Efter mycket trevligt OL-mys är det nu dags för seriös teknikträning. Linje-OL är en kartläsningsövning, nyttig för både nybörjare och veteraner. Tanken är att du ska veta var du är på kartan hela tiden. Kompassen går bra att lämna hemma (kanske inte för de allra grönaste av gröna).
Det kommer att bli slingor på 2 – 2.5km, om man springer alla kan man komma upp i 6 – 7km. Det blir en lättare slinga för halvgröna och det kommer också att finnas en vanlig OL-bana för helgröna.
Ombyte och dusch i Södertörns klubbstuga. Efteråt är fiket öppet!
Reseförslag: Tub kl 10.10 från T-Centralen (mot Hagsätra), framme i Högdalen 10.29. Buss 165 går kl 10:33 mot Farsta centrum, framme vid Farstanäsvägen ca 10:44. Sen promenad!
Välkomna!
Ansvarig: Lena Öhman
Ågren: Det var ny information om upphämtning! Jag hade dessutom skrivit fel tid för färjan ovanför, men jag ändrade nu för att undvika förvirring.
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Personen behöver vara på plats och hämta biljetterna senast 15.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
21 kommentarer (kommentera)
Har vi någon som håller i det här passet?
/ Oskar
2009-11-20 kl 02:03
Jag har sagt att jag kan hålla i det, men har liksom inte riktigt fått klartecken från Frida än. Om det är någon annan som vill kan jag avstå för det är mycket nu, men annars kan jag göra det. Hade tänkt linje-ol-slingor antingen i Ågesta eller Rudan. Men vet ingenting om lokal.
/ Lena
2009-11-20 kl 14:47
Oskar o Lena – vi tar det på mailen!
/ Frida
2009-11-20 kl 16:00
Jag kommer att vara i Orsa. Jag tänkte ge mina elva kvarvarande skärmar direkt till Lucia-gänget. Går det bra eller behövs de på den här träningen först?
/ Peter
2009-12-01 kl 09:17
Egentligen ja. Men, jag är borta hela veckan så om du inte har lust att åka förbi och lämna dem hemma hos mig, om min sambo inte är hemma kan du hänga dem på dörren, så är det likabra att du lämnar vidare till Luciagänget.
/ lena
2009-12-01 kl 20:57
Kommer det fler om jag bjuder på glögg?
/ lena
2009-12-01 kl 21:22
Ja! Kanske min mamma!
/ Kristoffer
2009-12-01 kl 21:36
Glögg är gott!
/ Fredrik
2009-12-01 kl 22:18
Nu har luciagänget fått skärmarna. Och en grå munkjacka.
/ Peter
2009-12-02 kl 12:26
jag ska försöka komma. Har haft en långvarig lunginflammation som jag fick på en grottexkursion (Cappadocia) i Turkiet. Men nu bör jag äntligen vara kurerad. Har ännu ingen pannlampa.Men mitt på dan bör det ju vara ljust tillräckligt.
/ ulrika
2009-12-04 kl 22:22
Förhoppningsvis ska vi klara oss utan lampa…välkommen.
/ Lena
2009-12-04 kl 22:46
Jag räknar med att ta den rekommenderade t-banan.
Ulrika: vilken otur, hoppas att du är helt bra nu.
/ Aija
2009-12-05 kl 13:11
Jag åker med samma buss (165) men tar den från Liljeholmen. Vädret är lite dystert och det var ganska mörkt i skogen i dag, men fint! Och ambitionen är att bjuda på glögg och pepparkaka efteråt. Bastu finns också.
/ Lena
2009-12-05 kl 18:38
Ser fram mot detta. Tar nog med kompassen för att ha i bakfickan så ni slipper gå skallgång efter mig.
/ Stig
2009-12-05 kl 19:29
Mäktig träning mer sånt, precis vad jag behöver.
Tack Lena!
/ Fredrik
2009-12-06 kl 14:37
Det behövde jag med! Ett tips alltså till vårens träningsarrangörer som vill ha idéer!
Fint med glögg och pepparkakor i kylan!
/ Mattias
2009-12-06 kl 15:33
Tack Lena. Det var tur jag tog med kompassen. Annars hade jag nog varit i skogen fortfarande.
/ Stig
2009-12-06 kl 15:46
Jättesvårt även med kompass, så jag behöver definitivt träna mer på detta. Tack, Lena!
/ Aija
2009-12-06 kl 16:59
Jättebra träning!
Tack Lena
/ Magnus B
2009-12-06 kl 17:55
Alla var duktiga, men jag är särskilt stolt över nybörjarna som helt klart kan mer än vad både de och vi tror. Fredrik uttryckte önskemål om att få se banorna inskannade. Det kan bli, men först på lördag tror jag, så ni får hålla er till dess.
/ Lena
2009-12-07 kl 17:17
Tack Lena, skitkul träning. Ser fram emot kartorna med alla kontroller jag inte hittade ;)
/ Henrik
2009-12-07 kl 17:55
Skriv en kommentar!