Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

3/5 Bornsjödubbeln söndag (långdistans)

Terräng: Måttligt kuperad detaljrik skogsterräng med litet inslag av kulturmark. Ett mindre antal stigar, beskrivning vägar, hyggen och kraftledningar genomlöper området. Mestadels god framkomlighet. Delar av området ligger inom Bornsjörns naturreservat. Eftersom vildsvin förekommer i området så är marken ibland
uppbökad.

Gammal karta och nya kartprov
Bildgalleri från terrängen: del 1 och del 2
Film från provlöpning av terrängen.

Tävlingsarena: Malmängen, ca 9 km NV Salems kyrka. Vägvisning från gamla E4 mellan Salem och Södertälje. Därifrån
5km till TC. Busshållplats Svalängen ligger vid TC, som trafikeras av busslinje 750.

Belöning efter långdistans: På söndagar erbjuds en prisvärd brunchbuffé (läs här) fram till klockan 16 för endast 95 kronor på Tavernan i Fittja.

Gemensam långdistansbrunch?

Startlista Bornsjödubbeln Långdistans

D21     4670 meter          11 anmälda
422440  Karin Fägerlind     Centrum OK   11:50
17374   Sofia Andersson     Centrum OK   11:52
433373  Moa Kjellstrand     Centrum OK   11:56
28310   Mette Petersson     Centrum OK   12:02
12621   Elina Johnsson      OK Vilse 87  12:14
13941   Elin Woxlin         IF Thor      12:18

H21     8350 meter          7 anmälda
342442  Oskar Karlin        Centrum OK  11:01
20009   Jakob Larsen        Centrum OK  11:09
431063  Daniel Lennartsson  Centrum OK  11:19
433381  Björn Bängtsson     Centrum OK  11:23


Ö9      7060 meter          1 anmäld
641113  Torbjörn Thufvesson Centrum OK

Komplett startlista
Tävlingens sida

Bilplatser

Larsens och Thufvans bilpool (två platser kvar)
Thufvan, Enander, Larsen, Oskar, Elin, Aija, Moa, Lennart

Karin/Björns bilpool (full)
Karin, Björn, Mette, Elina, Sofia

Samling 09.30 på Gullmarsplan om ni ämnar att åka med Larsen eller Thufvan. Annars 10 i Skärmarbronx

Inlagd: 09 mars 2009, 22:04


53 kommentarer (kommentera)

  • Observera att ni anmäler er separat till de båda dagarna på Klubben Online!

    / DanieL
    2009-04-17 kl 14:03

  • Jag kör också H21 båda dagarna.

    / Oskar
    2009-04-17 kl 14:18

  • Enligt startlistan för söndagen är bara Mette, Daniel, Björn, Thufvan anmälda. Var är de fem resterande?

    / DanieL
    2009-04-28 kl 16:33

  • Jag har efteranmält mig så det kanske är därför?

    / Spindoctor
    2009-04-28 kl 16:35

  • Äh vafan! Jag är helt säker på att jag anmält mig men jag måste ha missat! Fuck! Får se hur det blir med min närvaro…

    / Oskar
    2009-04-28 kl 20:32

  • Ok, nu har jag efteranmält mig.

    / Oskar
    2009-04-28 kl 20:43

  • jag har rätt säkert fixat bil, som jag och björn tar två platser i.

    / Karin F
    2009-04-29 kl 12:11

  • Karin, det gäller alltså endast söndagen?

    / Oskar
    2009-04-29 kl 13:55

  • Är ju alltid en sucker för bilplats så är det så att det finns plats i Karins bil så är jag gärna med!

    / Mette
    2009-04-29 kl 14:09

  • thufvan kör högst troligt oxå med liten skitbil. Plockar upp Enander om han är vaken vid 9:00!!!!!!!!!!!!!! Regeringsgatan. Sedan vidare på lämpligt sätt ut ur staden.

    / thufvan
    2009-04-29 kl 14:16

  • Jag hugger plats i bilen som åker ut tidigast eftersom jag förmodligen startar före ordinarie starttid pga sen anmälan

    / Oskar
    2009-04-29 kl 14:40

  • Jag vill också åka med inågon, är precis som oskar efteranmäld så tar gärna plats i den som åker tidigast!

    / Spindoctor
    2009-04-29 kl 15:17

  • är också efteranmäld, så tar gärna den sista platsen i den tidiga bilen.

    / Moa
    2009-04-29 kl 15:36

  • jag fattar inte vilken bil som är den tidiga men jag åker iallafall gärna bil om det finns plats kvar??

    / elina
    2009-04-29 kl 18:01

  • båda blir nog tidiga, jag är också efteranmäld.

    / Karin F
    2009-04-29 kl 18:44

  • Jag direktanmäler mig på plats till en öppen bana.

    / Aija
    2009-04-29 kl 19:17

  • Det rör väl inte mig egentligen…men är långdistans för D21 4,6 km alltså?

    / Björn B
    2009-04-29 kl 20:46

  • Haha, det är ju rena skämtdistansen. På ToP sprang ju våra ”damer” tre ggr så långt!

    / Oskar
    2009-04-30 kl 07:52

  • Man ska ju inte säga för mycket innan man sett terrängen. 5 km är ju standard, och är det mycket kuperat och risigt så kanske det tar sitt lilla tag att avverka 4.6. Jag tycker snarare standarden borde ändras till 6 km. Tar det verkligen lika lång tid för damer att springa 5 som för herrar att springa 8? isf borde herrarnas långdistans också förlängas. Så kunde motionsklasserna få springa lite kortare istället.

    / Karin F
    2009-04-30 kl 09:31

  • Har ni sett att H21 är battle mellan Skarpnäck och Centrum? Vi måste ge dem på nöten!

    / Oskar
    2009-04-30 kl 11:54

  • Bil med Karin och Björn och tre platser till avgår ca 10:00 från Skärmarbrink.

    Bil väntar (hoppas jag) på Björn ,som startar sent och skall springa långt, innan den åker till brunch i Fittja(?).

    Kontaktperson Karin: 073 – 7537853

    OK?

    / Björn B
    2009-05-01 kl 09:51

  • Jag hoppar gärna på i Skärmarbrink kl. 10.00! Får se hur jag gör med brunch för jag har besök från Gbg den här helgen.

    / Mette
    2009-05-01 kl 11:35

  • jag kniper gärna en plats björn.

    / elina
    2009-05-01 kl 11:39

  • Om det finns en plats kvar i bilen som går från Skärmarbrink kl 10 så tar jag gärna den.

    / Aija
    2009-05-01 kl 12:04

  • Vänta nu. Vilka fler bilar går? Jag vill ju åka från skärmarbrink då jag bor så nära! Bättre att vi (Mette) gör det där excel-arket. Jag vill brunch också

    / Oskar
    2009-05-01 kl 12:28

  • Givetvis får ni det! Välkomna till vår röda Mazuda.

    Nu hade jag missuppfattat min egen starttid med en timme, så jag kanske borde åka tidigare (eller med nån annan bil. Om det är långt till start, eller nåt) Vi verkar vara 12 (inkl Elin W). Karin och Thufvan har bil. Larsen? Vi kanske borde göra en samlad genomgång av starttider och geografiska förhållanden (och hemresa efter brunchönskemål). Eller krånglar jag bara till allting nu?

    / Björn B
    2009-05-01 kl 12:29

  • Finns det någon bilplats kvar? Jag är plats-lös. Lista låter bra Björn, jag hänger inte med vilka bilar som finns och som åker när och varifrån, etc…

    / DanieL
    2009-05-01 kl 14:05

  • Jag hämtar som sagt Enander 9:00 på Regeringsgatan när Nalen. tre till får plats med lite trängsel. Dock tänkte vi köra lite Xtra pass efter tävlingen och marschera i skogen.. Sätt gärna upp på lista

    / thufvan
    2009-05-01 kl 15:05

  • Mette, borde inte du åka med Thufvan då du bor närmare hans ”rutt” samt inte ska på brunch? Så switchar du och jag?

    / Oskar
    2009-05-01 kl 17:48

  • Ehhh, jag har inte börjat tänka på söndag ännu, men skall ju ut då också och tar bilen. Som riktmärke kan jag säga Gullmarsplan 9:30. Vilka vill med? En lista någon?

    / Jakob L
    2009-05-01 kl 19:08

  • Jakob>> Jag tar gärna en av platserna..

    / Elin W
    2009-05-01 kl 20:17

  • Jag är fortfarande bokad i karins bil tror jag?

    / Spindoctor
    2009-05-02 kl 13:32

  • jag är väl också fortfarande bokad i karins bil??

    / elina
    2009-05-02 kl 13:39

  • Som jag sa på tävlingen idag föreslår jag att vi alla samlas kl 09.30 på Gullmarsplan där vi stuvar in oss i bilar och kör bilkaravan ner till tävlingen. Är det någon som har något emot det?

    Eller vill Karin/Björn-bilen åka 10 fortfarande? Ni är väl iofs redan fyllda till brädden?

    / Oskar
    2009-05-02 kl 13:41

  • jag följer massan men tyckte bara det lät skönare att åka 10 då jag har sen start hehe.

    / elina
    2009-05-02 kl 13:44

  • Jo alltså har ni full bil så kan ni väl köra på 10 så möts Thufvan och Larsen-bilen på Gullmars.

    / Oskar
    2009-05-02 kl 14:00

  • För er som är sugna på kartan så kolla in ultralång-SM 2006 på Runoway.

    / Oskar
    2009-05-02 kl 14:11

  • Jo, jag borde hinna till mina 11:23 gott och väl om vi åker vid 10.

    (Men jag tycker lite synd om Elin som får ännu en sekellång väntan på start.)

