Nu är det stora innovationsåret! Innovera mera!

Anv. namn:
Lösenord:
 

Sommartävlingar 2021

Tävla eller inte tävla? Det är frågan. Pandemi eller inte, hårda eller lösa restriktioner, orientera kan du göra oavsett!

Veckans bana och Motions-OL finns det gott om, håll utkik på Eventor även när du befinner dig någon annanstans än hemma. Under våren har det förekommit några light-arrangemang anpassade till gällande restriktioner. Tävlingshelger har ersatts med träningshelger med olika grepp för att sprida de tävlande över dagar och klockslag.

Det ligger många event i kalendern och bubblar, planerade men anmälan fortfarande stängd. När restriktionerna släpper kommer möjligheterna flöda. Den stora explosionen kommer antagligen inte förrän till hösten men redan i sommar finns det lite att ta tag i!

JUNI

 1-30 Obygden Muodoslompolo
18-20 Tre skåningar och en dansk
27- 1 Idrefjällsveckan light

Under en vecka erbjuder Idre 12 olika banor i 6 olika områden. Det är elektronisk stämpling (EMIT) som gäller, det blir tävlingslikt. Kontrollerna hänger kvar under juli-augusti men då utan stämplingsenheter.

JULI

 1-31 Obygden Muodoslompolo
 2- 4 3 + 3 i Sälen
19-21 Österlens 3-kvällars

I Sälen kör de anpassad tävling, det är bara att anmäla sig och planera in.

AUGUSTI

 1-31 Obygden Muodoslompolo
 6- 8 Tibrotrippeln
 7-11 Grövelsjöorienteringen
12-15 World Cup Idre Fjäll
21-22 Jukola

I augusti kan vi vända åter till Idre. I samband med World Cup erbjuds publiktävlingar. Jukola är i år flyttat till augusti, missa inte detta. Berätta för UK att du vill springa via Eventorslänken i Jukola-eventet.

Det här var några exempel på vad du kan göra i sommar. Kom gärna med tips på fler tävlingar som du vill lyfta fram!

Inlagd: 24 maj 2021, 21:21
Ändrad: 9 september 2021, 17:17


23 kommentarer (kommentera)

  • Årefjällens 3-dagars på kartan som kommer försvinna pga byggnation!

    Kiruna 2-dagars! Långt bort men värt resan?

    Obygdshelgen goes obygdssommarn!

    / Oskar
    2021-05-24 kl 21:53

  • Eskilstuna Weekend verkar ännu inte inställd. Samma helg verkar det vara tävlingar i Tiveden.

    / Annica Sundeby
    2021-05-25 kl 07:14

  • Nyinsatta Blekinge 3-dagars under O-ringenveckan ser inte heller så dåligt ut.

    / Sverker
    2021-05-25 kl 07:35

  • Mot alla odds kanske 2021 blir det stora sommartävlingsåret!

    / Sverker
    2021-05-25 kl 07:36

  • Har någon sett något mer om obygdsorienteringen i Muodoslompolo än vad de lagt ut på Facebook? Jag hoppas ha vägarna där förbi i sommar.

    / Mattias Henriksson
    2021-05-25 kl 09:24

  • Stina och jag ska till Grövelsjön 7-12 augusti, ren men lycklig slump! Vi har t o m sängplatser i vårt fyrbäddsrum på fjällstationen om någon vill tränga ihop sig.

    / Camilla
    2021-05-25 kl 09:29

  • Jag hoppas att trekvällars 5-7 juli blir av :)

    / Samantha Lagerlöf
    2021-05-25 kl 09:42

  • Åhå, vad skoj! Vi ska också till Grövelsjön Camilla! Vi ackompanjeras även av två eminenta barnvakter. :)

    / Helena Persson
    2021-05-25 kl 09:56

  • Årefjällens 3-dagars är struket på Eventor.

    / Mattias Robertson
    2021-05-25 kl 11:22

  • Perfekt Helena :)

    / Camilla
    2021-05-25 kl 12:42

  • Österlens trekvällars skulle kunna passa rätt bra med våra sommarplaner. Någon annan centrumare som har planer ditåt?

    / Johanna Löfvenius
    2021-05-25 kl 13:49

  • Vilket drag det blev! Kom igen, fortsätt bara. Jag är svag för Österlens då jag har släkt i krokarna men inget är definitivt bestämt än.

    / Henrik Hellborg
    2021-05-25 kl 21:44

  • Vilka vill vara med och arrangera Centrumläger i substitut till O-ringen? Kollektivtrafiknära och tältbart är vad vi letar efter – några uppslag finns men kom gärna med idéer till mig och Rebecca. Svara i pollen på förstasidan vilka datum som passar dig bäst.

    / Linnea Börjars
    2021-05-27 kl 14:27

  • Nu finns öppna banor i Muodoslompolo att beställa!

    / Mattias Henriksson
    2021-06-01 kl 13:19

  • Jag föreslår Ö-ring-läger på Fjärdlång!

    / Oskar
    2021-06-07 kl 21:33

  • Tips på lite fler tävlingar i juli: 5-7juli är det först Gamlebysprinten och sedan Tjusts 2-dagars! Jag och Astrid ska dit och springa så kom ni med vettja :)

    / Per
    2021-06-23 kl 15:40

  • Nu har anmälan till Blekinge 3-dagars (26-28 juli) öppnat.

    / Sverker
    2021-06-24 kl 06:21

  • Igår kom kartan över Särkitievat och det liknar inget jag tidigare sprungit på. Här har en testlöpare redan lagt upp sitt spår.
    Den 7 juli är planen att stanna till på väg till Karesuando.

    / Mattias Henriksson
    2021-06-24 kl 10:02

  • Det verkar finnas rätt trevliga träningsbanor på Gotland och Fårö i sommar. Ser till exempel i Ullahau. https://eventor.orientering.se/Documents/Event/70707/1/Sv-r-8-km

    /

    / Annica Sundeby
    2021-06-29 kl 14:21

  • Anmälan är öppnad för två etapper av Sthlm City Cup i augusti. Brukar vara kul.

    / Annica Sundeby
    2021-07-03 kl 18:49

  • Bra spanat Annica, jag lägger upp dessa på hemsidan direkt!

    / Henrik Hellborg
    2021-07-03 kl 20:46

  • Grattis till dagens Centrumsegrare på OK Hällens långdistans! Moa tog hem D21 med 10 sekunders marginal efter att först ha kommit för sent till start (tur att det var startstämpling).

    / Sverker
    2021-08-03 kl 21:32

  • Wow! Grattis Moa! Så bra!

    / Larsbri
    2021-08-06 kl 22:54