
Vi kommer att köra kontrollplockning från Naturpassetkartan som en uppvärmning inför Jukola.
Om du inte ska springa Jukola är du förstås välkommen ändå!
Springa gör vi i grupp om tre, vi turas om att leda och läsa kartan. Ledaren berättar högt hur hon/han tänker, resten ska hela tiden hänga med på kartan. Några kontroller kör vi eget vägval på, sen samlas vi vid kontrollen och berättar om våra vägval.
Vi har INTE ett gäng kartor över området att låna! Peter H har kartorna och jag hinner inte hämta upp dom. Sorry! Man får köpa Naturpasset på plats för 100:- (jag har iofs 1 klubbkarta i min väska för den fattigaste!). Men annars är det en superinvestering med 50 utsatta kontroller på! Man har att göra hela sommaren på den kartan, mycket träning och bra övning för pengarna! Den var den vi sprang efter i lördags.
Byter om gör man i det fria eller så betalar man 50:- och får dusch+bastu.
Jag är ledsen att det blir lite utgifter för den här träningen samt att det läggs orienteringsträning på torsdag, men vi är ett gäng (läs jag …) som behöver slipa formen lite inför Centrum OKs äventyr i Finska urskogen.
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.
Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.
Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …
20 kommentarer (kommentera)
Jag kommer om bröstkorgen slutat värka och nackspärren släppt.
/ Oskar
2008-05-27 kl 00:52
Jag kommer medverka men då gäller det att vi börjar träna runt ganska snabbt in på….för jag ska på fest senare
/ soso
2008-05-27 kl 07:46
jag tycker detta är toppen. och jag kommer. och hoppas att min kompass är där, för annars vet jag inte var den är ^^. (andra kompassen jag orienterat bort på hellas…)
/ Karin F
2008-05-27 kl 08:06
kanske kommer om jag hinner… men NÄR blir det fysgympa i en park igen?
/ Josefina
2008-05-28 kl 09:20
Måste ni träna så mycket? Ni kommer ju att vara mycket bättre än mig på O-ringen…
/ Mattias
2008-05-28 kl 21:48
Eller inte Mattias….
/ Soso
2008-05-28 kl 22:04
Hinn. Naturpasset är grymt!
/ Fredrik
2008-05-28 kl 22:56
Förresten. Peter! Tar du med några av klubbens kartor?
/ Fredrik
2008-05-28 kl 23:15
Jag KANSKE kommer. Får jag ihop alla grejer här i lägenheten så borde jag kunna dyka upp, men då vill jag springa i en lugn grupp eftersom jag inte kan dra på alls pga revbenen.
Jag har ett gäng skärmar och plastfickor här också som jag borde skicka vidare till ngn.
Josefina, fysgympan tillhör grundtränings-fasen! eller nåt… det lät smart iallafall
/ Oskar
2008-05-28 kl 23:45
Gött Ozzy!
/ Fredrik
2008-05-29 kl 07:37
Yeah ossy, kör hårt!
/ Soso
2008-05-29 kl 07:48
Jag kan inte komma… Vill träffa min försvunne bror. Ska avanmäla mig strax.
/Bangar-Peter
/ Peter
2008-05-29 kl 08:55
hinner inte, ligger så himla back på jobbet efter två dagar ”ledigt”
/ Lotta
2008-05-29 kl 09:34
Peter, du har ju kartornaaaa! Vi klarar ju oss inte utan dig
/ Oskar
2008-05-29 kl 09:59
Jag har ju aviserat att jag kanske inte kommer, men nu verkar saker ha styrt upp sig lite så jag kommer i alla fall!
/ Karin F
2008-05-29 kl 11:20
För övrigt:
Om man tycker att 100:- är dyrt kan man läsa Karin Fs inlägg i forumet …
Galet.
/ Fredrik
2008-05-29 kl 12:51
Allt är dyrt för mig. Åtmistone tills jag fått fakturan från Bolaget.
/ Oskar
2008-05-29 kl 14:48
Ha det så bra i kväll. Själv skall jag gå och lyssna på Christer Fuglesang.
/ Aija
2008-05-29 kl 16:29
Ledsen för kartorna men jag kommer inte hinna fixa fram dem. Tråkigt. Saknar er nästan litegrann redan.
/ Peter H
2008-05-29 kl 16:46
Orientering är ju inte direkt en materialsport så 100 SEK är ju inte farligt. Det enda man kan vässa utrustningen med är typ en ny kompass e dyl. Eller en tuff resorbandssnodd till stämpelpinnen för 30:-, det gjorde jag. Skönt att konsumera bort lite ångest.
By the way, finns det ingen in-scannad karta? Isåfall kan någon ful-printa några ex..
/ Peter E
2008-05-29 kl 17:02
Skriv en kommentar!