
Ja, du läste rätt, det finns KM i Skidorientering. På årsmötet 2013 beslutades att KM i skidorientering skall hållas på samma arrangemang som DM om det går i distriktet. Det beslutades även att detta KM ska ingå i KM-cup. Det har dock bara blivit av en gång. Kanske blir det race i år?
Till det KM som blev av fördelades KM-klasserna på de tillgängliga öppna klasserna. På motsvarande sätt anvisas skidlöparna nu till öppna klasser enligt följande:
H21 anmäler sig till Svår D21, H40+ och Nybörjare herr anmäler sig till Medelsvår D40+ och Nybörjare dam, anmäler sig till Lätt
Arena
Össeby IP, Brottby, Vallentuna
Kollektivtrafik
Hpl Stora Karby är närmast men har lite glesare trafik än Brottby Trafikplats (12 minuters promenad).
Efteranmälan fram till 12 januari 2025. Öppna klasser med möjlighet att anmäla sig på plats.
Start
Första start 10.
Det kommer att finnas möjlighet att låna kartställ. Anmäls som tilläggstjänst i Eventor.
Stämplingssystem
SportIdent i beacon mode, dvs touch free eller vanlig stämpling. SI-Card 5, 6, 7, 8, 9 ,10 och 11 kan användas.
Terrängbeskrivnig
Måttligt kuperat med en del branta upp och nerförsbackar. Skoterkörda spår (90%) samt en del manuellt uppåkta spår. Karta Össeby IP. Skala samt kartstorlek anges i PM.
Service
Omklädning/Dusch inomhus i anslutning till arenan. Vallningsutrymme, endast utomhus. Servering i anslutning till arenan.
All info om tävlingen samlas på Eventor.
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(
29 juni – 4 juli
Läs mer på hemsidan: https://www.5daysitaly.com/
3 kommentarer (kommentera)
Det här blir man ju taggad på!
/ Oskar
2025-02-08 kl 11:57
Känns inte som det blir något. :( :(
/ Annica Sundeby
2025-02-13 kl 15:04
”Tyvärr blir vi även denna gång tvungna att ställa in tävlingarna pga snöbrist. Vi återkommer med ett nytt försök nästa säsong istället.”
/ Oskar
2025-02-14 kl 19:02
Skriv en kommentar!