Ansvarig: Fredrik Holmström
Back to the roots!
Nu ska vi tillbaka till rötterna och ett löppass nere på Kristinebergs IP med efterföljande bastu i Rocky Gym (dvs Mettes BRF bastu…) med folköl och allt annat onyttigt som behövs för att straffa kroppen för att den gjort något nyttigt!
Vanliga löpskor på fötterna, klocka på armen och alla är som vanligt varmt välkomna. Det här är ett pass för alla medlemmar oavsett kondition. Orkar du inte köra full fart på varven tar du det lite lugnare bara.
På Krillans IP är det 400-400-800 meters intervaller som gäller enligt följande:
400 meter så snabbt du kan
1 minuts vila
400 meter så snabbt du kan
15 sekunders vila
800 meter i något snabbare tempo än ditt vanliga löptempo, men en bra bit under ditt tempo på 400 metersvarvet.
Så kör du så många sådana intervaller du orkar. Minst 3 tycker jag, gärna 6.
Vi börjar med ett uppvärmningsvarv i kvarteret.
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.
Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.
Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …
11 kommentarer (kommentera)
Jag kommer även om det är så att jag är ap-sjuk för jag orkar inte med att inte träna längre!!!!
/ soso
2009-01-28 kl 13:28
attans, avdelningskonferensen på Smådalarö ligger tis-ons, inte ons-tors, som jag mindes, missar tyvärr detta mördande pass…
/ bringert
2009-01-29 kl 09:00
Åh nej, jag är också ute vid Dalarö då, på Ornö faktiskt.
/ Oskar
2009-01-29 kl 09:12
Min favvo!! =) =) =)
Men jag är i Danmark då =(
/ Tobias E
2009-02-01 kl 11:57
Först kan man inte logga ut och nu kan man inte logga in! Vad är detta??
/ Julia
2009-02-02 kl 17:15
Är det någon annan som har problem med att logga in?
/ Oskar
2009-02-02 kl 18:53
Nej. Ingen annan.
/ Peter H
2009-02-02 kl 21:20
Ok, nu funkar det visst. Och jag kommer på min favorit träning imorgon.
/ Julia
2009-02-02 kl 22:11
Borde man ha OL-skor istället för löpskor? Det var halt på Kristinebergs IP sist.
/ Mattias
2009-02-02 kl 22:18
är fast på jobbet så om jag kommer, kommer jag direkt till springningen, vänta inte på mig.
/ Josefina
2009-02-03 kl 16:56
För er icke-funbeatjunkies:
Kände mig som Ben Grimm i the Fantastic Four – tung, långsam och oälskad av Krillans IP. Andra gången i rad som jag försämrar mig på denna övning.
Fick tillbaka lite krafter och hopp efter bastu, öl och underbar middag.
A: 1:41 – 1:40 – 3:57
(1.36 – 1.33 – 3.47)
B: 1:40 – 1:39 – 3:52
(1.33 – 1.33 – 3.46)
C: 1:42 – 1:42 – 3:54
(1.35 – 1.37 – 3.51)
D: 1:44 – 1:42 – 3:55
(1.36 – 1.37 – 3.55)
/ Mühlegg
2009-02-03 kl 23:40
Skriv en kommentar!