Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

3/4 IFK Lidingö: medeldistans

Lidingö öppnar den riktiga tävlingssäsongen med en medeldistans ute på ön. Kan det vara ett historiskt deltagarrekord i en individuell tävling på gång från Centrums sida?

Vad
Medeldistansorientering.

Startlista Centrum OK
23 anmälda deltagare

10:02:00 Anna Ågren         D21 (68)   4 470 m
10:09:00 Elina Johnsson     D21 (68)   4 470 m
10:28:00 Karin Fägerlind    D21 (68)   4 470 m
10:33:00 Mette Petersson    D21 (68)   4 470 m
10:40:00 Hanna Mattsson     D21 (68)   4 470 m
10:49:00 Magnus Grafström   H40 (36)   4 140 m
10:58:00 Lena Öhman         D21 (68)   4 470 m
11:09:00 Pierre Schamberger H21 (91)   5 060 m
11:12:00 Oskar Karlin       H21 (91)   5 060 m
11:18:00 Samuel Svensson    H21 (91)   5 060 m
11:20:00 Henrik Eriksson    H21 (91)   5 060 m
11:24:00 Mikael Christensen H35 (6)    4 610 m
11:28:00 Lukás Polácek      H21 (91)   5 060 m
11:32:00 Stuart Fell        H21 (91)   5 060 m
11:34:00 Jakob Carlsson     H21 (91)   5 060 m
11:43:00 Jerk Rönnols       H21 (91)   5 060 m
11:49:00 Jonas Halai        H21 (91)   5 060 m
11:55:00 Kristoffer Edshage H21 (91)   5 060 m
12:00:00 Jonas Nylund       H45 (53)   4 140 m
12:04:00 Klas Bringert      H21 (91)   5 060 m
12:14:00 Jakob Larsen       H21 (91)   5 060 m
12:18:00 Mattias Henriksson H21 (91)   5 060 m
 Ola Brohman                Öppen 5    2 990 m

Föreslagen resväg
TC vid Käppala skola. Kollektivtrafik rekommenderas med Lidingöbanan från Ropsten till Breviks station, därefter 800 m promenad. De som startar tidigast bör åka från Ropsten 08:42, med ankomst Brevik 08:58. Därefter går tåg kl. 09:02, 09:26, 09:40, 10:00, 10:20 o.s.v. var 20:e minut.
Parkeringar finns upp till 1000 m från TC, avgift 20 kr, och vid Ropsten för transport kommunalt till tävlingen.

Efteranmälan
Via Eventor, då ordinarie anmälan stängde söndagen den 27 mars är endast efteranmälan öppen. Stänger onsdag 30 mars.

Start
Första start kl 10.00. Efteranmälda startar före första ordinarie start. Avstånd till start ca 700 m. OBS! Om mycket snö ligger kvar kommer gemensam start att gemomföras. Besked om detta på vår hemsida fredagen den 25 mars. Sportident används i samtliga klasser.

Karta & Terräng
Långängen, nyritad av Kenneth Kaisajuntti 2010. Skala 1:10.000, 4 m ekvidistans. Detaljrik skogsmark blandad med öppen kulturmark. Lätt till svag kupering. Mestadels god framkomlighet. Stigrik terräng.

Mer info och anmälan:
Inbjudan
PM
Eventor

Inlagd: 23 februari 2011, 11:52
Ändrad: 03 april 2011, 12:58


36 kommentarer (kommentera)

  • Anmäld! Nu är man igång.

    / Jonas Nylund
    2011-03-14 kl 19:11

  • För en som ännu inte fattat detta ”nya” (typ 20 år gamla…?) tävlingssystem…:
    Har klubben/arrangerande klubb/jag själv något som helst att vinna på att man anmäler sig i förväg om man ändå vet att man ska springa öppen bana?
    Gör folk det enbart för att de tror att disciplinen att ta sig dit kan öka?

    / Frida S
    2011-03-17 kl 22:53

  • Om du bara ska springa öppen bana finns det nästan inga fördelar med det. Det är samma pris och samma banor. Det enda är att om du har anmält dig så måste dom ha en karta till dig. Ibland annars så kan vissa banor ta slut. Men det är nog ingen risk för det nu så tidigt på säsongen.

