
Herregud vilken jävla bana! av 7 av 17 bröt och själv var jag inte långt ifrån heller efter att ha bommat tvåan med säkert 20 minuter.
Grattis Sofia, Josefina och Jakob! Tyvärr fick vi ingen segrare bland nybörjare herr. Rafflande på damnybörjarbanan endast 17 sekunder skiljde Josefina från Lena.
Damer veteran 1 Sofia Andersson 1:30.17 2 Mette Petersson 1:52.09 Katarina Fahleson bröt Karin Fägerlind bröt Damer nybörjare 1 Josefina Ekström 1:41.10 2 Lena Brunsell 1:41.54 3 Lotta Magnuson 1:44.37 Johanna Lindh bröt Aija Sadurskis bröt Herrar veteran 1 Jakob Larsen 1:18.46 2 Oskar Karlin 1:34.15 3 Fredrik Holmström 1:39.43 4 Peter Hemmingsson 1:44.31 5 Joel Berring 1:47.30 Jonas Nylund bröt Herrar nybörjare Mattias Henriksson bröt Ola Brohman bröt
GPS-spår och tider för Oskar, Fredrik och Jakob. Klicka på bilden för att se den i rätt storlek!


1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
13 kommentarer (kommentera)
Hallå? Jag gick ut precis innan 19 och kom imål 20:40. Det kan väl inte bli 1h och 52 minuter?
/ lotta
2008-06-25 kl 12:46
Du har så rätt!! Du ska ha 1.44.37
/ Oskar
2008-06-25 kl 12:55
Hejja Josse! Hurra
/ Kristina
2008-06-25 kl 13:02
Grattis alla segrare – bra jobbat!
Hur gör jag för att få med mitt gps-spår på kartan nedan?
/ Mette P
2008-06-25 kl 14:18
grattis josefina!
och sofia och jakob också såklart!
för att inte tala om fredrik!
mycket spännande bana med bland annat otillåtet område pga blodtörstiga schäferhundar och hela hus som inte fanns med på kartan.
/ Karin F
2008-06-25 kl 14:36
vilken fin grupp bild, alla tittar verkligen in i kameran!!
/ Soso
2008-06-25 kl 15:09
Riktiga orienterare tittar in i kartan, inte in i kameran.
/ Aija
2008-06-25 kl 15:23
haha… precis! Det var ju extremt jämnt i våran klass! :) (fast det där blir väl inte 17 sek?.. jag kan iofsig inte räkna i huvudet längre…)
/ Josefina
2008-06-25 kl 17:15
Jäklar att jag inte var där och kunde bjuda något slags motstånd! Bra kämpat Fredrik. Nu försvinner jag på sommarlovsträning med familj! Ciao
/ thufvan
2008-06-25 kl 19:05
Lite synd om Joel som gjort en herrbana nybörjare som ingen sprang mer än hälften av. När jag kom hem och tittade på banan såg jag ju de tydliga stråk jag borde följt där jag bommade, men då var det så dags…
/ Mattias
2008-06-25 kl 19:15
Riktig kul terräng, bra karta och kanon banläggning. Synd bara att man blivit en ”glas lirare” trasig hela tiden. Tack Joel.
/ Jonas
2008-06-26 kl 08:23
Mette, du exporterar gps-spåret från Garmin training center, om det är det du kör, och så mailar du filen till mig!
/ Oskar
2008-06-26 kl 14:11
Joel, har inte du ett spår också? Det vore intressant att se hur du lyckats ”slå” Oskars tid med denna jättebom!
/ Jakob L
2008-06-26 kl 17:13
Skriv en kommentar!