Dagens pass: 4-6x(100m-200m-300m-400m)
Supertusingar är intervaller i form av en stege. Upplägget kombinerar snabbhets- och konditionsträning och du springer det enklast på en löparbana. Varje supertusing består av fyra intervaller på 100 meter, 200 meter, 300 meter samt 400 meter vilket tillsammans blir 1 000 meter (en tusing). Mellan varje repetition/intervall vilar vi genom att gå /jogga lätt i 30 sekunder eller 100 meter. Mellan seten vilar vi genom att jogga 400 meter, för att sedan gå på nästa set.
Om du känner att du inte är i fas med övriga pass eller vill anpassa utifrån lust, dagsform, kapacitet etc, kan du alltid be om råd för alternativ till upplägg på intervallerna. Fråga träningsledaren eller maila till TräK (centrumoktraning@googlegroups.com) för tips och råd för eventuella anpassningar.
laddar karta - vänligen vänta...
Nummer till vaktmästare: 0739219068 eller 0739219007
Packlista finns nu!!
Samling under taket vid röda biljettkiosken
Jag står i ett tält mitt emot rugby-planen
Fan nu lugnar det ändå ner sig lite…
Anlände precis till Gubbängen med tuben men alltså det öser ner för mycket. Och enligt radarn ska det vara lika intensivt under den närmaste timmen så jag vänder nog hemåt igen, tänker att jag sparar regnorientering till Jukola.

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.
Venla lag 1
1. 7.8 …
8 kommentarer (kommentera)
Halloj! Har vi någon bana att köra detta pass på eller kommer vi köra på tid istället? Funderar på hur jag ska programmera min klocka?
/ Johanna Löfvenius
2025-09-14 kl 16:56
Jag tänker att vi kör inne på Stadion. Det blir kul!
/ Per-Anders
2025-09-14 kl 19:55
Som ett brev på posten efter helgens läger känner jag mig förkylningshängig idag så får tyvärr hoppa över kvällens pass.
/ Johanna Löfvenius
2025-09-16 kl 14:53
Hoppas det inte är mitt fel! Jag tar med mig Ofelia!
/ Moa
2025-09-16 kl 17:22
Bra sprunget ikväll, Centrum! Jag tror att detta kan vara ett av våra absolut jobbigaste intervallpass, någon där emot?
/ Per-Anders
2025-09-16 kl 20:34
Supertusingar lät så peppigt och kul men där gick man på en nit alltså.
/ Jorrit
2025-09-16 kl 21:11
Men det blev många kilometer.
/ Mattias Robertson
2025-09-17 kl 11:19
Otroligt tufft och dessutom demoraliserande med ösregn under andra setet. Men också underbart efteråt!
/ Henning Sköldvall
2025-09-17 kl 15:34
Skriv en kommentar!