Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

11/10 Centrumsöndag: 25-mannakorten

Dagen efter 25-manna är det som traditionen bjuder dags för 25-mannakorten, en individuell medeldistanstävling med samma TC som 25-manna.

25-mannafesten traditionsenligt hålls kvällen före, och att första start är kl 09. Bara så att du har detta i åtanke…

Startlista
Elina Johnsson      09:34
Karin Fägerlind     09:40
Thomas Petersson    09:51
Jakob Carlsson      09:54
Jerk Rönnols        10:25
Mette Petersson     10:38
Kristoffer Edshage  10:48
Lena Öhman          10:54

Plats: Nytorps ängar i Västerhaninge, ca 25 km söder om Stockholms centrum.

Resväg: Pendeltåg till Västerhaninge station. Därifrån antingen 2,5 km gångväg eller buss 832 till ändhållplatsen Åbylund som ligger några hundra meter från TC.
(Från bilparkering 0,3-2 km gångväg.)

Start: Första start 09.00. Max 1500 meter.

Se 25-mannas sida för information

Inlagd: 05 juli 2009, 5:15
Ändrad: 09 oktober 2009, 11:04


37 kommentarer (kommentera)

  • Kära D21:or, ska vi inte anmäla oss till elitklass på den här tävlingen?

    / lena
    2009-09-24 kl 22:20

  • hahaha

    / elina
    2009-09-24 kl 22:33

  • Tänk bara på att det är fest kvällen innan för den som är intresserad av sånt. Biljetterna släpps tydligen när som helst.

    / DanieL
    2009-09-24 kl 22:40

  • Elina, du var faktiskt under skamgränsen i söndags, då får man springa elit.

    / lena
    2009-09-24 kl 22:41

  • Klart ni ska köra elit när ni har chansen.

    ”Centrum Elite Team”!

    (”Ok Vilse 87 Elitlag” lät ju inte lika hett däremot…)

    / DanieL
    2009-09-24 kl 23:22

  • nu är det bara kristoffer som har anmält sig, är det några fler som ska springa?

    / elina
    2009-09-29 kl 19:45

  • Vi är väl fyra anmälda i Klubben Online? Jag, Kristoffer, Karin och Mette.

    / Mattias
    2009-09-29 kl 20:35

  • Jag tänker springa också. Men inte elit, kanske…

    / jerk
    2009-09-29 kl 20:37

  • Det är bara Kristoffer anmäld i klubben online som jag kan se. Sista anmälan imorgon.

    / elina
    2009-09-29 kl 20:40

  • Sådärja, nu är även jag anmäld. Klart att fler ska ställa upp i bakis-KM!

    / jerk
    2009-09-29 kl 20:59

  • Jag ska springa, anmäler mig i sista minuten i morgon. det blir mer spännande så. men elit eller inte det är frågan, fast kanske inte, med tanke på att hela Sverige är här och springer lär jag inte platsa. Det räcker nog inte att det är superelit också.

    / Lena
    2009-09-29 kl 21:04

  • NÄEJ, det funkar inte, kommer inte in på anmälningssidan. Det straffar sig att vara ute i sista minuten.

    / Lena Ö
    2009-09-30 kl 13:36

  • Lena>> Nar jag anmlade mig verkade det bara sta och ladda och aldrig komma nagon vart. Jag provade att trycka pa bakat-knappen, vilket tog mig till ratt sida av nagon anledning. Prova det!
    Fast du kanske inte ens kommer sa langt.
    Jag tror att det stod i inbjudan att man kunde maila in anmalan annars.

    / jerk
    2009-09-30 kl 14:17

  • Nu har jag lyckats, fick ta till Explorer och gå direkt via Klubben online utan att passera centrumsidan. Har optimistiskt anmält mig till elit, så får jag se om det håller.

    / Lena
    2009-09-30 kl 14:30

  • Wow, centrums första elitlöpare!

    / Jakob L
    2009-09-30 kl 15:07

  • jag kommer nog också anmäla mig efter diskussion med mette ikväll, dock inte till elit. Men jag börjar nästan bli lite sugen på festen kvällen innan också om vi blir många alltså.

    / elina
    2009-09-30 kl 15:10

  • Inte en chans att jag ska springa elit och bli totalförnedrad. Tyckte det var en tillräckligt lång anmälningslista i ”vanliga” D21 för att det ska bli en tuff kamp.

    Lider fortfarande lite av sviterna efter the wake-up call på sjätte etappen i Eksjö, men om jag mot förmodan skulle känna mig kalas-sugen så vore det inte första gången jag springer bakis dagen efter så att säga.

    Elina – vi bör nog anmäla oss innan vi drar ut till NattiNatti, annars blir det ett jäkla meck att hinna med före tolv…

    / Mette
    2009-09-30 kl 15:52

  • ok jag har anmält mig nu, det får bli som det blir. Vad är väl 90kr i den allmänna orienteringskonkursen

    / elina
    2009-09-30 kl 16:14

  • BRAAA!!!

    / Mette
    2009-09-30 kl 17:01

  • Jag är också anmäld!

    / Jakob C
    2009-09-30 kl 17:27

  • Jag är nu efteranmäld! I min nya superelitklass: H40E! En riktig VIP-klass. I den får ju inte vem som helst springa!

    / Erik Kropf
    2009-10-05 kl 09:55

  • Något är väldigt skumt med Klubben Online. Jag anmälde mig för många veckor sedan till H21. När Elina den 29/9 undrade varför det bara var Kristoffer som var anmäld gick jag in och dubbelkollade och då var jag, Kristoffer, Karin och Mette anmälda. Jag trodde det bara var något tillfälligt strul.

    Nu har startlistan kommit ut, och helt plötsligt finns jag vare sig med där eller på anmälningssidan!

    / Mattias
    2009-10-09 kl 10:48

  • mattias, mette anmälde sig samma dag som jag alltså den 30/9 så hon var iallafall inte anmäld den 29/9 när du kollade. Du kanske blandar ihop klubben online med anmälningsfunktionen här…för där var ni alla anmälda hehe.

    / elina
    2009-10-09 kl 10:58

  • Jag har uppdaterat detta event med startlista utifrån vad jag hittade på 25-mannakortens sida. Hittade inte Mattias eller Erik Kropf för den delen heller.

    / Mette
    2009-10-09 kl 11:06

  • WTF – vi springer inte ens samma klass Elina?!? Morr.

    Soffan – är du efteranmäld eller?

    / Mette
    2009-10-09 kl 11:09

  • chansen att jag står på startlinjen på söndag är ganska minimal särskilt med tanke på att jag startar innan solen går upp. men man ska aldrig säga aldrig. nu ligger jag hemma i sängen och kurerar mig!

    / elina
    2009-10-09 kl 12:34

  • Hmm… tror knappast att jag blandat ihop hemsidan och Klubben online. Det enda jag kan tänka mig är att jag råkat kolla på Österåkerskavelns medeldistans istället.
    Får väl skita i denna tävling då, det gick ju i alla fall så kasst förra året.

    Det borde finnas en översiktssida på Klubben online där man kan se en överblick vilka tävlingar man är anmäld till, istället för att man med många klick ska behöva gå in på varje enskild tävling.

    / Mattias
    2009-10-09 kl 12:34

  • Mattias – håller med! Kanske nåt att föreslå till den som är webbmaster.

    Elina – pfff! Och du som till och med bor på HOTELL i helgen. Svagt.

    / Mette
    2009-10-09 kl 13:18

  • Mattias, Klubben Online håller på att läggas ner och istället kommer man börja använda Eventor från och med nästa år tror jag. Håll tummarna för att det systemet är bättre!

    / Oskar
    2009-10-09 kl 13:21

  • Är det nån av de anmälda herrarna som tänker vara bakis och inte springa i morgon?
    I så fall köper jag gärna startplatsen. Namnändring har vi väl fått göra förr mot efteranmälningsavgift?

    / Mattias
    2009-10-10 kl 19:54

  • Jag har ont i knät och känner en förkylning, så ta min plats!

    / Jakob C
    2009-10-10 kl 22:14

  • Tänkte ta en öppen bana imorgon.

    / Aija
    2009-10-10 kl 23:19

  • Jag kommer inte heller att springa imorgon, så min plats är up for grabs. Kanske lite sent meddelat, men vad fan…

    / jerk
    2009-10-11 kl 04:21

  • 25-manna korten blev rätt lång för min del :)

    / Karin F
    2009-10-11 kl 13:58

  • För min del också, knappt två timmar för Ö5 (3,7 km, röd), men vad gör det, jag klarade det!

    / Aija
    2009-10-11 kl 14:21

  • Jag fick lite mindre skog för pengarna men hade kul. Det kändes segt att komma iväg i morse men det var värt det.

    / Lena Ö
    2009-10-11 kl 14:34

  • Tack Jakob och Jerk. Tyvärr var arrangörerna inte lika tillmötesgående så det fick bli Ö8.

    / Mattias
    2009-10-11 kl 16:03

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Saturday 13 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

Kotka-Jukola 2026 21

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.

Venla lag 1
1. 7.8 …

Läs mer

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Therese Bergstedt
  • Malin Sundeby
  • Petter Wikström
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Martin Lindvall
  • Johanna Bergmark
  • Anders Wigren

25/6: Våravslutning i Hammarby sjöstad 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström

29/6: Trekvällars 1 medel 3

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström

30/6: Trekvällars 2 lång 3

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 14

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet