I torsdags inleddes sprintsäsongen i Stockholm med DM ute i ett miljonprogramsområde i Jakobsberg. Med andra ord perfekt sprintterräng. Tyvärr fick jag inte ta del av den bästa banläggningen eftersom jag endast sprang öppen klass, men D21 och H21 såg ut att vara bra och kluriga, bättre än förra årets sprint av medeldistanskaraktär.
Sprintspecialisten KF tog hem centrumtiteln på damsidan och Chark drog längsta strået på herrsidan. Själv vann jag öppen klass. Vi hade samma bana som H14 och om jag sprungit den klassen hade jag blivit trea!
Alla resultat
Winsplits
Runoway
D21, 3000 m, 25 deltagare 1 Annika Billstam IFK Lidingö 16:31 5:30 18 Karin Fägerlind 22:25 +5:54 7:28 19 Hanna Mattsson 22:51 +6:20 7:37 25 Katarina Svensson 32:03 +15:32 10:41 H40, 2950 m, 17 deltagare 1 Fredrik Sone Attunda OK 16:09 5:28 10 Magnus Grafström 20:12 +4:03 6:50 H21, 3325 m, 44 deltagare 1 Olle Boström Järla 15:20 4:36 26 Jerk Rönnols 20:25 +5:05 6:08 30 Emil Tallhage 21:21 +6:01 6:25 33 Pierre Nyqvist 22:37 +7:17 6:48 36 Klas Bringert 22:53 +7:33 6:52 38 Mattias Henriksson 24:00 +8:40 7:13 40 Henrik Hellborg 26:59 +11:39 8:06 41 Martin Karlsson 27:19 +11:59 8:12 Öppen motion 3, 2100 m, 38 deltagare 1 Oskar Karlin 12:00 5:42 3 Jonas Halai 12:37 +0:37 6:00 7 Jens Wicksén SOK Viljan 13:32 +1:32 6:26 12 Malin Annegård SOK Viljan 15:53 +3:53 7:33
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
9 kommentarer (kommentera)
Ingen som scannade in kartan?
/ jerk
2011-05-08 kl 16:44
Jomenvisst!
/ Mattias
2011-05-08 kl 21:30
Tack Mattias! Facit.
/ jerk
2011-05-08 kl 22:33
Shit vad rent du gick Jerk!
/ tallhage
2011-05-08 kl 23:10
Well, I do what I do.
Men notera gärna förbilöpningsmissen till sexan!
Tror att det hade varit bättre att gå vänster om huset ut från ettan, och givetvis fanns det sekunder att tjäna till nian om man läste ordentligt och gick närmast huset. Det syns inte så tydligt på bilden, men jag gick alltså uppe på vägen.
Några sekunder slank iväg in mot sista, pga trasslande mot staketet. Skulle gått rätt över. Läste i hasten fel och trodde att jag skulle runda en brant.
Det finns alltid sekunder att plocka!
/ jerk
2011-05-08 kl 23:33
Är det förresten inte rätt förnedrande att Olle har bättre km-tid på banlängden än vad vi har på våra faktiska löpta sträckor?
Grabben är snabb.
/ jerk
2011-05-08 kl 23:40
Quickroute vill inte godkänna min exporterade .gpx eller .tcx fil och jag har gjort för mycket annat på klockan annars kunde ni fått se en rutt med betydligt mycket mer irrande och yrande =(
/ tallhage
2011-05-08 kl 23:50
På onsdag ska jag ta det lugnt..
/ Kattis S
2011-05-09 kl 07:18
Jerk, dags att byta till every second recording? Ser ju ut som du hackat fram där i Jakan.
/ Oskar
2011-05-09 kl 09:01
Skriv en kommentar!