Båda centrumlagen gled in på en fin 5:e-plats ikväll.
Då Kristoffer kastat in handduken pga sjukdom tog jag över för honom och jag tror jag förvaltade platsen väl, bortsett från ettan. Drog iväg i täten (bakom bulleb) och kände mig enormt stark, tills jag blev lurad av gafflingarna och villade bort mig strax före ettan… så hela loppet bestod utav att plocka placeringar (åtta stycken sen bommen), vilket var lite roligt, men hade föredragit att springa i klunga för att träna mig inför tiomila. Nu kändes det mer som en andrasträcka…
Mette sprang som en kanon ikväll, hon hade tredje bästa tid på sin sträcka – respekt! Snabbast upplopp också – bättre än importerade Hellas-proffsen som vann alla sträckor utom till målet!
Rafflande var det även mellan Moa och Björn. Moa ledde stora delar av loppet men Björn roffade åt sig den interna segern i allra sista sekund, se bild:

H21K (7,4 km - 28 lag) 1 IFK Lidingö 1:32:27 Mårten Frendelius 45:42 Hans Olof Amblie 46:45 5 Centrum OK 1:48:50 Oskar Karlin 51:25 Klas Bringert 57:25 D21K 5,1 km 18 lag 1 SoIK Hellas 1 1:10:33 Ausrine Kutkaite 36:56 Lea Vercelotti 33:37 5 Centrum OK 1:27:34 Karin Fägerlind 47:29 Mette Petersson 40:05 Öppen 7 1 Torbjörn Kölzow OK Ravinen 26.01 11 Björn Bängtsson 35.58 14 Moa Kjellstrand 36.22 Öppen 9 1 Mattias Johansson IFK Lidingö 42.21 4 Björn Johannesson 54.58
• winsplits stafetten
• winsplits öppna klasser
• alla resultat stafetten
• Runoway stafetten
Öppna banornas resultat har inte kommit ut på nätet än.
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
4 kommentarer (kommentera)
Ser att jag hade tredje bästa tid av alla på min gaffel bara 5.43 efter bäste man – trots dunderbommen på ettan!
/ Oskar
2009-04-15 kl 22:30
Själv skyller jag min obeslutsamhet (bytte vägval mitt på sträckan och tappade fjärdeplatsen) på väg till sista kontrollen på en pinne i ögat under långsträckan och lite allmän eufori över ett rätt skapligt lopp i övrigt. Blir dock skönt att slippa lampan i Skåne =)
/ bringert
2009-04-15 kl 22:36
In och rita in/lägg upp gps-rutt nu på runoway!
/ Oskar
2009-04-15 kl 22:53
Uppdaterad med Ö-banor!
/ Oskar
2009-04-15 kl 23:37
Skriv en kommentar!