Plats: Trekanten (Liljeholmen)
Ansvarig: Mattias Ågren
Mobil: nollsjunolltvå-345 089
Extrainsatt maxpulstest för de som är sugna.
Utförande:
1. Ordentlig uppvärmning i 10-15 min.
2. Vi kör några stegringslopp där tempot ökas snabbt till nära sprintfart för att förbereda musklerna för hårdkörning.
3. Fyra stycken 4-minutersintervaller med 3-4 minuters vila mellan varje intervall. Tempot ska vara så högt att man är riktigt trött mot slutet av varje intervall. Försök spurta i nära maxtempo under de sista 30 sekunderna av varje intervall för att pressa upp pulsen lite extra.
4. Den sista minuten av den sista intervallen svänger vi upp i Nybohovsbacken för att aktivera lite större muskelgrupper så att vi får upp pulsen till så nära max som möjligt.
5. Snittvärdet under de sista 30 sekunderna är din maxpuls.
Observera att egen pulsmätare behövs för att kunna läsa av pulsen. På detta pass kan vi tyvärr inte erbjuda ombyte.
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
18 kommentarer (kommentera)
Jag ser inte fram emot det, men det ska göras.
/ Agren
2012-02-26 kl 19:24
Perfekt uppladdning inför årsfesten! Jag lovar att inte vara med.
/ Oskar
2012-02-27 kl 13:49
Tur att det är innan festen iaf! ;)
/ Kattis S
2012-02-27 kl 14:51
Vad pratar ni om? Festen är väl den 24:e?
/ Mattias H
2012-02-27 kl 15:17
Jo jo, men träningsverken och tröttman lär ju göra sig påmind även dagen efter.
/ Oskar
2012-02-27 kl 15:53
Den 29:e alltså (??????)
/ Björn B
2012-02-27 kl 16:01
Träningsvärk fem dagar efter festen? Höga partyambitioner!
/ Camilla
2012-02-27 kl 16:59
Glöm allt jag sagt. Har lite dålig koll på läget.
/ Oskar
2012-02-27 kl 17:36
Jag har en klocka om någon vill låna.
/ Oskar
2012-03-26 kl 22:46
Södra eller norra T-baneentrén?
Är det någon som bor i krokarna där man kan slänga in sin väska?
/ Mattias H
2012-03-28 kl 00:09
Samling utanför södra entrén (inte den mot torget)! Saker lämnas hos Malin och Jens som bor på en uppvärmningsjoggs avstånd.
/ Agren
2012-03-28 kl 07:37
Det går att lägga in sin väska hos oss, Fregattvägen 38. Om intresse finns så kan jag kolla upp möjligheter för bastu efteråt.
/ jens_wicksen
2012-03-28 kl 07:38
Åh min trampdyna mår inte bra så inte säker på att det är en bra idé att maxa. Kommer dit men kör nog lite löpning på sidan av. Kommer ombytt till liljeholmen!
/ Kattis S
2012-03-28 kl 11:28
Kattis! Vi väntade en stund och ringde förgäves, men antog sen att du inte skulle dyka upp i alla fall. Hoppas vi inte misstog oss?
/ Agren
2012-03-28 kl 21:10
I övrigt kan jag bara citera Jens (obs sagt efter sista intervallen): ”det här gör vi om!”
/ Agren
2012-03-28 kl 21:13
Ja, det behövs nog. Min pulskurva planar ut snyggt och stabilt på drygt 170 i slutet av varje intervall. Det låter ju lite lågt.
/ Mattias H
2012-03-28 kl 21:31
Nej jag blev lite sen, sorry!! Sprang runt trekanten och så men hittade er inte. Var nog för sent ute! Hoppas det gick bra för er?!
/ Kattis S
2012-03-28 kl 22:44
Jorå, det gick fint fast vi tog det väl mest som ett ”test av testet”, så nästa gång gör vi det ändå bättre! Skickar en summarisk träningsrapport till Emit senare idag.
/ Agren
2012-03-29 kl 07:53
Skriv en kommentar!