Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

4/12 Torsdagsträning (intervall)


TA MED ETT TIDTAGARUR AV NÅGOT SLAG!

Dags igen för intervaller på Kristinebergs IP.

Torsdagsträningen är alltid i sådan form att alla oavsett kondition kan vara med!

I kväll kör vi 400-400-800 m intervallen! Ganska tråkig att springa, men det är ju väldigt kul när det är över och Mettes bastu är varm å folkölen är kall och god.

Vi kommer att köra en lugn uppvärmning och sedan jogga ner till Kristinebergs IP för intervallerna.
Formeln ser ut så här:

– 400 meter i så hög fart man orkar
– Vila 1 minut
– 400 meter till i så hög fart man orkar
– Vila 15 sekunder
– 800 meter på tiden av varven 1+2 med ett pålägg av 30 sekunder till 60 sekunder beroende hur snabbt man sprang dom första varven.

Alltså ni ska hålla betydligt lägre fart än under dom första varven men fortfarande hålla ett högt tempo! Sen kör vi 2-5 sådana här intervaller allt beroende på hur mycket man orkar

Som vanligt springer vi förbi på Konsum Kristineberg på väg hem till bastun för kolhydratladd.

Samling Ernst Ahlgrens väg 10 i Fredhäll kl 18.15 (18.30 om du är ombytt) Här kan du också låsa in värdesaker

Inlagd: 15 september 2008, 23:17


24 kommentarer (kommentera)

  • En favorit :-) jag kommer!

    / Eva
    2008-12-01 kl 17:15

  • Måste ju komma testspringa en torsdagsklassiker någång, jag med! Gör mitt bästa att det kan bli den här dagen. Är ute och jobbar, men tycker att jag borde hinna in till 18.15!

    / Erik Kropf
    2008-12-02 kl 23:33

  • Hej! har just kommit fram i Stockholm från Australien. Jag söker efter en orienteringsklubb. Blir det ok om jag vill följer med er på denna träningen?

    / Stuart
    2008-12-03 kl 15:34

  • Det blir helt okej Stuart!
    Välkommen

    / Soso
    2008-12-03 kl 15:53

  • Det känns ju bra att se Moas namn i deltagarlistan (spring inte om inte limmet har härdat klart bara). (Själv har jag en förkylning att döda av innan det blir ”comeback”.)

    / bjornbangtsson
    2008-12-03 kl 17:48

  • Jag är lite bakis idag och har nästan tappat rösten av allt högljutt pratande på bomben igår… så vi får se om min comeback blir ikväll eller nästa vecka.

    / Oskar
    2008-12-04 kl 08:09

  • …men jag tog med mig träningskläderna till jobbet så vi får se!

    / Oskar
    2008-12-04 kl 09:27

  • Jag får däremot vika ner mig. Har åkt på kontorsförkylningen…

    Sgt Petersson, håller du ställningarna?

    / Fredrik
    2008-12-04 kl 10:28

  • Ja, vad hade egentligen Menige Petersson för grad vid muck?

    Själv är jag Sergeant i det hemliga militära, men det är något helt annat.

    / Oskar
    2008-12-04 kl 11:21

  • Fredrik har rätt ang. gradbeteckning, jag muckade som sergeant. :-)

    Har tyvärr också åkt på halsont och glaskupehuvud och borde säkert vara hemma och kurera mig egentligen, men eftersom det är jag som har nyckel till bastun så åtar jag mig att hålla ställningarna från sidlinjen och kanske hjälpa till med lite tidtagning mm.

    / Mette P
    2008-12-04 kl 13:32

  • Jag kommer trotsa dessa fakta,

    * sov fyra timmar i natt
    * sov fem timmar natten innan
    * drack två drinkar och två öl igår (minst, minns inte riktigt)
    * tappade nästan rösten
    * har inte blivit riktigt frisk än?

    …OCH KOMMER!! Vi får se hur fort det går… Kommer väl mest för att premiärdricka mina gainomax som jag köpte för halva priset på konsum. 8 kr styck!!

    / Oskar
    2008-12-04 kl 14:15

  • God damn it, Jag ville träna så himla gärna men min kropp verkar inte vilja samma….Ladda upp inför söndag istället.