    / Björn B
    2009-05-02 kl 14:49

  • ..och vilka åker vidare till brunch förresten? Jag e på.

    / Björn B
    2009-05-02 kl 14:50

  • Jag vill gärna bruncha.

    I morgon är det inte bara vildsvin vi ska akta oss för – vargen har tydligen spottats i Södertäljetrakten.

    / Oskar
    2009-05-02 kl 15:53

  • Det gör mej inget alls att vänta på tc, och det kommer ju inte bli riktigt lika länge som idag iaf. Är glad att jag kommer ut till tävlingen… Så jag är på Gullmars 9.30!

    / Elin W
    2009-05-02 kl 16:49

  • Bekräftar att min bil kommer vara på Gullmarsplan klockan 9:30. Max 5 personer, så om vi får dit tuvan också så borde det vara löst!

    / Jakob L
    2009-05-02 kl 17:32

  • Jag kan vara på Gullmarsplan 9.30 eller Skärmarbrink kl 10, det spelar ingen roll, bara jag får veta vad som gäller.

    / Aija
    2009-05-02 kl 18:48

  • Bra med samlingsplats, men inte för mig som bor i förortsghettot precis mitt emellan TC och Gullmars. Så jag tänkte be någon med en extra plats att svänga av E4:an tex vid Skärholmen Södra-avfarten imorgon och plocka upp mig. Jag kan ta mig till lämplig plats nära avfarten så går det fort, och så besparas jag 50 minuters kollektivåkande i fel riktning.

    Jag ringer trafiksamordnaren Karlin strax före 09.30 söndag morgon och hör vilken bil jag får plats i.

    / DanieL
    2009-05-02 kl 20:10

  • Aija det står i artikeln att du ska vara på gullmars kl 9.30

    / Oskar
    2009-05-02 kl 20:29

  • Bra, då vet jag!

    / Aija
    2009-05-02 kl 21:42

  • Jag kastar mig in i sista sekunden och satsar på att åtminstinde en av de två bilplatserna finns kvar. Springer öppen bana på plats. Om någon skulle se detta och har en extra SIpinne att låna ut så blir jag jätteglad för det. Börjar kansek bli dags att köpa en sån där rackare ändå…

    / Tobias
    2009-05-03 kl 07:52

  • Och jag är mycket bättre på att äta buffe’ än att prientera så jag vill absolut till Fittja!

    / Tobias
    2009-05-03 kl 07:53

  • Livebloggar från näst sista kontrollen. Än har ingen Lennart synts till. Bara Larsen i mål än så länge i H21. Återkommer om något spännande inträffar

    / Oskar
    2009-05-03 kl 11:35

  • Oj oj nu kom Lennart. Tvekade lite innan han hittade kontrollen, gick för långt till vänster. Han sa att han skulle spara sig till spurten. Ingen annan har setts till än.

    / Oskar
    2009-05-03 kl 11:39

  • Jaha nu är det nog tid för herr ordförande att börja springa Elit eller Lång. Annars kan man lätt få smeknamn ”prisjägare” mm. Men ett stort grattis är på sin plats. Bra helg va? UK

    / Jonas Nylund
    2009-05-03 kl 16:38

  • Här kommer dagens bomfest: Mette_Bornsjödubbeln_3maj

    En oförstörd D21-bana finns också för den som vill ladda ner:
    D21_Bornsjödubbeln_3maj

    / Mette
    2009-05-03 kl 18:00

  • Tack Nylund! Kan även meddela att jag stannade och hjälpte en liten gosse i en mosse idag. Dra av lite mer tid så har du min ”egentliga” tid!

    / Oskar
    2009-05-03 kl 19:46

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Ågren i Kotka-Jukola 2026

    Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?

  • Johanna Bergmark i Kotka-Jukola 2026

    Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.

  • Andreas Lundsten i Tekniktorsdag: OL-intervaller i Ma...

    Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!

  • Agnes i Kotka-Jukola 2026

    Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.

  • Oskar i Kotka-Jukola 2026

    Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.

NÄRMAST PÅ GÅNG

Tuesday 9 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand
  • Magnus Karlsson
  • Arnau Requena
  • Erik Wessberg
  • Alexander Garin Folkegård
  • Karin Hagwall
  • Nina Wertholz

Fystisdag i Kärrtorp: Summer 3000!!! 9

Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.

Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …

Läs mer

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Lena Öhman
  • Mattias Robertson
  • Henning Sköldvall
  • Johanna Löfvenius
  • Britta Alstad
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Mattias Joëlson

11/6: Tekniktorsdag: OL-intervaller i Majroskogen 9

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

13/6: Kotka-Jukola 2026 21

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Malin Sundeby
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Johanna Bergmark

25/6: Tekniktorsdag + terminsavslutning + fika i Hammarby sjöstad 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

29/6: Trekvällars 1 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

30/6: Trekvällars 2 lång 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage

3/7: KĀPA 2026 1

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 13

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet