Södertörns OK tog hand om löparna på dagens Vinterserie på Farstanäset vid deras klubbstuga i vårvädret. Det lär ha varit mer lämpligt för skridsko- eller rodelorientering i skogen enligt vissa källor.
Dagens resultat väcker många frågor: Kan Lovisa idag ha sprungit rakt in i herrlaget på vårens samtliga stafetter, då hon som enda Centrumlöpare tog sig runt långa banan? Håller ny(gamla)förvärvet Holmstryparn på med en formtoppning till 10MILA? Tillhör den upphittade (läs nedan) pinnen Mattias Ågren, som blev ej godkänd?
Upphittad pinne!
SI-pinne med nummer 19614, återfås hos Tomas Möller, OK Södertörn, mob 0708703134.
Resultat för Centrum OK
Pl Bana A - 7400 m 43 startande Tid Född 1 Magnus Glännefors Söders SOL Tyresö 48:54 93 28 Pierre Schamberger Snättringe SK* 75:16 29 Lovisa Berg 77:13 87 Mattias Ågren Ej godk. Pl Bana B - 5100 m 49 startande Tid Född 1 Torbjörn Kölzow OK Ravinen 39:14 91 7 Jonas Nylund 47:06 63 12 Fredrik Holmström 51:26 74 15 Jens Wicksén 54:03 83 18 Malin Annegård SOK Viljan* 55:36 85 26 Anders Lavfors 65:31 Pl Bana C - 3100 m 70 startande Tid Född 1 Jan Bojling Solna OK 37:29 45 7 Lena Öhman 40:42 74 *) Sprang under pseudonym-klubb.
Sträcktider: Winsplits
Jag tar inte med mig själv, men Vera, 34 år!
Jag tar med Stina! Också 9 år.
Under O-ringenveckan eller redan nu?
Oh no Anton! Hoppas du kan vara med denna vecka, också!
Plockar med mig Juno 9 år

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
4 kommentarer (kommentera)
Det va inte SI-pinnen jag tappade i skogen idag, utan orienteringsförmågan. Tog två kontroller, sen irrade jag som en blind skogshöna i trekvart ungefär. Sen bröt jag loppet.
/ Agren
2012-02-26 kl 22:44
Har du sett det? När jag springer för dâligt springer jag inte för Centrum utan för Snättringe SK. Snyggt! Jag lovar nästa gânger springer jag med Centrums färger, det ska bli bättre (kan inte vara värre än idag)!
/ Pierre
2012-02-26 kl 22:51
Att formen toppar efter mammaledighet gäller tydligen även män?
/ Mattias H
2012-02-27 kl 00:37
Jag tror att hemligheten är att formen tvärt om inte är på topp=fler kartstopp…
/ Fredrik
2012-02-27 kl 09:19
Skriv en kommentar!