Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

20/11 Torsdagsträning (Jukolatest #2)

I kväll kommer vi att mäta prestation. Det kan låta skrämmande. Men nu ska vi inte tänka på det utan på Jukola 2009.

Vi kör 2 olika tester med 1 veckas mellanrum. Vi börjar med styrka ikväll så kör vi kondition nästa torsdag.

Tanken är att vi ska få ett mått på hur starka vi är nu. När det börjar dra ihop sig för finska träsk framåt juni kör vi samma tester igen och kollar om vinters/vårens hårdköra har gett något resultat. Eller om det är lika bra att lägga ner och börja hårdkröka redan på färjan TILL Finland.

Med andra ord: Inget att vara rädd för. Ge det du har. Till våren kommer du vara sjukt nöjd över dina förbättringsresultat! Fixar du bara 1 armhävning ikväll, sätter du minst 2 i vår- Se där, 100% kapacitetsökning. Några kanske undrar hur det är möjligt att förbättra sina resultat om vi i Centrum ALDRIG tränar chins? Jag säger: Bara att löpa mycket skog och hänga med på så många pass man orkar fram till i vår kommer bygga styrka i hela överkroppen. Trots att vi sällan specifikt tränar biceps eller bröst. Om ni inte tror mig, överbevisa mig i slutet av våren …

Så jag vill se ALLA Centrumlöpare här i kväll! Vi är ingen elitklubb och det här är ingen tävling utan en hjälp för att känna sig lite, lite bättre och starkare när blommorna slår ut. Vi kommer att fylla i ett formulär för varje deltagare som vi sedan jämför ifrån i vår. Och kom ihåg, lättast att förbättra är sina svagheter …

Testerna kommer att bestå av:

Styrka
Sit-Up
Armhävningar
Ryggresning
Sidoresningar
Stående längdhopp
Vertikalt upphopp
Chins

Rörlighet (om vi hinner)
Vadmuskel
Bakre lårmuskel
Främre lårmuskel
Höftböjarmuskel

/Coach

Samling 18.15 på Nautilus, St Eriksgatan 115. Ta med ett hånglås för att låsa in dina saker!

Inlagd: 04 november 2008, 11:40
Ändrad: 06 november 2008, 19:43


22 kommentarer (kommentera)

  • Grymt. Jag kommer!

    / Fredrik
    2008-11-04 kl 20:31

  • jag är rädd

    / Frida
    2008-11-04 kl 21:57

  • Hahahahaha det här är bara för kul. Jag kommer spy blod och pasta som jag ätit på lunchen…

    / Oskar
    2008-11-04 kl 23:21

  • Vi har blivit värsta elit-klubben ju!

    / Mette P
    2008-11-05 kl 08:44

  • Jag vet inte om mina 5 armhävningar är speciellt mycket elit …

    / Fredrik
    2008-11-05 kl 09:24

  • Jag kommer!

    / Kristina
    2008-11-13 kl 22:49

  • Kanske inte dina 5 armhävningar fredrik, men mina tre är fanimig 31i7.

    / Oskar
    2008-11-14 kl 00:10

  • Det här verkar sjukt läskigt!

    / Julia
    2008-11-18 kl 22:34

  • Fel Julia, sjukt kul! Och jobbigt, beroende på hur jobbigt man vill ha det.

    / Oskar
    2008-11-18 kl 22:51

  • Kom igen nu, hela klubben närvarar!

    / Oskar
    2008-11-19 kl 00:11

  • Kommer inte Karin F? Jag ska ju lämna över kartor hade jag tänkt. Går väl att ordna hemma i hhöjden annars. (Grattis till förstasidan i DN förresten!)

    / Peter H
    2008-11-19 kl 08:10

  • Hon måste komma! Jag har ju alla skärmarna

    / Oskar
    2008-11-19 kl 08:25

  • Vilken förstasida i DN? Vad har jag missat?

    / Aija
    2008-11-19 kl 13:02

  • http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=853322

    / Lotta
    2008-11-19 kl 13:08

  • Tack Lotta!

    / Aija
    2008-11-19 kl 15:24

  • Jag är där från 17;
    så om ngn inte tycker att fredriks program låter nog och vill träna/värma upp el dyl innan,
    och möts av frågetecken i receptionen så fråga bara efter mig

    / Frida S
    2008-11-19 kl 20:55

  • Jag tänkte att du skulle hålla en gemensam uppvärmning 18.30 Frida!

    / Fredrik
    2008-11-19 kl 21:53

  • Fy satan vad jag är mör, redan innan det här passet.

    Var på gymet i morse och fick nyss en 25 minuters ryggmassage här på jobbet. goddamn

    / Oskar
    2008-11-20 kl 13:03

  • helvetshelvetshelvets jag har åkt mina två plågoandar igen: jobb och förkylning. jag som tänkte ta er för en gångs skull… FAAAAN.
    /50+amhävnings-lotta

    / Lotta
    2008-11-20 kl 17:30

  • Lotta, så där var det för mig också i början för ett par år sedan. Jag blev sjuk av att träna, jag blev sjuk av att kröka jag blev sjuk av allt. Sen lyckades jag bygga upp lite bättre försvar pga att jag kom upp i träningsdos, tror jag?

    Vila nu! Ingen stress, ingen öl, inga sena nätter! Men mycket apelsiner, granatäpplen! Skippa även mejeriprodukter, dom är en riktig bov! (så pausa ekologiska yoghurten ett tag)

    / Oskar
    2008-11-20 kl 17:33

  • Vet ni: igår frågade jag om jag kan jobba 80% jan-mars. Kanske kan jag komma på banan igen då. Så håll tummarna för att det går igenom och att jag blir frisk tills dess så jag kan träna mer.

    / Lotta
    2008-11-20 kl 17:39

  • Haha Lotta du är för skön!!

    / Oskar
    2008-11-20 kl 23:17

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Monday 29 June

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

Trekvällars 1 medel 10

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.

Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.

Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …

Läs mer

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

29/6: 5 Days Italy 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson
  • Fredrik Gunnarsson

1/7: Trekvällars 3 medel 8

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Per-Anders Lindgren
  • Mattias Robertson
  • Daniel Lind
  • Therese Bergstedt
  • Henning Sköldvall
  • Simon Bohman
  • Johanna Löfvenius
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Annica Sundeby
  • Mikael Svartz
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg

22/8: Skärgårdshelgen – Centrums skogstävling 2026 på Nåttarö 16

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet