Tour de Medelpad är över. För centrums del blev det en totalseger i undertecknad som fick gå upp och ställa sig bland resten av segrarna och mottaga en t-shirt med texten ”totalsegrare tour de medelpad”!
TC var på samma plats som i fredags, alltså på Sundsvalls playa nr 1! Och även idag gick upploppet utmed vattnet vilket var både vackert men krävande.
Resten av gänget hade en lite sämre dag idag. Det var svårt idag! Jag tror att anledningen till att jag vann berodde på att jag bommade minst av mina konkurrenter (jasååå). Enligt winsplits sprang flera mycket snabbare än jag men drog till med några praktbommar. Tack för det!
H21 Elit, 4940 m, 21 deltagare 1 Jakob Jansson Järla 33:15 6:43 17 Pierre Schamberger 49:15 +14:49 9:56 D21, 3530 m, 8 deltagare 1 Johanna Maxén Stora Tuna 39:17 10:54 15 Karin Fägerlind 1:06:24 +27:07 18:26 H21, 4530 m, 10 deltagare 1 Oskar Karlin 39:26 +5:03 8:42 9 Mattias Henriksson 1:19:59 +45:36 17:39 Öppen motion 7, 3130 m, 28 deltagare 1 Leif Bylars Forsa OK 33:34 10:43 15 Martin Karlsson 55:58 17:52
Ågren: Det var ny information om upphämtning! Jag hade dessutom skrivit fel tid för färjan ovanför, men jag ändrade nu för att undvika förvirring.
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Personen behöver vara på plats och hämta biljetterna senast 15.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
13 kommentarer (kommentera)
Jag kom ju på 15e plats, inte 22a! As I Said before: the game is rigged!!!
/ Falken
2011-05-22 kl 21:30
Hmm, inte enligt Eventor… Eventor is playin y’all
/ Oskar
2011-05-23 kl 09:40
martin, jag har din filterräkning, du får den på scc! Glöm inte att kolla protokollet förresten!
Skönt att jag kom på 15:e plats av 8 deltagare. Det är bara möjligt med ett riktigt katastroflopp.
/ Karin F
2011-05-23 kl 12:23
Hallå [tour-gänget], är det bara jag som är helt knas i kistan? Magknip etc
/ Oskar
2011-05-23 kl 16:41
Nej.
/ Fredrik
2011-05-23 kl 16:57
Jag frågar inte dig fredrik, jag frågar resten av Tour-deltagarna
/ Oskar
2011-05-23 kl 17:25
Inte jag i alla fall.
Kan det ha att göra med din salsa som bestod av 10 % tomater och 90 % habanero? Det var väl bara du som åt några större mängder av den?
/ Mattias
2011-05-23 kl 18:51
var är likeknappen?!?!
jag mår toppen.
/ Karin F
2011-05-23 kl 20:06
Upp med GPS-spår på Runoway!!
/ Oskar
2011-05-23 kl 21:01
Jag har inte varit knas i kistan alls. Tror starkt på Mattias teori.
Karin: Ska läsa protokollet idag. Räkningen kan du slänga, det är bara en låtsatsräkning ifall jag vill fortsätta prenumerera.
/ Falken
2011-05-24 kl 08:26
Verkligen roligt att läsa kommentarer i gamla event, som sagt.
På väg hem från O-ringen sover vi i natt på Gaffelbyns vandrarhem på Norra berget i Sundsvall, och jag funderade på när det var vi var här på Centrum-resa.
/ Mattias Henriksson
2018-07-28 kl 23:30
Ahh vandrarhemmet låg på Norra berget! Det var km-tider i resultatlistor på den tiden… och Ordf vann H21! Vann en T-shirt tror jag? Stort vare i alla fall.
/ Falken
2018-07-29 kl 10:18
Hmm, undrar var den t-shirten tog vägen.
/ Oskar
2018-07-29 kl 23:52
Skriv en kommentar!