Hellas arrangerade åter sommarserien uppe vid Tornberget, länets högsta punkt! Jag kände mig seg under förmiddagen då jag och Joel var ute och karterade så planen var att springa lugnt och sansat och finorientera bra. Det gick faktiskt riktigt bra. Gjorde några småfel i ringen men annars inga stora misstag. Vägvalsmässigt är jag också nöjd. Värmen var givetvis ett problem men inte så mycket som jag befarat, man kanske börjar bli härdad?
Tråkigt för Mette som fick en fel-inritad karta att springa på!
Bana A (7,4 km) 1 David Bejbom Järla 46.12 13 Oskar Karlin 1:02.33 +16.21 31 Peter Hemmingsson 1:17.44 +31.32 34 Björn Bängtsson 1:31.31 +45.19 36 Lena Öhman 1:33.39 +47.27 40 Emil Tallhage 1:43.42 +57.30 Magnus Grafström diskv Kristoffer Edshage diskv Bana B 1 Göran Nilsson Snättringe 43.31 +0.00 63 Mette Petersson 1:22.45 +39.14 68 Katarina Svensson 1:30.44 +47.13 Mattias Henriksson diskv Bana C 1 Peter Andersson Söders 35.27 +0.00 82 Henrik Hellborg 1:56.41 +1:21.14
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
En kommentar (kommentera)
Är bara glad att jag tog mig runt! Ett tag såg det riktigt kass ut (eller egentligen hela tiden) men rätt som det var var kontrollen där. Tänk att man kan bli så sjukt galet glad av att se en kontroll! Blev ett par glädjeskutt på det.
Det enda jag kan klaga på är bromsflugorna. De var ju all over the place i träsken. Gick inte att stanna och kolla på kartan, utan var tvungen att springa hela tiden, vilket gjorde att jag irrade bort mig ännu mer. De har verkligen gjort rätta för sitt namn. Jäkla BROMS..!
/ Kattis S
2010-07-21 kl 11:49
Skriv en kommentar!