
Vi fortsätter våra Tekniktorsdagar i dagsljus med Kepsorientering, där vi kombinerar noggrann kartläsning med hög fart. Det blir kul!
Övningen kommer vara utformad så att alla grupper (Gul, Violett, Svart) kan vara med.
Vi kommer spring i lag om två personer, snabba orienterare får para ihop sig med en långsammare löpare, så lagen blir så jämna som möjligt.
Därefter blir det stafettliknande upplägg där lagmedlemmarna springer varannan sträcka, flyttar kepsen en kontroll framåt vid varje sträcka.
Den mer svarta banan är 5,8 km. Den mer gula är 4,9 km.
Anmälan senast tisdag 8/4.
Ta med:
Keps eller något annat lättflyttat att använda som kontroll (OBS, Viktigt!), Plastficka (A4)
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.
Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.
Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …
7 kommentarer (kommentera)
Jag glömde anmäla igår att jag tänkte ta med en nybörjare! Hoppas okej!
/ Moa
2025-04-09 kl 16:16
Det blir bra. Skriver ut kartorna under dagen.
/ Mattias Robertson
2025-04-09 kl 18:30
Också missat anmäla mig i tid! Hoppas det fortfarande går bra!
/ Kristoffer
2025-04-09 kl 22:36
Kristoffer: det går bra.
/ Mattias Robertson
2025-04-10 kl 06:41
Mitt huvud säger: så rolig kväll! Min kropp säger: stanna hemma! Måste lyssna på min kropp denna gång. Önskar mig en bra gruppbild med alla hattar till some/årsfest!!
/ Oskar
2025-04-10 kl 11:10
Min kompis blev sjuk tyvärr, och jag glömde keps men kommer!
/ Moa
2025-04-10 kl 13:44
Hade SÅ gärna velat testa kepsorientering! Men får inte ihop det ikväll.. ha så kul :)
/ Cecilia Lundbäck
2025-04-10 kl 15:18
Skriv en kommentar!