    / soso
    2008-12-04 kl 17:57

  • 1.17 – 1.19 – 3.09
    1.19 – 1.22 – 3.12
    1.21 – 1.22 – 3.23
    1.20 – 1.27 – 3.29

    / Oskar
    2008-12-04 kl 22:25

  • Haha, ärligt talat Oskar, de där fakta såg man inte på dig… däremot ser man det på din serie med stigande siffror, framförallt på 800m-varven! ;-)

    / Erik Kropf
    2008-12-04 kl 22:42

  • Tack Mette för tjänsten som personal coach med tidtagarur och startbefälen!

    / Erik Kropf
    2008-12-04 kl 22:43

  • mm, nästa gång blir det mycket bättre tider, jag var ju helt stekt idag.

    / Oskar
    2008-12-04 kl 22:43

  • Ha nu har jag röstat på min egen träning! Det som inte dödar härdar! Slår vad om att Moa kommer bi den snabbaste utav alla.

    / Julia
    2008-12-04 kl 22:46

  • Hahaha… Oskar du tog nytt rekord ser jag!

    I antal ursäkter före ett träningspass – fem stycken!

    Tänk på att det viktiga är ju inte att vinna varje träning utan att kämpa väl, eller hur!

    / Daniel L
    2008-12-05 kl 02:55

  • Daniel, och alla andra, gissa om min hals skriker i dag och jag känner mig febrig och helt allmänt förstörd?

    Japp

    / Oskar
    2008-12-05 kl 08:43

  • Ok! dina förhandsursäkter godtas!

    Men ta hand om dig lite bättre Oskar, du har ju bara en hals. Jag varit förkyld hela veckan och latat mig konstant. Och idag känner jag mig nästan helt frisk!

    / Daniel L
    2008-12-05 kl 19:13

  • Efter jobbet skippade jag skridskoåkningen och åkte hem och vilade. Har sovit tills nu.

    Nu ska jag laga middag och sen gå och sova igen. Om det går.

    Då har jag alltså missat skridsko, en kompis vernissage och en grym vapnet-spelning bara för att försöka bli frisk, det är väl duktigt?

    / Oskar
    2008-12-05 kl 22:56

  • Det skumma dock är att jag ändå inte hade så pjåkiga tider igår… borde ju varit en märkbar försämring kan man ju tycka?

    / Oskar
    2008-12-05 kl 22:59

  • Det är just DET som händer blivande idrottsstjärnor: hjärnan sätter sig ÖVER kroppen! Hjärnan vet hur snabb kroppen kan springa. Då kommer kommandot ner till bena: ”så här hög frekvens och så här långa steg ska det vara” Kroppen skriker, men det är hjärnan som bestämmer! Då blir det ingen skillnad på tiderna, utan bara på hur kroppen mår efteråt.

    För mig var det ryggen som fick lite stryk: den verkar inte vara tränad nog längre för att kunna hålla kroppen stabil under snabblöpningen på banan. 2 timmars rask lunk i skugen är ok. Hjärtat orkar pumpa! Men varva som en dåre en liten stund på banan fort som fan… det kräver styrka för att hålla maskineriet i upprätt, lätt framåtlutat, stabilt läge. Ojojoj vad ryggmusklarna svider!

    / Erik Kropf
    2008-12-06 kl 11:15

  • Igår sov jag från 19-23. Sen var jag vaken till 01.30. Sen sov jag till 10 i morse. Ahh, nu mår jag mycket bättre.

    Tar en repa på Östermalms IP om en timme, förutsatt att det slutar regna

    / Oskar
    2008-12-06 kl 16:29

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Monday 29 June

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

5 Days Italy 2

29 juni – 4 juli

Läs mer på hemsidan: https://www.5daysitaly.com/

Läs mer

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

29/6: Trekvällars 1 medel 10

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson
  • Fredrik Gunnarsson

1/7: Trekvällars 3 medel 8

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Per-Anders Lindgren
  • Mattias Robertson
  • Daniel Lind
  • Therese Bergstedt
  • Henning Sköldvall
  • Simon Bohman
  • Johanna Löfvenius
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Annica Sundeby
  • Mikael Svartz
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg

22/8: Skärgårdshelgen – Centrums skogstävling 2026 på Nåttarö 16

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet