En spännande och underbar helg är över. Det har bjudits på riktigt svår orientering vilket har varit fantastiskt roligt, åtminstone för mig. Alla har presterat helt ok trots omständigheterna. Mattias hade lite oflyt på långdistansen då någon slängt en förbannelse på honom om att det inte skulle gå att hitta första kontrollen.
Jag har inte lyckats hitta de sammanlagda resultaten från hela Luletrippeln. Det jag dock vet är att jag kom totalt trea och Moa totalt tvåa. Detta eftersom vi fick gå upp och ta emot pris under Pastabuffén.
ETAPP 1 - MÅTTSUNDSBACKEN D21 3950 meter 7 anmälda 1 Tina Eriksson Järfälla OK 37:53 3 Moa Kjellstrand 40:56 +3:03 H21 5670 meter 12 anmälda 1 Anders Lindberg Söderhamn 46:58 2 Oskar Karlin 50:25 +3:27 8 Jerk Rönnols 61:11 +14:13 Mattias Henriksson Ej godk. H21 M 4630 meter 2 anmälda 1 Daniel Granlund Långviken 46:34 2 Martin Karlsson 64:34 +18:00 ETAPP 2 - ERSNÄSJAKTEN D21 5540 meter 6 anmälda 1 Tina Eriksson Järfälla OK 54:03 2 Moa Kjellstrand 65:30 H21 8720 meter 15 anmälda 1 Mårten Frendelius Lidingö 70:49 5 Oskar Karlin 76:27 10 Jerk Rönnols 88:35 Peter Hemmingsson Ej godk. Mattias Henriksson Ej godk. H21 MOTION 8510 meter 2 anmälda 1 Daniel Granlund Långviken 85:44 2 Martin Karlsson 130:11 ETAPP 3 - VÄRLDSARVSSPRINTEN D20 1980 meter 2 anmälda 1 Moa Kjellstrand 17:27 H21 2170 meter 15 anmälda 1 Ivar Svartholm Gammelstad 11:41 5 Oskar Karlin 13:15 +1:34 7 Jerk Rönnols 13:58 +2:17 8 Peter Hemmingsson 14:03 +2:22 12 Martin Karlsson 17:02 +5:21 13 Mattias Henriksson 18:37 +6:56
Ågren: Det var ny information om upphämtning! Jag hade dessutom skrivit fel tid för färjan ovanför, men jag ändrade nu för att undvika förvirring.
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Personen behöver vara på plats och hämta biljetterna senast 15.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
5 kommentarer (kommentera)
Ni bad om det!

Det enda jag hittade att läsa in mig på var en stor sten, som jag trodde var den sydväst om kontrollen, men tydligen inte fanns med alls på kartan.
/ Mattias
2010-06-17 kl 22:54
Ojoj, du funderade aldrig på att springa lite längre? Eller till någon (riktigt) säker uppfångare? Det måste man göra efter någon minuts bommande. Annars kan man ju (bevisligen) hålla på i all evighet!
/ Oskar
2010-06-17 kl 23:13
Nu har äntligen alla bilder lagts ut på Flickr. Spana gärna in flygande Falkens patenterade svängteknik runt de gamla stugorna.
/ Oskar
2010-06-24 kl 13:45
Ser jäkligt bra ut om man får säga det själv! Det gäller att ha så låg tyngdpunkt som i kurvorna så man får fart ut ur dem. Kolla dock inte på nästa foto…
/ Falken
2010-06-24 kl 13:57
haha vilken rolig bildserie på falken, speciellt bild 4 när det ser ut som att du bara tar det lite lugnt i gräset.
/ elina
2010-06-24 kl 15:52
Skriv en kommentar!