
Tisdagens träning blir parorientering i LillJan-skogen. Hela övningen går ut på att man ska hjälpa varandra att lära sig nya saker i skogen. Varje person har endast hälften av kontrollerna inritade: person 1 har tex 1,3,5,7 osv och person 2 har 2,4,6,8. På så sätt vet inte den ena inte vad den andras kontroller är inritade, och så här ska det gå till.
Vi börjar med att kalla den ena personen för Nisse och den andra för Fia. Nisse har nästa kontroll inritad på kartan är den som springer först. Fia följer med på kartan hela vägen fram till kontrollen. Där ska hon visa för Nisse andre var hon tror hon är. En liten diskussion om sträckan kan vara bra. Sedan byter man.
För att göra det ännu mer pedagogiskt eller vad man nu ska säga, så är det tänkt att den som leder hela tiden talar högt om vad denne ser och tänker på i skogen. Detta för att den andre ska plocka upp tankarna och kanske ta till sig, men man har också möjligheten att konstruktivt kommentera dessa påståenden osv.
Med andra ord en väldigt bra träning! Det kommer finnas två banor, en kort och en lång. Den längre är lite svårare.
Du hittar mig utanför de allmänna omklädningsrummen en trappa ner i den stora byggnaden som vätter mot grusplan. Det kommer finnas duschar!
PS. Om vi blir ojämna par, följer jag med ut i skogen.
Packlista finns nu!!
Samling under taket vid röda biljettkiosken
Jag står i ett tält mitt emot rugby-planen
Fan nu lugnar det ändå ner sig lite…
Anlände precis till Gubbängen med tuben men alltså det öser ner för mycket. Och enligt radarn ska det vara lika intensivt under den närmaste timmen så jag vänder nog hemåt igen, tänker att jag sparar regnorientering till Jukola.

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.
Venla lag 1
1. 7.8 …
15 kommentarer (kommentera)
jag kommer
/ Oskar
2008-04-13 kl 23:14
I’m there.
/ Fredrik
2008-04-14 kl 06:49
Ha… det där körde vi i tisdags. Jag kanske kommer om jag hinner.
/ Josefina
2008-04-14 kl 09:12
Jag kommer
/ Peter
2008-04-14 kl 10:20
Lite stel idag efter två dagars hård tävling på långa banor… men jag kommer!
/ Mattias
2008-04-14 kl 10:27
Jag skall försöka komma.
/ Aija
2008-04-14 kl 11:30
jeg kommer
/ annesolb
2008-04-14 kl 14:04
jag kommer, ska köpa en kompass imorrn!
/ Hanna Hallin
2008-04-14 kl 14:54
kommer…
/ Jakob Larsen
2008-04-14 kl 15:21
jag kommer men utan kompass. om det är nån som har en extra kompass vore det jag kunde låna.
/ karin
2008-04-14 kl 15:54
Har blivt deporterad till Göteborg av jobbet ända till på torsdag. Min lysande andraplats i närvaroligan är i stor fara.
/ Ola
2008-04-14 kl 16:00
Sofia kommer
/ Sofia
2008-04-14 kl 16:20
jag kommer om jag inte får nåt jobb som slutar sent och är långt bort, säger till isf så hör ni inget så kommer jag
/ katarina
2008-04-14 kl 18:21
Jag tror jag dyker upp. Dock ska jag ultraljuda min hälsena imorgon. Kan vara så att det blir springförbud…
/ Kristina
2008-04-14 kl 22:47
Jag kommer, men blir 15-20 min sen. Hoppas det funkar, annars får jag ta två kartor och hitta runt själv.
/ Jakob
2008-04-15 kl 08:30
Skriv en kommentar!