    De som dom vinner på är att de på ett bättre sätt vet hur många kartor som ska göras.

    / Oskar
    2011-03-18 kl 00:31

  • Den stora nackdelen är förstås att om du av någon anledning ångrar dig eller blir sjuk, så kan du inte avanmäla dig.
    Men var uppmärksam på inbjudan, på vissa tävlingar har det tagits ut 50 % efteranmälningsavgift för den som anmäler sig på plats till öppna banor.

    / Mattias
    2011-03-18 kl 09:15

  • Frida; det är som Mattias säger, det är betydligt dyrare på plats. Men å andra sidan kan man ju banga om det snöar…

    / Lena Ö
    2011-03-21 kl 09:55

  • Falken! Tjoho! Det här passar oss har jag bestämt, dags för duell igen.

    / Henrik
    2011-03-22 kl 14:09

  • Hoho, I hear you!
    Det hade passat mig perfekt med tror jag. Tyvärr befinner jag mig utsocknes vid tidpunkten och kan därför inte deltaga.

    / Falken
    2011-03-24 kl 11:01

  • Lidingö meddelar idag att tävlingen kommer att genomföras som planerat.

    / Mattias
    2011-03-25 kl 12:50

  • Jag åker riktning motsatt Skåne. Ska tänka på er uppifrån Riksgränsen. Nyssens 182 cm snö and more to come. Det blir bra.

    / Stig
    2011-03-25 kl 16:07

  • Räddar du Pierre ur snöstormen?

    / Björn B
    2011-03-25 kl 16:30

  • Öh? Jag är väl inne för lite (bara varje dag) för att greppa detta. Lovar dock att rädda alla jag kan fast inte sådana som kört in i björniden (inte Björkliden).

    / Stig
    2011-03-25 kl 19:58

  • 20 pers anmälda från Centrum på Eventor! Vilken säsongsstart! En fråga: Ni andra fem, ska ni springa öppen bana eller har ni glömt anmäla er? (Än är det inte för sent)

    / Oskar
    2011-03-28 kl 13:41

  • efteranmälan för mig…

    / Jakob L
    2011-03-28 kl 14:26

  • in the open…

    / Henrik
    2011-03-28 kl 14:34

  • -öppen!

    / Frida S
    2011-03-28 kl 19:07

  • HALLÅ HUR GRYMT KOMMER INTE DET HÄR BLI?

    PS. Vem har boll-på-pinne? Vi är ju snuskigt många som ska dit och så måste vi fan visa det också!

    PS2. Det ska bli 12 (TOLV!!) grader på söndag.

    / Oskar
    2011-03-28 kl 22:35

  • yr säger 16 och regn. Vågar vi tro på det?

    / Björn B
    2011-03-28 kl 22:40

  • Shit dom ska alltid vara värst. (vem har pinnen?!)

    / Oskar
    2011-03-28 kl 22:47

  • Jag har pinnen. Bestämmer mig på lördag om jag ska ut och ta en öppen bana.

    / Pär H
    2011-03-29 kl 07:54

  • pinne + boll för att vara exakt

    / Pär H
    2011-03-29 kl 07:56

  • Oskar: I mitt fall upptäcktes i helgen att jag inte fanns med på listan över Centrum-medlemmar och därmed inte kunde anmäla mig. Nu har jag legat med feber i en vecka så det är nog bara en fördel med en öppen bana till helgen. Men kanske kan jag få vara med på listan i framtiden?

    / Pierre N
    2011-03-29 kl 08:21

  • Pär, självklart ska du med ut till Lidingö…Västerorts finest samlas igen!

    / Henrik
    2011-03-30 kl 10:04

  • Jag ska ta en öppen bana, träffas vi någonstans innan och åker dit gemensamt?

    Vad kostar det förresten med öppen bana?

    / IdaA
    2011-03-30 kl 23:03

  • Ida, vi åker självklart ut tillsammans! Men tiden är fortfarande osäker eftersom startlistor ännu inte har offentliggjorts. Håll utkik på hemsidan!

