Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

30/6 Trekvällars (Etapp 1)

Trekvällars är en perfekt tävling kvällstid för dig som…
a) …inte är anmäld till någonting under sommaren men ändå vill ta del av sommarorientering när den är som bäst, i fin Stockholmsterräng en ljum och stilla sommarafton.
b) …är anmäld till Vålådalen, Gotland, O-ringen med mera, och känner ett trängande behov att ”formtoppa”. (Här föregår Moa med gott exempel.)
c) …den som bara hinner ut för att orientera en eller två av kvällarna, och väljer en öppen bana.

Samling
Björkhagsgärdet, 200m Ö om Marcuskyrkan i Björkhagen. Ingen vägvisning för bilar. Tunnelbana linje 17 mot Skarpnäck med avgångar från T–centralen var 10:e minut. Avstånd Tunnelbana -TC 400 meter, snitslat.

Anmälda

D21     5350 meter     36  anmälda
     Johanna Dahlin       433383
     Moa Kjellstrand      433373
     Mette Petersson      28310  

H21     8450 meter     38  anmälda
     Mattias Henriksson   422432
     Daniel Lennartsson   553362
     Oskar Hemmingsson    ----

H35     7200 meter     20  anmälda
     Magnus Grafström     690806

Direktanmälan
Anmälan är nu stängd. Direktanmälan till Öppna klasser kan ske tävlingsdagarna från 17.00. Start mellan 17.30-19.30. Direktanmälan till Öppna klasser på tävlingsdagen kostar 75:- för ungdom och 120:- för vuxna (enligt StOF:s försök med förhöjda avgifter).

Tävlingsform
Tre etapper. Individuell start, valfri starttid alla tre dagarna. Sammanlagt bästa tid efter tre etapper är slutlig segrare. Etapp 1 – långdistans Etapp 2 – medeldistans Etapp 3 – långdistans.

Start och mål
Första start 17.30 alla dagarna. Fri starttid i alla klasser alla dagarna. Starten sker på hela minuter mellan 17.30 och 19.30. Vid starten är det endast tillåtet med en löpare per minut i varje fålla. Målet stänger klockan 20.45 och då plockas även kontrollerna in. Observera att sista starttid har alltså en maxtid på 75 minuter. Utbrutet mål används. Målstämpling sker vid Målet, avläsning sker på TävlingsCentrum.

Orange/vit snitsel till start för samtliga klasser. Avstånd till start: E1 0,2 km, E2 0,2 km, E3 1,8 km.

Stämplingssystem
Sportident, ange bricknummer i anmälan, brickor finns att hyra. 90 SEK(alla tre dagarna) i brickhyra. Beställs vid anmälan. Uthämtas personligt på TävlingsCentrum.

Karta
Samtliga klasser skala 1:10 000. Ekvidistans 5 meter. Enklare reviderad 2008. Färgutskriven. Koddefinitioner finns endast tryckta på kartan – lösa definitioner tillhandahålles ej.

Omklädning
Utomhus i anslutning till tävlingscentrum.

Lista över anmälda, PM och Inbjudan: Trekvällar info.

Fri starttid mellan 17:30-19:30. Reseförslag:
Gröna linjen mot Skarpnäck från t-centralen 17.43

Inlagd: 04 maj 2009, 7:58
Ändrad: 30 juni 2009, 16:57


46 kommentarer (kommentera)

  • Nu är jag anmäld i D21. Det finns lång också, men jag tror vanlig D21 räcker för mig.

    / Mette
    2009-05-26 kl 10:24

  • Vad är detta? Verkar blygsam uppslutning

    / thufvan
    2009-06-04 kl 22:16

  • Förmodligen beroende på att Vålådalen ligger efterföljande helg och därefter kommer tredagars på Gotland, utan några vilodagar. Ett par dårar ska ju till och med springa båda.
    Själv springer jag förmodligen korta öppna banor dag 1 och 2.

    / Mattias
    2009-06-04 kl 22:33

  • Well, det är ju inte direkt så att hela Centrum ska till Vålådalen. Ni som varken ska till Vålådalen eller Gotland borde ju ha denna tävling som gjuten i kalendern!

    / Oskar
    2009-06-04 kl 22:56

  • ja, jag hade tänkt springa, men har bara väldigt jobbiga jobbtider så vet inte ifall jag kan sringa alla. När är sista anmälningsdag?

    / Moa
    2009-06-05 kl 00:09

  • eller det kunde jag ju ta reda på själv. 23 juni var det ifall det är någon annan som också undrar

    / Moa
    2009-06-05 kl 00:12

  • jag ska springa, men det är ju två veckor till sista anmälning och man vet inte vad framtiden bär i sitt sköte…

    / Karin F
    2009-06-05 kl 07:23

  • Finns det mer info någonstans om trekvällars. Själv hittar jag ingen vettig hemsida på Ravinen med info??????

    / thufvan
    2009-06-10 kl 12:34

  • Du får pusha på tävlingskommittén lite om att lägga ut info!!

    Ravinens hemsida har info.

    Inbjudan

    / Oskar
    2009-06-10 kl 12:49

  • Perfa, jag lyckades inte googla upp deras hemsida. Antingen är de svartlistade eller så är jag för gammal för att fatta

    / thufvan
    2009-06-10 kl 13:39

  • Nu har jag anmält mig. blev dock lång för min del.

    / Moa
    2009-06-15 kl 18:34

  • är det nån som vet om det är möjligt att ändra sin anmälan från lång till vanlig?

    / Moa
    2009-06-17 kl 13:59

  • Ja det är bara att gå in till anmälan och välj avanmäla dig. Sen anmäler du dig igen!

    / Oskar
    2009-06-17 kl 14:14

  • Fast du borde ju köra lång!

    / Oskar
    2009-06-17 kl 14:14

  • okej tack! Inte när jag ska till vålådalen och gotland..

    / Moa
    2009-06-17 kl 14:22

  • fast jag hittar inte någon avanmälan?

    / Moa
    2009-06-17 kl 14:28

  • Det är inte helt logiskt…
    Välj ditt namn och klicka på ”Anmäl mig”. Då kommer du till den vanliga rutan där du normalt väljer klass m.m, men istället klickar du på knappen ”Ta bort anmälan” längst ner.
    Sedan börjar du om från början och anmäler dig på nytt i den klass du vill springa.

    / Mattias
    2009-06-17 kl 21:27

  • Tack Mattias! Nu har jag ändrat min anmälan till vanlig i både trekvällars och tredagars.

    / Moa
    2009-06-18 kl 11:46

  • Jag funderar på att vara med för att försöka bättra på sverigelistan-rankingen men vette katten om jag pallar alla dagarna. Funderar på att ändå vara med alla dagarna men se de båda långdistanserna som mängdpass och satsa hårt på medeldistansen.

    / Oskar
    2009-06-18 kl 23:39

  • Jag vet inte heller riktigt hur jag ska göra. Ska definitivt springa någon av dagarna och då vill man ju springa H21. Vi får se.

    / Kristoffer
    2009-06-19 kl 08:34

  • Kom igen nu, kör alla tre dagar i h21! Man måste ju inte köra hårt varje dag, se det som träning.

    Men är 3kvällars med på svergelistan alltså? (Då är det ju tävling som gäller!)

    / DanieL
    2009-06-19 kl 10:14

  • det är klart ni ska köra alla tre dagar. Klarar jag klarar ju ni.

    / Moa
    2009-06-19 kl 11:35

  • Jag jobbar så jag kan bara vara med på sista etappen men självklart kommer jag springa den!!! D21 absolut

    / Soso
    2009-06-20 kl 01:12

  • Nu har jag avanmält mig. Får satsa på comeback till Vålådalen istället.

    / Oskar
    2009-06-26 kl 10:08

  • Har även fått en tid i eftermiddag hos en snubbe i Hägersten som ska vara kung på twar. Får se vad han säger. Vore skönt att veta om det är det eller något annat som stular i min kropp.

    / Oskar
    2009-06-26 kl 11:04

  • 135:- för en öppan bana!?!

    Jag tror jag tar en runda på Naturpasset istället…

    / Fredrik
    2009-06-29 kl 07:55

  • det är verkligen lite på gränsen med 135 :- .
    Tar nog en lång bana i morgon kväll och struntar i de andra etapperna.

    / Karin F
    2009-06-29 kl 09:22

  • Jag tar cykeln från Hammarbyhöjden och packar även ner badkläder ifall det är någon som vill hänga på och ta ett dopp efteråt.

    / Mette
    2009-06-29 kl 10:55

  • ”…enligt StOF:s försök med förhöjda avgifter”.

    Alternativt ”Enligt StOF:s försök att inte locka nya till orienteringssporten”.

    Jag kan råka tappa min karta efter målgång om nån vill jogga runt i skogen, vi har ju allemansrätt.

    Jag tänkte också bada efter. När tänker folk åka ut och starta egentligen?

    / DanieL
    2009-06-29 kl 12:10

  • Har StOF något eget försök med högre avgifter?

    I SOFT:s föreskrifter står tydligt att förhöjda avgifter måste grunda sig på en högre kvalitet på arrangemanget som arrangören haft högre kostnader för, t.ex. nyritad karta. Anledningen måste redovisas i inbjudan.

    / Mattias
    2009-06-29 kl 12:54

  • Jag är flexibel på tid. Är ju iofs göttigt att ha det gjort (=starta tidigt) och sen kunde ta det lugnt coh bada mm men samtidigt så kanske det är tokvarmt vid halv sex…

    Nån som har några preferenser?

    / Mette
    2009-06-29 kl 13:22

  • Mattias: Nej jag har ingen aning, men de har ju stått så där (”…enligt StOF:s försök…”) i flera tävlingsinbjudningar i vår. Kartan är inte nyritad vad jag vet, det står att den är från 2008. Visserligen borde de ha reviderat den nyligen med de nya ”autobahn-stigarna” inritade. Men det känns ju inte som att trekvällars kan vara ett särskilt kostsamt arrangemang. Vi får se imorgon.

    / DanieL
    2009-06-29 kl 14:20

  • Mette> Nån timme senare kanske är lagom. Då hinner det bli lite svalare, och man behöver inte gå tidigt från jobbet tre dagar i rad. 17.43 från T-centralen föreslår jag.

    Observera att linje 17 bara går var 20:e minut nu p.g.a. ombyggnadsarbeten i Björkhagen.

    / Mattias
    2009-06-29 kl 14:27

  • Har läst lite i startlistan och PM…

    * Oskar, du står med som anmäld i startlistan. Kanske nån annan vill springa i ditt namn någon dag i stället för att betala 120:- eller köra naturpass?

    * Dusch finns tydligen i Björkhagens skola.

    * Glöm ej stämpla ut efter målgång, annars jävlar!!! Jag citerar: ”OBS ej utstämplad deltagare kommer att debiteras kostnaden för tillkallande av räddningstjänst.”

    * Inga lösa definitioner finns.

    * 200 m till start E1 och E2. 1,8 km sista etapp E3.

    * Inga vätskekontroller: ta vätskebälte om du är en svamp.

    / DanieL
    2009-06-29 kl 16:08

  • Kommer om jag hinner…

    / Björn B
    2009-06-29 kl 22:28

  • Jag satsar på öppen bana sista dan som träning inför Gotland.

    / Stig
    2009-06-29 kl 23:00

  • Hoppsan. Fanns ju fler dagar att skriva på…

    / Stig
    2009-06-29 kl 23:01

  • Jag kommer om jag hinner också. Vågar inte klicka riktigt än men snart.

    / Peter H
    2009-06-30 kl 08:08

  • När åker folk? Är det 17:43 från t-centralen som gäller? Ser ju ut att vara strålande orienteringsväder idag.

    / Falken
    2009-06-30 kl 10:10

  • Kommer bli mysigt varmt i skogen idag. Kom ihåg att det inte är några vätskekontroller i skogen för er som springer långt!

    Jag siktar också på 17:43 från T-centralen, om jag hinner det.

    / DanieL
    2009-06-30 kl 12:48

  • Björn, hinner du? Vill ha en sparringpartner på direktbanan.

    / Peter H
    2009-06-30 kl 14:17

  • Peter, ta min plats i H21. Jag avanmälde mig på Klubben Online men det verkar inte ha funkat! Winwin-situation för oss båda! Du får billigare start och jag slipper betala för utebliven start!

    / Oskar
    2009-06-30 kl 15:03

  • Hurdå? Blir jag du? Kan jag använda egen pinne? Vill du verkligen sjunka så lågt på Sverigelistan? Och vilken starttid gäller? Och, äh, jag ringer.

    / Peter H
    2009-06-30 kl 16:36

  • OK, då var det fixat.

    / Peter H
    2009-06-30 kl 16:53

  • Jo då, Peter, jag hann.

    Efter att ha fastnat på jobbet och väntat typ arton minuter i Skanstull fick jag springa från stationen och sedan byta om i direktanmälan (som egentligen var stängd) medan jag blev reggad. Jag kom iväg bara några minuter efter sista start och var sedan tokstressad hela vägen för att inte hinna tillbaka innan de stängde målet. Det blev mycket stressad dumlöpning, men jag kom faktiskt i mål två minuter innan de rev det.

    / Björn B
    2009-06-30 kl 22:17

  • …och då övergav jag dig och sprang vanlig H21 istället. Sorry men grattis!

    / Peter H
    2009-07-01 kl 08:23

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Ågren i Kotka-Jukola 2026

    Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?

  • Johanna Bergmark i Kotka-Jukola 2026

    Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.

  • Andreas Lundsten i Tekniktorsdag: OL-intervaller i Ma...

    Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!

  • Agnes i Kotka-Jukola 2026

    Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.

  • Oskar i Kotka-Jukola 2026

    Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.

NÄRMAST PÅ GÅNG

Tuesday 9 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand
  • Magnus Karlsson
  • Arnau Requena
  • Erik Wessberg
  • Alexander Garin Folkegård
  • Karin Hagwall
  • Nina Wertholz

Fystisdag i Kärrtorp: Summer 3000!!! 9

Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.

Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …

Läs mer

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Lena Öhman
  • Mattias Robertson
  • Henning Sköldvall
  • Johanna Löfvenius
  • Britta Alstad
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Mattias Joëlson

11/6: Tekniktorsdag: OL-intervaller i Majroskogen 9

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

13/6: Kotka-Jukola 2026 21

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Malin Sundeby
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Johanna Bergmark

25/6: Tekniktorsdag + terminsavslutning + fika i Hammarby sjöstad 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

29/6: Trekvällars 1 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

30/6: Trekvällars 2 lång 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage

3/7: KĀPA 2026 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 13

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet