
Etapp 2 av årets Novembercup!
Cupen består av fyra deltävlingar där det inte alltid är den snabbaste orienteraren som står som vinnare. Varje deltävling arrangeras av en medlem i TräK och varje tisdagskväll bjuder på nya klurigheter och överraskningar. Poäng samlas under varje etapp, och efter den sista etappen kommer en totalsegrare att utses. Reglerna för varje etapp avslöjas på plats precis innan start, så det gäller att vara förberedd på allt!
Klasser
– Svart/violett – För de mer erfarna orienterarna
– Gul – för nybörjare eller de som vill ha en enklare bana
Anmälan
Anmäl dig till deltävlingen genom att välja bana i pollen nedan senast söndag 9/11
Att ta med:
– GPS-klocka eller telefon som kan spela in GPS-spår
– Kompass
– Pannlampa
– Orienteringsskor
– Plastficka
Poängsystem:
Poäng utdelas baserat på placering i varje deltävling. Den deltagare som samlar flest poäng efter sista deltävlingen blir totalsegrare av Novembercupen 2025. För att försöka skapa rättvisa mellan kön och åldersgrupper görs tidsjustering på vissa deltävlingar.
Resultat deltävling 2 Svart/Violett Distans Tid över Avdrag klass Tid över justerad Tillägg tid Saknade kontroller Tillägg kontroller Total 1. Henning S 6730 11 1 11 1870 0 0 8600 2. Niklas E 5970 16 1 16 2720 0 0 8690 3. Magnus Y 6850 11 1 11 1870 0 0 8720 4. Simon B 5510 0 1 0 0 6 4200 9710 5. Gro D 5770 15 0,8 12 2040 3 2100 9910 6. Karin H 7390 19 0,8 15,2 2584 0 0 9974 7. Niklas H 5600 2 0,8 1,6 272 6 4200 10072 8. Per-Anders 5360 5 0,7 3,5 595 6 4200 10155 9. John A 4790 13 0,9 11,7 1989 5 3500 10279 10. Mattias H 5240 21 0,9 18,9 3213 3 2100 10553 11. Mattias R 4970 16 0,8 12,8 2176 5 3500 10646 12. Arnau R 6550 25 1 25 4250 0 0 10800 13. Malin S 5400 22 0,7 15,4 2618 4 2800 10818 14. Johan D 5270 18 1 18 3060 4 2800 11130 15. Alfred J 6160 24 1 24 4080 4 2800 13040 16. Oskar K 8740 32 0,9 28,8 4896 0 0 13636 17. Niclas P 9000 49 0,9 44,1 7497 0 0 16497 Gul 1 Erika W 3950 26 0,8 20,8 3536 5 3500 10986 2 Johanna B DNF
Totalställning Svart/Violett E1 E2 Totalt 1 Niklas E 100 85 185 2 Henning S 47 100 147 3 Simon B 75 65 140 4 Oskar K 85 23 108 5 Niklas H 55 50 105 6 Malin S 50 32 82 7 Magnus Y 75 75 8 Arnau R 35 35 70 8 Mattias R 32 38 70 10 Jonathan S 65 65 11 Per-Anders L 17 47 64 12 Erik W 60 60 12 Gro D 60 60 14 John A 11 44 55 14 Karin H 55 55 16 Alfred J 23 26 49 17 Linnea G 44 44 18 Klara A 41 41 18 Mattias H 41 41 20 Joel U 38 38 21 Johanna L 29 29 21 Johan D 29 29 23 Marcos V 26 26 24 Caroline O 20 20 24 Niclas P 20 20 26 Annica S 17 17 27 Martin L 10 10 Gul E1 E2 Totalt 1 Erika W 100 100 200 2 Vera L 85 85 2 Johanna B 85 85
Så här fördelas poängen för varje deltävling:
Placering Poäng 1 100 2 85 3 75 4 65 5 60 6 55 7 50 8 47 9 44 10 41 11 38 12 35 13 32 14 29 15 26 16 23 17 20 18 17 19 14 20 11 21+ 10 Beroende på vilken klass du normalt springer görs tidsavdrag enligt följande. Tidsavdragen är uträknade utifrån genomsnittliga skillnader i kilometertider mellan klasserna. Klass Tidsavdrag i % D21 20 % D40 30 % D50 35 % D60 40 % H21 0 % H40 10 % H50 20 % H60 30 %
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
22 kommentarer (kommentera)
Välkommen till etapp 2 av Novembercupen! På denna etappen kommer alla deltagare behöva en GPS-klocka eller telefon. Jag har en klocka att låna ut ifall någon saknar/inte vill ha med sin telefon.
/ Joel Udd
2025-11-06 kl 16:24
Är det någon som har en pannlampa att låna ut på tisdag?
/ Johanna Bergmark
2025-11-10 kl 10:08
Jag kan nog låna ut en!
/ Oskar
2025-11-10 kl 13:37
Tack Oskar!
/ Johanna Bergmark
2025-11-10 kl 17:34
Sen anmälan från mig, förlåt. Hoppas att det finns en svart karta över!
/ Henning Sköldvall
2025-11-10 kl 22:13
Det finns några extra kartor så inga problem Henning!
/ Joel Udd
2025-11-10 kl 22:43
Kastar in handduken, sjuk. Ha så kul ikväll!
/ Oskar Hermansson
2025-11-11 kl 10:29
Jag med tyvärr :(
/ Moa
2025-11-11 kl 11:26
Det blir en sent inkastad handduk för mig också tyvärr =/
/ Jonathan Svensson
2025-11-11 kl 17:09
Jag tar troligtvis med en kollega som kan sno Hermanssons karta.
/ Oskar
2025-11-11 kl 17:15
Omklädningsrummen finns uppför trappan innanför dörren vid höra hörnet på huset. Finns en ringklocka om det är låst.
/ Joel Udd
2025-11-11 kl 17:44
Tack för ikväll! Vore roligt med Livelox!
/ Oskar
2025-11-11 kl 20:40
Tack för en kul (och väldigt svår) träning
/ Mattias Robertson
2025-11-11 kl 21:31
Roligt och klurigt, särskilt på slutet när alla rutor snurrade i huvudet. En resultatlista vore kul att se, om det går att reda ut.
/ Mattias Henriksson
2025-11-11 kl 21:47
Nu är resultaten från dagens pussel uträknade, och det blev en mycket jämn fight om 1:a plats! Kul detalj att 1:an och 2:an båda stod kvar ganska länge och analyserade innan de gav sig iväg :)
/ Joel Udd
2025-11-12 kl 00:09
När jag studerar resultatlistan inser jag nu att det var riktigt idiotiskt att jag inte avslutade när jag kom till klubbstugan första gången efter 5,5 löpta km. Då hade jag nog placerat mig topp tio med mina 55 minuter då. The game is rigged!!
/ Oskar
2025-11-12 kl 00:36
Tack för en klurig bana som jag inte fattade mycket av. Får träna pussel framöver.
Men riktigt så dåligt som resultatlistan säger var det inte. 6 kontroller stämmer men var bara ute 50 minuter så 2 minuter för länge
/ Niklas Henriksson
2025-11-12 kl 06:44
Sorry Niklas, hade skrivit dina siffror lite nära varandra, så ska såklart vara 2 min, nu är resultatet uppdaterat.
Och sorry Oskar för dålig rekommendation att ta de sista kontrollerna, tänkte inte på att det var en ganska lång bit bort till och tillbaka från kontrollerna
/ Joel Udd
2025-11-12 kl 09:23
Oskar och Niclas verkar ju ha fått mest träning. Det kommer att löna sig :)
/ Annica Sundeby
2025-11-12 kl 10:18
Jag skulle stannat klockan direkt utan att ha sprungit en meter, lämnat in kartan och sagt att jag var klar. Då hade jag haft 0 poäng för tid, sluppit tidstillägg och endast fått 12*700 = 8 400 straffpoäng för uteblivna kontroller. Hade räckt till vinst!
/ Niclas
2025-11-12 kl 11:27
Nu finns även totalställningen för de första två etapperna. Oskar, du kan andas ut. Du är kvar högt upp i listan!
/ Karin Hagwall
2025-11-12 kl 22:03
Hahhahaa Niclas! Det är tur att man inte känner till reglerna innan start. Då hade det blivit en tävling om vem som sprungit kortast istället!
/ Oskar
2025-11-13 kl 21:20
Skriv en kommentar!