    Öppen bana kostar 90 kr kanske? Något runt det. Men du kan få det fakturerat till klubben så klart så får du det på klubbräkningen istället.

    / Oskar
    2011-03-30 kl 23:08

  • Okej, låter smidigare att ta det på klubben, slipper man krångla med kontanter där. (Var ju bara en liten D14 sist jag sprang, då var det pappa som skötte allt omkring ;) )

    / IdaA
    2011-03-30 kl 23:12

  • Pär – Självklart ska du me, då kan du dessutom få sålt din L-tröja till mig ;o)

    PS. Jag åker från Uppsala denna morgon = kommer direkt utan samåkning. Vi ses på TC!

    / klasse
    2011-03-31 kl 07:31

  • shit vad många vi blir. Centrum räknas ju snart som storklubb.

    / Samuel
    2011-03-31 kl 09:39

  • Uppdaterad med startlista och mer reseinfo.
    Det blir hög turtäthet i Centrums färger. Mellan kl. 11:00 och 12:00 avgår en Centrumlöpare i snitt var 5:e minut från startpunkten ut i skogen!

    / Mattias
    2011-03-31 kl 23:07

  • Mattias – Shit, det är ju betydligt fler än antal tåg per dag på centralbron 1871!

    / bringert
    2011-04-02 kl 10:36

  • Oskar; har du skärmarna? I så fall, kan du ta med dem och ge dem till Pierre?

    / Lena Ö
    2011-04-02 kl 14:36

  • En klassisk intervju från vad som kanske var säsongspremiären 2008. Snöblandat regn i luften. TC i ett grustag.

    / Oskar
    2011-04-02 kl 19:28

  • Jag ska ut ikväll så det blir tufft att åka ut första svängen. Funderar på att ta 9:40-tåget. Någon ska med på det?

    / Oskar
    2011-04-02 kl 21:04

  • Jag tar också 9.40 om jag är frisk. Inte helt säkert.

    / Lena
    2011-04-02 kl 21:19

  • Jag kan (uppenbarligen inte) hantera en snoozeknapp, så jag kommer också ta det tåget…

    / Frida S
    2011-04-03 kl 08:15

  • Inte frisk. Blir ingen premiär för mig. Sparar det till nästa helg. Ha det så kul.

    / Lena
    2011-04-03 kl 11:07

  • After O på indian garden, medborgarplatsen nu!!!

    / Oskar
    2011-04-03 kl 13:56

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Det går jättebra Magnus!
    Tråkigt att du inte kommer Johanna!

  • Johanna Bergmark i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Och jag kan tyvärr inte komma :(

  • Magnus Karlsson i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Sen anmälan men jag tänkte dyka upp! Hoppas ok.
    P.s. tog bara lite illa upp av förortsbetong men det bjuder vi på. Framförallt vill vi sjöstadsbor framhålla att vi är en del av Södermalms stadsdelsområde men där jobbar vi i motvind. Ingen tror på oss.

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Obs att det något optimistiska uttalandet i veckobrevet om
    ”badmöjligheter” nog ska tas på egen risk…

    Men finns intresse efter fika så kan vi såklart dra oss vidare till mer badvänliga vatten. Aldrig fel att packa badkläder.

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Ester och Ågren - Har printat några extra så det går finfint!

NÄRMAST PÅ GÅNG

Thursday 25 June

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Mattias Ågren
  • Magnus Karlsson
  • Gro Dahlbom
  • Mattias Robertson
  • Therese Bergstedt
  • Elin Thyr
  • Simon Bohman
  • Malin Sundeby
  • Arnau Requena
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Erik Wessberg
  • Karin Hagwall
  • Martin Lindvall
  • Alfred Jonsson
  • Anthony Loccisano
  • Arvid Gerge
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin
  • Mattias Joëlson
  • Ester Kortekaas
  • Anton Karlsson

Tekniktorsdag: Våravslutning i Hammarby sjöstad 25

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …

Läs mer

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

29/6: Trekvällars 1 medel 10

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

29/6: 5 Days Italy 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

1/7: Trekvällars 3 medel 7

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet