I kväll kommer vi att mäta prestation. Det kan låta skrämmande. Men nu ska vi inte tänka på det utan på Jukola 2009.
Vi kör 2 olika tester med 1 veckas mellanrum. Vi börjar med styrka ikväll så kör vi kondition nästa torsdag.

Tanken är att vi ska få ett mått på hur starka vi är nu. När det börjar dra ihop sig för finska träsk framåt juni kör vi samma tester igen och kollar om vinters/vårens hårdköra har gett något resultat. Eller om det är lika bra att lägga ner och börja hårdkröka redan på färjan TILL Finland.
Med andra ord: Inget att vara rädd för. Ge det du har. Till våren kommer du vara sjukt nöjd över dina förbättringsresultat! Fixar du bara 1 armhävning ikväll, sätter du minst 2 i vår- Se där, 100% kapacitetsökning. Några kanske undrar hur det är möjligt att förbättra sina resultat om vi i Centrum ALDRIG tränar chins? Jag säger: Bara att löpa mycket skog och hänga med på så många pass man orkar fram till i vår kommer bygga styrka i hela överkroppen. Trots att vi sällan specifikt tränar biceps eller bröst. Om ni inte tror mig, överbevisa mig i slutet av våren …
Så jag vill se ALLA Centrumlöpare här i kväll! Vi är ingen elitklubb och det här är ingen tävling utan en hjälp för att känna sig lite, lite bättre och starkare när blommorna slår ut. Vi kommer att fylla i ett formulär för varje deltagare som vi sedan jämför ifrån i vår. Och kom ihåg, lättast att förbättra är sina svagheter …
Testerna kommer att bestå av:
Styrka
Sit-Up
Armhävningar
Ryggresning
Sidoresningar
Stående längdhopp
Vertikalt upphopp
Chins
Rörlighet (om vi hinner)
Vadmuskel
Bakre lårmuskel
Främre lårmuskel
Höftböjarmuskel
/Coach
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
22 kommentarer (kommentera)
Grymt. Jag kommer!
/ Fredrik
2008-11-04 kl 20:31
jag är rädd
/ Frida
2008-11-04 kl 21:57
Hahahahaha det här är bara för kul. Jag kommer spy blod och pasta som jag ätit på lunchen…
/ Oskar
2008-11-04 kl 23:21
Vi har blivit värsta elit-klubben ju!
/ Mette P
2008-11-05 kl 08:44
Jag vet inte om mina 5 armhävningar är speciellt mycket elit …
/ Fredrik
2008-11-05 kl 09:24
Jag kommer!
/ Kristina
2008-11-13 kl 22:49
Kanske inte dina 5 armhävningar fredrik, men mina tre är fanimig
31i7./ Oskar
2008-11-14 kl 00:10
Det här verkar sjukt läskigt!
/ Julia
2008-11-18 kl 22:34
Fel Julia, sjukt kul! Och jobbigt, beroende på hur jobbigt man vill ha det.
/ Oskar
2008-11-18 kl 22:51
Kom igen nu, hela klubben närvarar!
/ Oskar
2008-11-19 kl 00:11
Kommer inte Karin F? Jag ska ju lämna över kartor hade jag tänkt. Går väl att ordna hemma i hhöjden annars. (Grattis till förstasidan i DN förresten!)
/ Peter H
2008-11-19 kl 08:10
Hon måste komma! Jag har ju alla skärmarna
/ Oskar
2008-11-19 kl 08:25
Vilken förstasida i DN? Vad har jag missat?
/ Aija
2008-11-19 kl 13:02
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=853322
/ Lotta
2008-11-19 kl 13:08
Tack Lotta!
/ Aija
2008-11-19 kl 15:24
Jag är där från 17;
så om ngn inte tycker att fredriks program låter nog och vill träna/värma upp el dyl innan,
och möts av frågetecken i receptionen så fråga bara efter mig
/ Frida S
2008-11-19 kl 20:55
Jag tänkte att du skulle hålla en gemensam uppvärmning 18.30 Frida!
/ Fredrik
2008-11-19 kl 21:53
Fy satan vad jag är mör, redan innan det här passet.
Var på gymet i morse och fick nyss en 25 minuters ryggmassage här på jobbet. goddamn
/ Oskar
2008-11-20 kl 13:03
helvetshelvetshelvets jag har åkt mina två plågoandar igen: jobb och förkylning. jag som tänkte ta er för en gångs skull… FAAAAN.
/50+amhävnings-lotta
/ Lotta
2008-11-20 kl 17:30
Lotta, så där var det för mig också i början för ett par år sedan. Jag blev sjuk av att träna, jag blev sjuk av att kröka jag blev sjuk av allt. Sen lyckades jag bygga upp lite bättre försvar pga att jag kom upp i träningsdos, tror jag?
Vila nu! Ingen stress, ingen öl, inga sena nätter! Men mycket apelsiner, granatäpplen! Skippa även mejeriprodukter, dom är en riktig bov! (så pausa ekologiska yoghurten ett tag)
/ Oskar
2008-11-20 kl 17:33
Vet ni: igår frågade jag om jag kan jobba 80% jan-mars. Kanske kan jag komma på banan igen då. Så håll tummarna för att det går igenom och att jag blir frisk tills dess så jag kan träna mer.
/ Lotta
2008-11-20 kl 17:39
Haha Lotta du är för skön!!
/ Oskar
2008-11-20 kl 23:17
Skriv en kommentar!