyllda tur.
/ Linus
2025-12-13 kl 12:34
Vill ni passera Björngårdsgatan 6 på vägen till Joel? Isåfall väntar jag i porten, eller så möter jag er där.
/ Oskar
2025-12-13 kl 18:41
Jag joinar vid progressionsstatyn
/ Moa
2025-12-14 kl 01:01
Jag okså joinar er mellan slussen och progressionstatyn!
/ Arnau
2025-12-14 kl 08:23
Ses på Hötorget!
/ Henning Sköldvall
2025-12-14 kl 08:35
Är ni igång med glympse vid starten?
/ Oskar
2025-12-14 kl 09:40
Jag är på väg
/ Joel B
2025-12-14 kl 09:50
Ni som inte var med, vilken regnfest!
/ Joel B
2025-12-14 kl 21:27
Största regnfesten ever!
/ Oskar
2025-12-14 kl 21:48
Skriv en kommentar!