Långdistansen på Järladubbeln gick mestadels i området öster om Velamsunds gård, för att avslutas norr om TC. Åtminstone några i Centrum hade det skitjobbigt, men vädret var bra.
TC-bild lånad från Järlas hemsida
En person vi kan kalla för Heinrich von Hölleburg* som längtade tillbaks till Schweiz trädfria alplandskap råkade säga någonting om att såga ner träd, varpå vi skyndade oss att tysta ner Heinrich och påminna om en två år gammal Järladubbel-anekdot som skapade stora tidningsrubriker och som vi inte vill nämna högt.
*) Personen i berättelsen heter egentligen någonting helt annat, men snarlikt.
Resultat Järladubbeln långdistans
D21 6 890 m, 18 startande deltagare Pl Namn Klubb Tid +Tid Min/km 1 Johanna Lönnkvist Tullinge 1:02:31 9:04 14 Moa Kjellstrand 1:20:49 +18:18 11:43 15 Lena Öhman 1:26:00 +23:29 12:28 16 Karin Fägerlind 1:26:32 +24:01 12:33 17 Mette Petersson 1:30:35 +28:04 13:08 H21 10 890 m, 19 startande deltagare 1 Erik Andersson OK Denseln 1:15:22 6:55 15 Kristoffer Edshage 1:48:53 +33:31 9:59 18 Daniel Lennartsson 2:13:28 +58:06 12:15 Mattias Henriksson Ej godkänd H40 7 300 m, 29 startande deltagare 1 Jonny Engel OK Ravinen 58:14 7:58 22 Magnus Grafström 1:42:45 +44:31 14:04 Pär Hansson Ej start H45 6 820 m, 41 startande deltagare 1 Lars Håkan Sandvik Täby OK 49:06 7:11 11 Jonas Nylund 1:00:20 +11:14 8:50 Ö6 5 420 m, 14 startande deltagare 1 Pär Ljung Stockholms OK 51:31 9:30 7 Ola Brohman 1:12:39 +21:08 13:24 8 Stig Thörnvik 1:18:06 +26:35 14:24 10 Henrik Hellborg 1:30:25 +38:54 16:40 Ö8 4 280 m, 47 startande deltagare 1 Kjell Almgren OK Ravinen 31:35 7:22 36 Ulrika Karlsson 59:04 +27:29 13:48 41 Marie Thörnvik 1:06:49 +35:14 15:36
Hela resultatlistan
Winsplits mellantider
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
En kommentar (kommentera)
Tom H21-karta Del1 & Del2
Mitt spår
/ DanïeL
2011-08-14 kl 23:54
Skriv en kommentar!