Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

13/12 Centrum-Lucia dag 2

Årets Centrum-Lucia handlar framför allt mys och gemenskap, men också om kvaltitesträning i riktigt vackra marker. Kom och njut av årets mörkast helg! Mörkare än så här blir det inte. Inte mysigare heller. Eller löjligare.

Plats
Platsen är fortfarande hemlig men det går enkelt att ta sig dit från city med kollektivtrafik.

Tider

Pendeltåg 36 mot Södertälje, avgång 08.42 från T-centralen. Utse någon i gänget som messar Frida för vidare instruktioner på telefonnummer noll sju tre 655 15 12.

Avfärd från city klockan 14.20 på lördagen med mat i magen. Denna dag kör vi ett träningspass. Har man sneda priorieringar och inte vill komma på lördagen utan bara på söndagens två pass så finns flera alternativ. Vill man få den bästa upplevelsen går man upp i ottan och åker från staden strax efter sju. Annars åker man 1,5 h senare och smiter in som en joker på första träningspasset. Vill man bara komma på det sista kan man räkna med avfärd från city runt halv tolv. Vi hoppas att ha alla tillbaka i civilisationen kl 17.

Packlista
– Liggunderlag/luftmadrass och sovsäck (den svala)
– Pannlampa för lördagspasset. (Att man inte har någon borde inte vara något problem. Man kan man låna av en snäll klubbkompis eller göra en förfrågan genom att skriva en kommentar här på sidan.)
– En klocka att ha på armen är till mycket stor hjälp under ett av passen
– Saker att träna i och att ”duscha” med. Att ”duscha” innebär att bli av med den värsta svetten. Varmdusch inomhus med den patenterade Allan Mogensen-duschen. Separata herr- och damduschar finns.
– Tandborsten
– Våtsockan (om du har, det är härligt blött i kärren)
– Diodlampa (om du har, det är lite mörkt till och från dasset)

Mat
Kom mätt, resten ordnar sig. Har du speciella behov så säg till. Vegetarianer är inte särskilt speciella och måste därför inte säga till.

Vi förutsätter att ni som enbart är med på söndagen har ätit frukost när ni anländer

Ekonomi
Centrum OK fixar biffen, men förmodligen kommer vi att behöva ett litet ekonomisk bidrag för lite drycker av det starkare slaget på lördagskvällen.

Välkomna!

PS. Glöm inte att attenda dig även på lördagen om du vill ha hela upplevelsen.

Inlagd: 15 juli 2009, 23:08


42 kommentarer (kommentera)

  • Yes. Favorit i repris?

    / DanieL
    2009-07-16 kl 06:52

  • Spännande!

    / Oskar
    2009-07-16 kl 12:10

  • Dethär kommer nog att bli årets löjligaste evenemang!

    / Erik Kropf
    2009-08-16 kl 12:00

  • Löjligt är bara förnamnet!

    / Oskar
    2009-08-26 kl 19:18

  • Jag tror att det kommer bli löjligt spännande. Och löjligt kul.

    / Mette
    2009-08-26 kl 22:32

  • Attenda er på dag 1 också!

    / Frida
    2009-10-14 kl 17:11

  • Jag som inte var med förra året, låter som det var ett förra år. Vad är detta?

    / stintan
    2009-10-14 kl 20:27

  • Det vet man aldrig. Man vet bara att det blir skoj.

    / Mattias
    2009-10-14 kl 20:35

  • Förra årets lucia har du här!

    / Oskar
    2009-10-15 kl 03:10

  • Skoj? – Skojar du, Mattias? LÖJLIGT skojigt kommer det bli!

    / Erik
    2009-11-13 kl 15:49

  • Moa Kjellstrand kommer! ?

    / Julia
    2009-11-17 kl 22:00

  • Det verkar som om hon inte kommer. Hon hade en tandläkartid här i Sverige den veckan men har fått jobb och hoppar förmodligen den tiden. Men man vet aldrig med Moa!

    / Oskar
    2009-11-17 kl 23:03

  • Man ska inte slarva med tandläkaren!! Kom hit moa!

    / Frida
    2009-11-29 kl 21:09

  • Tandläkare finns väl i UK?
    Men Centrum finns bara ett och det är här!

    / Mattias
    2009-11-29 kl 21:55

  • Är UK tandläkare?

    / Erik Kropf
    2009-11-29 kl 22:28

  • Oj, ett pass på lördan och två på söndan! Det låter mer som en lightversion av Torp of Pain än förra årets löjliga halvseriös-trivselträning-med-efterföljande-öl-och-lins-race.

    / Björn B
    2009-11-29 kl 23:03

  • Han har nog både borr och tång om det behövs.

    / Mattias
    2009-11-30 kl 00:04

  • tips till duschen: en badsvamp är guld när man ska bli ren mha iskallt sjövatten eller vad det nu är som väntar oss!

    / Karin F
    2009-11-30 kl 09:06

  • Team Lucia har precis haft en magisk dag i skogen! Nya packrekommendationer: svala sovsäcken (/filten), våtsockan och mysbyxan. Luciamagimys!

    / Frida
    2009-12-07 kl 09:58

  • Och stjärtlapp?

    / DanïeL
    2009-12-07 kl 10:10

  • När behöver man klockan? Jag kommer antagligen bara vara med på lördagens pass.

    / Julia
    2009-12-07 kl 17:16

  • Öhrm. Jag vill kanske vara med på det här under söndagen. Det beror på hur formen känns efter lördagens fest. Kommer platsen att släppas efter att de som är med på riktigt har åkt iväg? Kan man anmäla sitt eventuella deltagande?

    / jerk
    2009-12-07 kl 21:49

  • Julia > Klockan är viktigast på söndagen.

    Jerk > Velpellandet noterat. För instruktioner ring 0736551512 på lördag.

    / Frida
    2009-12-07 kl 23:09

  • Jag ansluter mig till velpellegänget.

    / lena
    2009-12-07 kl 23:25

  • Jag försöker också vela mig in till söndagens övningar.

    / Magnus B
    2009-12-10 kl 09:53

  • Se uppdaterad info för de som enbart är med på söndagen!

    / Mette
    2009-12-10 kl 15:48

  • Min helg ser lite knepig ut så jag vet inte när jag kan ansluta till den hemliga platsen på söndag. Hur och när kan jag få veta hur jag tar mig dit?

    I värsta falll blir det bara cirkel på söndag kväll hemma hos mig för mig.

    / Aija
    2009-12-11 kl 22:14

  • Jag måste tyvärr vika ner mig.

    / Magnus B
    2009-12-12 kl 09:07

  • Se uppdaterad info om avresetid på söndagen.

    Synd att du inte kan vara med Blomman. :-( Hoppas att du hinner Aija!

    / Mette
    2009-12-12 kl 09:59

  • Efter mycket ångestfyllt velande idag måste jag inse att jag behöver arbeta några timmar i morgon med det jag inte hunnit med idag. Jättetrist när skogen kallar.

    Tack för vänlig hälsning, Mette! Några av er andra träffar jag på cirkel här hos mig i morgon kväll.

    / Aija
    2009-12-12 kl 20:05

  • Bästa lussetåget jag nånsin sett – trots att ja knappt såg nåt pga extrem nyvakenhet! Go Lusseboy, Pepparpatten och Sexy Santa!

    Dagens första runda va dessutom något av det bästa jag sprungit – ska försöka dela upp i delsträckor JÄMT i fortsättningen.

    Smart sätt att få in (nästan) alla kontroller på sista passet – inte ofta det är slagsmål om att få plocka in kontroller!

    PS, Stryparn – nästa gång, ja, nästa gång, då ska du bannemig få…

    / bringert
    2009-12-13 kl 18:24

  • En stor julkram till årets arrangörer! Det här gjorde ni sjukt bra!

    / bringert
    2009-12-13 kl 18:25

  • Instämmer. Fantastiskt mysigt läger!

    / Kristoffer
    2009-12-13 kl 18:33

  • Super-mys!

    / Soso
    2009-12-13 kl 18:41

  • Patten, eller jag menar så klart Hatten av för helgens arrangörer!! Är otroligt bitter över att jag inte kunde vara med och springa.

    / Oskar
    2009-12-13 kl 22:18

  • Precis lika mysigt som bilderna utlovade!

    / Mattias
    2009-12-13 kl 22:57

  • Mette, finns kartan från lördagen inscannad för lansering på Centrumok.se?

    / Fredrik
    2009-12-14 kl 12:21

  • Tack för alla goa kommentarer – de värmer!

    Tits & ass har lovat att scanna och lägga upp alla banor.

    / Frida
    2009-12-14 kl 12:25

  • Instämmer med Bringert. Årets bästa bana!

    / peter
    2009-12-14 kl 14:45

  • Fantastisk bana. Fantastisk terräng. Fantastisk boy.
    Tack alla tre!

    / Björn B
    2009-12-14 kl 14:52

  • Här kommer alla banor och även några foton. Ber om ursäkt för den kassa kvaliteten på fotona, inte iPhones starkaste sida och skit bakom spakarna underlättar inte heller direkt.

    / Mette
    2009-12-14 kl 14:54

  • För er som missade informationen om det lilla ekonomiska bidraget som vi behöver ta ut för CentrumLucia-helgen så finns information om hur ni går tillväga här.

    / Mette
    2009-12-15 kl 17:33

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Det går jättebra Magnus!
    Tråkigt att du inte kommer Johanna!

  • Johanna Bergmark i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Och jag kan tyvärr inte komma :(

  • Magnus Karlsson i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Sen anmälan men jag tänkte dyka upp! Hoppas ok.
    P.s. tog bara lite illa upp av förortsbetong men det bjuder vi på. Framförallt vill vi sjöstadsbor framhålla att vi är en del av Södermalms stadsdelsområde men där jobbar vi i motvind. Ingen tror på oss.

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Obs att det något optimistiska uttalandet i veckobrevet om
    ”badmöjligheter” nog ska tas på egen risk…

    Men finns intresse efter fika så kan vi såklart dra oss vidare till mer badvänliga vatten. Aldrig fel att packa badkläder.

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Ester och Ågren - Har printat några extra så det går finfint!

NÄRMAST PÅ GÅNG

Thursday 25 June

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Mattias Ågren
  • Magnus Karlsson
  • Gro Dahlbom
  • Mattias Robertson
  • Therese Bergstedt
  • Elin Thyr
  • Simon Bohman
  • Malin Sundeby
  • Arnau Requena
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Erik Wessberg
  • Karin Hagwall
  • Martin Lindvall
  • Alfred Jonsson
  • Anthony Loccisano
  • Arvid Gerge
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin
  • Mattias Joëlson
  • Ester Kortekaas
  • Anton Karlsson

Tekniktorsdag: Våravslutning i Hammarby sjöstad 25

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …

Läs mer

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

29/6: 5 Days Italy 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

29/6: Trekvällars 1 medel 10

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

1/7: Trekvällars 3 medel 7

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet