Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

16/11 Mila Stockholm By Night E1

Då var det dags igen… MILA STOCKHOLM BY NIGHT

Mila Stockholm By Night är en serie nattävlingar som arrangeras under vinterhalvåret för att vi i Stockholmsdistriktet ska hålla styrfarten uppe även med karta i hand och inte gå helt i ide vad gäller orienteringsteknik. Tävlingarna brukar hållas i Stockholmsområdet med möjlighet att ta sig till och från kommunalt. Fyra olika klasser finns: Herrar och Damer för de som vill springa långt och fort. Pöbel för herrar och damer som vill inte vill springa lika långt. Pöbelina är den kortaste varianten och endast för damer. Placeringarna på de olika deltävlingarna räknas ihop enligt ett poängsystem och sammanställs inför den femte och sista etappen i mars, som sker genom jaktstart. Även om man inte sprungit alla etapper kan man springa den sista etappen.
Första etappen står Täby IK för med banor i deras hemmaskog i Skavlöten, där Jerk arrangerade Natt-KM hösten 2010.

Efteranmälning senast mån 14 november

Anmälda Centrum OK

Sofia Andersson           Damer 17374 
Jorrit Boekel             Pöbel 
Jakob Carlsson            Pöbel 14633 
Kristoffer Edshage        Herrar 887878 
Stuart Fell               Herrar 502587 
Karin Fägerlind           Pöbel 537853 
Magnus Grafström          Pöbel 690806 
Pär Hansson               Pöbel 691220 
Henrik Hellborg           Pöbel 441705 
Mattias Henriksson        Pöbel 442343 
Camilla Jakobsson         Pöbelina 449364 
Sara Jonasson             Pöbelina 800241 
Martin Karlsson           Pöbel 436152 
Jakob Larsen              Pöbel 20009 
Daniel Lennartsson        Herrar 553362 
Karl Melin                Pöbel 38786 
Mette Petersson           Damer 28310 
Anna Weglin Elenius       Pöbelina 431063
John Alexander QUBOC      Herrar 666129
Jens Wicksén   SOK Viljan Pöbel 850620
Malin Annegård SOK Viljan Damer 26823

Plats deltävling 1 – Skavlöten
Skavlötens friluftsgård, Täby (se Eniro-karta med promenadväg från busshållplats på Roslagsvägen inritad). Buss 615 till Skavlöten, ca 700 m gångväg till friluftsgården. Se www.sl.se för restider.
Vägvisning för bilister/cyklister från Arningeleden och Roslagsvägen.

Anmälan
Anmäl dig på Eventor senast onsdag 9 november klockan 23:59, avgift 90 kr inkluderar karta och dusch (inomhus). Efteranmälningsstopp senast måndag 14 november klockan 23:59 till 50% förhöjd avgift. Avgifter faktureras din klubb. SI-pinne kan hyras för 25 kr (lämnar du fältet för SI-nummer fritt tilldelas du hyrbricka.) Efteranmälan på plats kan göras i mån av kartor för 150 kr senast 1 timme före start.
Se alla anmälda här.

Banor
Fyra klasser finns: ”Herrar”, och ”Damer” för de som vill springa lite längre och få lite extra tävlingsnerv. ”Pöbel” är just till för övrigt pack – dam likväl som herr – och banlängd är ca 6-7 km. ”Pöbelina” är för damer som vill springa kortare. Svårighetsgraden brukar vara ”medelsvår” eftersom Mila ofta går i stigrik närområdesskog och det finns mycket folk att ta hjälp av.

Tävlingsinfo
Ca 1,5 km till start. Herrklassen startar 19.00, Pöbelklassen 19.05, Damer 19.10, Pöbelina kl 19.15. Maxtid 2,5 timmar. Banorna är gafflade. Kartan har skala 1:10.000 och ekvidistans 4 meter. Ej lösa definitioner, enbart tryckt på kartan. Terrängen är måttligt kuperad, bitvis stigrik. Där banan passerar bilvägar får endast tunnlar användas, dessa är redovisade på kartan.

Service
Nyrenoverad dusch, bastu och omklädning inomhus. Trång och trivsamt. Välsorterad marka som serverar varm soppa samt smörgås, kaffe, hembakat, godis, korv mm. Ullmax underställ och strumpor kommer att säljas för kontant betalning.


Film från Mila by Night 2010-02-10 på Lidingö

Mer info:
Eniro-karta till skavlöten.
Inbjudan (PDF)
Eventor (Anmälan)

Inlagd: 14 juli 2011, 4:56
Ändrad: 10 november 2011, 11:14


54 kommentarer (kommentera)

  • vågar jag?

    / Sofia
    2011-10-12 kl 22:19

  • De e la klart! Klickade i direkt nu!

    / Kristoffer
    2011-10-12 kl 23:04

  • Du e full kristoffer!

    / Oskar
    2011-10-12 kl 23:27

  • Japps!

    / Kristoffer
    2011-10-12 kl 23:31

  • Men bara jag och MagnusG är anmälda på eventor. Skärpning Kristoffer, du måste vara på hugget – det är ju MILA!

    / DanïeL
    2011-10-13 kl 08:20

  • Anmäld!! Lite bakis, men dösugen på MILA!!

    / Kristoffer
    2011-10-13 kl 09:02

  • Bra Kristoffer, du gjorde ett klokt val i bakfyllan.

    80% i herrklassen är Centrumlöpare!

    / DanïeL
    2011-10-13 kl 13:25

  • Jag väntar med min anmälan tills foten är bra. Just nu är den dålig.

    / Oskar
    2011-10-13 kl 13:35

  • Skavlöten – där har jag ju bara goda minnen! Här ska springas MILA, tjoho!

    / Mette
    2011-10-13 kl 17:05

  • Sist jag var där bröt jag till 2:an. Springer alla herrklass nuförtiden? Vilken elitklubb det har blivit

    / Jakob C
    2011-10-13 kl 17:11

  • Tänkte nästan anmäla mig trots min dåliga fot. Men när jag såg att alla är anmälda i herrklassen så vek jag ner mig. Kanske pöbel, men inte på barmark tror jag inte.

    / tallhage
    2011-10-13 kl 17:13

  • Jag kör Pöbel om jag kör.

    / Björn B
    2011-10-13 kl 17:13

  • Jag har anmält mig till Pöbelina! Passar bra efter tisdagens natt-KM.
    Jag har mycket kvar att lära.

    / Sara Jonasson
    2011-10-30 kl 22:59

  • Jag springer dam. Tänkte göra mitt första nattlopp någonsin, tar mig möjligen vatten över huvudet:p

    / malin_annegard
    2011-11-05 kl 09:19

  • Åh nu måste man anmäla sig snart, kan inte bestämma mig för om jag vill eller inte.. Men detta kanske är enda MILA utan snö, för det har jag ingen större lusta att springa i år.

    / Sofia
    2011-11-08 kl 15:56

  • Kul skämt Sofia. Vi ses där!

    / DanïeL
    2011-11-08 kl 16:01

  • Spring pöbel med mig om du inte klarar pressen.

    / Karin F
    2011-11-08 kl 16:47

  • Jag säger som Daniel, den var kul! Vi vet nog vad du gillar:

    Soffan i sitt rätta element

    / Kristoffer
    2011-11-08 kl 17:11

  • Ja, den där bilden gäller som bindande anmälan! Sofia du är ju född med pannlampa på huvudet: Spring vilken bana du vill, bara du springer.

    / DanïeL
    2011-11-08 kl 17:41

  • Pöbelina, på’t igen.

    / Camilla
    2011-11-08 kl 22:43

  • Man LÄNGTAR ju efter snön när man ser filmen!

    / a.w.e.
    2011-11-08 kl 22:50

  • tjat tjat och åter tjat MEN det lönar sig tydligen, fast jag vet inte för vem…. På onsdag står jag där med Mama-bear på startlinjen och hoppar av nervositet!

    Tass ut!

    / Sofia
    2011-11-08 kl 23:22

  • Centrumrekord i antalet anmälda på Mila!?

    / DanïeL
    2011-11-10 kl 11:15

  • Jag hoppar på också, gör ett nytt försök i år. måste ju lära mig natt nångång.

    / Moa
    2011-11-13 kl 17:50

  • Jag måste hoppa av. Någon som vill använda min plats med herrarna? Jag kan lämna över min pinne på tisdagsträningen.

    / Stuart
    2011-11-14 kl 11:09

  • Bil flyger från Kista ca. 17.30. Tre platser finns till förfogande.

    / Falken
    2011-11-15 kl 14:17

  • Pär, imorgon blir det åla-skinnet PÅ!

    / Henrik
    2011-11-15 kl 21:56

  • Men vafan är jag anmäld till detta för. I vilket ol(öl) abstinens tillstånd var jag i när jag anmälde mig till detta? Alltså jag springer inte NATT ol. Frågan är: Vem drar mig runt detta. Vem kan jag hänga utan gnäll? Magnus H40 natt ol winner? VF Mattias? Snabb Larsen? Karin Fasterling? Någon,hjälp!. Ålaskinnet sitter på hursomhelst.

    / Pär
    2011-11-15 kl 22:08

  • Men Pär, du springer ju Pöbel-klassen. Det är ju du som är loket!

    / Magnus Gr
    2011-11-15 kl 22:17

  • Magnus, vi hänger Pär!

    / Henrik
    2011-11-15 kl 22:18

  • Ha ha ja Loket Olsson kanske. Iof så har jag efter natt-km via Halai insett att det kan vara riskfyllt att hänga dig Magnus. Hellborg verkar tycka att pannlampa är lyx då han släckte denna och körde endast garmin display belysning på natt-km. Kör du endast värmeljus från start imorgon Hellborg?

    / Pär
    2011-11-15 kl 22:28

  • Vi är 120 pöblar imorgon, jag förlitar mig på andras belysning.

    / Henrik
    2011-11-15 kl 22:35

  • Kör inte du med stjärngossestjärna när det är Mila, Hellborg?

    / jerk
    2011-11-15 kl 22:38

  • Just det men det skulle bli en överraskning. Nu får det bli något annat som överraskar istället…hehe

    / Henrik
    2011-11-15 kl 22:44

  • Jag åker bil fr S:t eriksplan typ kvart i 6 kanske, finns nog 3 platser till

    / Jakob C
    2011-11-15 kl 22:59

  • Satan! Har ju glömt i köpa ny kompass!! Nån som har en extra att låna ut ikväll?

    / Falken
    2011-11-16 kl 06:54

  • Jakob c, jag hänger gärna med från st eriksplan!

    / malin_annegard
    2011-11-16 kl 07:20

  • Aija, du står med i Damer-startlistan. Stämmer det, du brukar ju springa Pöbelina? Se startlistan. Kolla ni andra också att ni hamnat i rätt klass, även Si-nr.

    Jag kommer köra bil ut, har 3 platser kan plocka upp norr om stan.

    / DanïeL
    2011-11-16 kl 07:51

  • Jag åker gärna med, säg lämplig tid och plats så tar jag mig dit.

    / Camilla
    2011-11-16 kl 08:41

  • Jag har satt på vinterdäcken och putsat upp den röda rolling stones-faran. Antar att det är en del trafik genom stan så avgång från Råggatan 17:40. En plats kvar.

    / Mette
    2011-11-16 kl 08:43

  • Camilla: har inte bestämt plats än men före 18 strax norr om norrtull.. återkommer i eftermiddag mer exakt!

    Mette, har du en äkta Rolling Stones-edition-Golf? Mäktigt åk!

    / DanïeL
    2011-11-16 kl 08:49

  • Lycka till ikväll allihop! Jag är så extremt avundsjuk!

    / Oskar
    2011-11-16 kl 09:04

  • @Jacob C – Kan jag hänga med från St. Eriksplan?

    / Magnus Gr
    2011-11-16 kl 14:02

  • mette åker gärna med dig!

    / Moa
    2011-11-16 kl 14:07

  • Ok Moa. Platsen är din.

    / Mette
    2011-11-16 kl 14:09

  • Malin och Magnus, det går bra, jag hämtar bilen i garaget mitt på S:t eriksplan, det är ett trapphus i glas, man kommer in genom att dra vilket kort som helst i läsaren. Ses där

    / Jakob C
    2011-11-16 kl 14:14

  • Inga problem Daniel, jag utgår från Centralen och är rätt flexibel med tid och plats.

    Börjar också ifrågasätta hur vettigt det är att åka till Täbys utmarker mitt i natten i november med bara en liten lampa och en kompass att hålla sig i när man kan vira in sig i en filt hemma i soffan och äta choklad.

    / Camilla
    2011-11-16 kl 14:45

  • Jag har varit sjuk några dagar och har dragit lite på medverkan. Men nu känner jag mig sugen.
    Har åkt kommunalt tusen gånger till Skavlöten i min ungdom men idag har jag bil. Utgår från norra hammarbyhamnen-slussen ca 1730. Ring 070-7493666

    / Joel B
    2011-11-16 kl 14:52

  • Med sorg i hjärtat måste jag ställa in i kväll, mår inte bra. Antar att det inte går att avanmäla sig.

    / Aija
    2011-11-16 kl 15:29

  • Lycka till nu allihopa!

    / Björn B
    2011-11-16 kl 15:51

  • Jag får tyvärr lämna återbud till bilplatsen Jacob, men tackar ändå. Jag har mått sämre och sämre under dagen och får se mig slagen av förkylningen. Ska försöka ta mig hem och kurera mig istället. Jag kommer igen tills nästa Mila.

    / Malin
    2011-11-16 kl 16:07

  • Camilla, jag skulle helst undvika köer i stan/Norrtull, men eftersom jag passerar Bergshamra kanske du kan ta T-banan från Centralen kl 17.43, framme 17.55 så hämtar jag dig och Anna utanför t-banan där? Funkar det?

    Vilket man- och kvinnofall det är förresten! Krya på er.

    / DanïeL
    2011-11-16 kl 16:40

  • Bergshamra blir finfint, ses fem i.

    / Camilla
    2011-11-16 kl 17:08

  • Hur går det?!

    / Oskar
    2011-11-16 kl 20:29

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Ågren i Kotka-Jukola 2026

    Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?

  • Johanna Bergmark i Kotka-Jukola 2026

    Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.

  • Andreas Lundsten i Tekniktorsdag: OL-intervaller i Ma...

    Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!

  • Agnes i Kotka-Jukola 2026

    Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.

  • Oskar i Kotka-Jukola 2026

    Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.

NÄRMAST PÅ GÅNG

Tuesday 9 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand
  • Magnus Karlsson
  • Arnau Requena
  • Erik Wessberg
  • Alexander Garin Folkegård
  • Karin Hagwall
  • Nina Wertholz

Fystisdag i Kärrtorp: Summer 3000!!! 9

Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.

Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …

Läs mer

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Lena Öhman
  • Mattias Robertson
  • Henning Sköldvall
  • Johanna Löfvenius
  • Britta Alstad
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Mattias Joëlson

11/6: Tekniktorsdag: OL-intervaller i Majroskogen 9

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

13/6: Kotka-Jukola 2026 21

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Malin Sundeby
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Johanna Bergmark

25/6: Tekniktorsdag + terminsavslutning + fika i Hammarby sjöstad 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

29/6: Trekvällars 1 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

30/6: Trekvällars 2 lång 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage

3/7: KĀPA 2026 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 13

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet