Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

Tisdagsorientering 3/6, (kolla kommentarerna!!!)


Från och med denna vecka består tisdagsträningarna av Sommarserien, som är en slags sammanslagen träning mellan flera klubbar under sommaren. Det här är en träning som ALLA verkligen kan vara med på!

Sommarserien Söderbysjön

Start mellan 16.00 och 19.00.
Karta: Nackareservatet. Skala är 1:10000 och ekvidistans är 5 m.
Färdigtryckta kartor med påtryckta banor.
Stämpling: SportIdent. Brickor finns att hyra för 20 kr. Förlorad pinne ersätts med 250 kr.
Startavgift 40 kr.
Ingen servering eller varmdusch, bad i sjön är det som gäller (Centrum stylee).

Bana A 7330 meter
Bana B 4750 meter
Bana C 3340 meter
Bana D 2850 meter
Bana E 2290 meter

• Sommarseriens hemsida

Vi har lite problem att få ihop en gemensam samling. Flera behöver starta lite tidigare för att dom vill köra långa banan. en del cyklar osv. Är det OK med alla att vi ses vid tävlingen?

Inlagd: 19 maj 2008, 9:06
Ändrad: 03 juni 2008, 23:47


39 kommentarer (kommentera)

  • Dags att återigen bli förnedrad av en tant född -34 …

    / Fredrik
    2008-05-29 kl 23:31

  • >fredrik, du måste ha missuppfattat det, jag är född -79

    / Karin F
    2008-05-30 kl 08:18

  • Jag tar mig dit troligen för egen maskin. Bad gäller.

    / thufvan
    2008-05-30 kl 09:41

  • Kanske läge att ta långa banan som träning inför Jukola?

    / Mette P
    2008-05-31 kl 10:29

  • Yes, genrep!

    / Fredrik
    2008-06-01 kl 10:05

  • Mette det är nog läge med långbana inför Jukola

    / soso
    2008-06-01 kl 14:29

  • Gärna långa för mig med! Men då startar jag nån timme innan, för säkerhets skull…

    / Mattias
    2008-06-01 kl 23:10

  • Jag gör också som Mattias, startar långa runt 1730.

    / Karin F
    2008-06-02 kl 08:50

  • Ja det vore ju skönt att komma iväg lite tidigare …. Jag siktar också på att vara startklar 17.30.

    Ni som kommer 18.00 hittar ni ner själva!?!

    / Fredrik
    2008-06-02 kl 09:18

  • Äh, jobb. Bang.

    / Ulf
    2008-06-02 kl 12:42

  • Nån som ska cykla dit? Är inte säker på att jag hittar själv så jag skulle gärna åka ihop med någon… Kan dra från Kungsholmen från 17.00 och framåt.

    / Mette P
    2008-06-02 kl 13:37

  • alltså jag extra mamma till halv sex men jag cyklar gärna, frågan är om man hinner ner dit och hinna starta?

    Så mette jag hänkar

    / Soso
    2008-06-02 kl 15:37

  • Ska vi som vill börja 17.30 säga att vi ses utanför spärrarna i Bagarmossen c:a kl. 17.00? Lämpligt tåg ankommer 17.01.

    / Mattias
    2008-06-02 kl 16:51

  • Jag cyklar gärna från stan vid 17.00. Annars kommer jag vara ute i skogen hela natten …

    / Fredrik
    2008-06-02 kl 21:29

  • Ja men cykla utan mig då!
    Jag ska ändå dricka öl efter.

    / Soso
    2008-06-02 kl 21:56

  • är det ingen som ska ses 6 nu eller? jag hinner nog inte till tidigare..

    / Katarina Fahleson
    2008-06-02 kl 22:20

  • Sammanfattning:
    – Fredrik och Mette cyklar från Slussen ca 17.15
    – Mattias och karin F tar sig ut för egen maskin och startar 17.30
    – Thufvan tar sig ut själv
    – Kattis, Aija, Sofia och Karin H, hur gör ni?

    / Fredrik
    2008-06-02 kl 22:40

  • jag tänkte satsa på start mellan halv 6 och 6! och jag tänkte cykla från Söder och åker nog direkt starten. beror lite på jobbet

    kan man kanske få numrena till er andra cyklister(har bara till oskar), så kanske man kan haka på om ni passerar vid lämplig tid!
    /karin h

    / Karin H
    2008-06-02 kl 22:43

  • 0733-130733

    / Fredrik
    2008-06-02 kl 22:45

  • jag åker med tunnelbanan och är vid bagis kl 18.00 kanske lite tidigare. Så kattis, vi kan mötas. Däremot vet jag inte hur man går till TC i från tunnelbanan.

    / Soso
    2008-06-03 kl 07:15

  • Sök Söderbysjön på Hitta.se! Ligger nordöst om bagis, i triangel med Kärrtorp IP.

    / Fredrik
    2008-06-03 kl 07:43

  • Hej!

    Jag cyklar ut och kommer nog vid 6 tiden. Hoppas vi lyckas stöta på varan trotts alla olika tider.

    /Lena

    / Lena
    2008-06-03 kl 08:24

  • Jag kommer att gå från Bagarmossens T-bana och har hittat halvbra karta på nätet. Det går ett tåg som är framme i Bagarmossen kl 17.51 (från T-Centralen 17.34). De som vill kan väl göra mig sällskap?

    / Aija
    2008-06-03 kl 09:12

  • Perfekt! Då har vi ett gäng med Aija, Kattis och Sofia som går från Bagis.

    Ses vid målgånget och badet då!
    Lycka till alla!

    / Fredrik
    2008-06-03 kl 09:34

  • Sitter och funderar på att det är dags att köpa en sån där bricka. Går det att köpa på söder? Om nån vet var jag kan köpa en på söder eller av en händelse ändå ska till en affär där de sljs idag så kan du väl höra av dig? 0703-785 799.

    /Lena

    / Lena
    2008-06-03 kl 10:28

  • Jag försökte köpa en hos Orienteringsspecialisten vid Kungsholmens kyrka i lördags. De billigare var slut men beställda, oklart när de skulle komma in.

    / Aija
    2008-06-03 kl 10:44

  • ok sofia och aija, då tar vi alla den t-bana som är framme 17.51?

    / Katarina Fahleson
    2008-06-03 kl 11:52

  • OK

    / Aija
    2008-06-03 kl 12:15

  • Jag och Thufvan smiter ut runt till start kl 16-17, ska nämligen på kundmiddag kl 19.00

    ps
    Lena, vi kan kolla brickorna åt dig, ska till kungsholmen runt lunch (bredvid ol-specialisten)

    / Peter E
    2008-06-03 kl 12:40

  • Haha – ja du Fredrik – du förväntar dig alltså att jag är vid Slussen 17:15 – shit pommes frites då måste jag lägga på en rem här helt enkelt!

    Lena – jag tar med mig båda mina brickor ifall du vill låna en ikväll.

    / Mette P
    2008-06-03 kl 13:19

  • Jag sitter här i fjällstugan och slappar och blir lite rörd och så stolt över hur ni kör hårt i centrum, något som knappt fanns för ett år sedan. Igår kväll sprang jag upp på en fjälltopp i solskenet. Revbenen känns fortfarande tyvärr. Hoppas de blir bra till finland!! Ps blev ni så många som det verkar ikväll? Måste imponerat arrangörerna!

    / Oskar
    2008-06-03 kl 21:26

  • Vi blev många men också många vilsna orienterare i skogen…Mette hur gick det?

    Jag skada mig och är skit lack på min kropp som beter sig som en liten kyckling..

    Men lite kul var det i alla fall!

    / Soso
    2008-06-03 kl 22:11

  • haha shit det var det mest vilse jag varit på länge, helt galet! men ja vi var ju många i samma sits

    / kattis
    2008-06-03 kl 22:45

  • Muhahahahahhahahahhahahaha – jag tror inte arrangörerna var särskilt imponerade av loppen vi genomförde – däremot kanske av vår uthållighet och entusiasm. Soso – låt mig endast säga att jag fick extremt mycket skog för pengarna idag. Plus några skrapsår, både själsliga och kroppsliga. När fan ska toppformen infinna sig???

    / Mette P
    2008-06-03 kl 23:52

  • ja usch orienteringssjälvförtroendet fick sig verkligen en törn idag

    / Kattis
    2008-06-04 kl 00:06

  • Jag tycker att vi lyckade väldigt bra med en 3,5a på Lenas balkong!!! Mer sånt, mindre sänkor utan sista säkra …

    / Fredrik
    2008-06-04 kl 00:12

  • Jag lär mig något nytt varje gång. I går lärde jag mig att startstämplaren måste pipa. Så jag har bara en sluttid och det kommer man inte långt med.

    / Aija
    2008-06-04 kl 08:20

  • Den varken pep eller blinkade för mig heller. Men jag såg att mitt SI-nummer visades på displayen, så jag antog att den registrerade.
    Kanske var tur att man bröt, hade ju varit fett irriterande om det hade flutit på lika bra hela loppet som det nu gjorde till 8:an och att man sedan i alla fall inte varit godkänd.

    Resultaten ligger ute redan, men det blir inte lätt för Oskar att göra laguppställning till Jukola baserat på dem…

    / Mattias
    2008-06-04 kl 09:54

  • Min toppform….den försvann i tiomila skogen…..Om någon ser den ring!!

    / Soso
    2008-06-04 kl 22:28

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Ågren i Kotka-Jukola 2026

    Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?

  • Johanna Bergmark i Kotka-Jukola 2026

    Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.

  • Andreas Lundsten i Tekniktorsdag: OL-intervaller i Ma...

    Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!

  • Agnes i Kotka-Jukola 2026

    Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.

  • Oskar i Kotka-Jukola 2026

    Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.

NÄRMAST PÅ GÅNG

Tuesday 9 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand
  • Magnus Karlsson
  • Arnau Requena
  • Erik Wessberg
  • Alexander Garin Folkegård
  • Karin Hagwall
  • Nina Wertholz

Fystisdag i Kärrtorp: Summer 3000!!! 9

Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.

Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …

Läs mer

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Lena Öhman
  • Mattias Robertson
  • Henning Sköldvall
  • Johanna Löfvenius
  • Britta Alstad
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Mattias Joëlson

11/6: Tekniktorsdag: OL-intervaller i Majroskogen 9

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

13/6: Kotka-Jukola 2026 21

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Malin Sundeby
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Johanna Bergmark

25/6: Tekniktorsdag + terminsavslutning + fika i Hammarby sjöstad 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

29/6: Trekvällars 1 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

30/6: Trekvällars 2 lång 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage

3/7: KĀPA 2026 1

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 13

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet