Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

1/9 Tekniktisdag med introträff!

Ansvariga: Jakob Larsen (banor), Oskar och Fredrik (introträffen).

Under våren och sommaren har vi fått in en hel del nya medlemmar vilket är fantastiskt kul. Vi har dock saknat många av er på träningarna och därför har vi bestämt att vi ska ha en introkväll för er!

Vi viger nästa veckas tisdagsträning (1/9) till alla nya i klubben! Det gäller alltså inte bara de som är nybörjare inom orientering utan alla nykomlingar. Jag och Fredrik inleder kvällen med att berätta lite om Centrum, lite historik, vilka vi alla är samt hur, var och hur ofta vi tränar m.m.

Därefter tar Jakob över rodret och bjuder på en orienteringsträning som består av ett antal korta slingor där de mer rutinerade orienterarna springer mot varandra i en så kallad ”duell” och resten kör på själva i sin egen takt.

Platsen blir Bergshamra och vi ses vid tunnelbaneuppgången mot torget klockan 18.15.

För dem som kommer sent så är start och växlingspunkt bredvid invaldikyrkogården, i förlängningen av Illerstigen, bredvid idrottsplatsen. Banläggaren kommer att vakta värdesaker och väskor under träningen.

Ni som har skaffat användarnamn och lösenord bör gå in och markera att ni kommer. Ni andra kan antingen skicka era uppgifter till mig, Oskar, eller så dyker ni bara upp på plats.

Självklart är även gamla Centrumveteraner välkomna!

Inlagd: 15 juli 2009, 22:36
Ändrad: 01 september 2009, 12:54


24 kommentarer (kommentera)

  • Det blir mörkare för varje vecka som går och snart blir det ett problem för alla som ser lika illa som jag att komma ut i skogen vid 19-tiden. Finns det någon möjlighet att börja lite tidigare? Eller finns det någon bra bärbar lampa?

    / Aija
    2009-08-26 kl 12:28

  • Jag återkommer med info om samlingsplats i skogen där jag kan vara från 18:00 så folk som vill kan börja springa redan 18.

    / Jakob L
    2009-08-26 kl 12:43

  • Hmm, jag skall nog synka mitt uttalande med Oskar först…. återkommer!

    / Jakob L
    2009-08-26 kl 12:43

  • Jag skulle gärna vilja delta, men just på tisdag jobbar jag fram till kl.18.15 på lidingö. Är det någon ide att följa efter? Hur länge ska ni hålla på?

    / Skramlan
    2009-08-26 kl 16:38

  • Gör så här att du ringer mig när du slutat så kan vi se om det fortfarande är aktuellt. Tror det blir för tight för dig vad gäller själva informationen, men du skulle nog kunna hinna med själva träningen.

    / Oskar
    2009-08-26 kl 17:25

  • Har blivit av med min kompass. Nån som har ett bra tips på nån butik i sthlm som är prisvärda på kompasser?

    / Magnus Gustafsson
    2009-08-31 kl 10:37

  • Magnus, bäst kompasser hittar du hos OL-specialisten på kungsklippan.

    Däremot är det billigare på exempelvis Stadium osv, men då får du en kompass som är väldigt instabil och inte direkt lämplig för orientering.

    / Oskar
    2009-08-31 kl 11:59

  • Tryckpressarna går varma i kartfabriken, vilken uppslutning! Välkomna ut i skogen.

    För övrigt så finns det möjlighet till ett dopp i Edsviken för dem som vill efteråt.

    / Jakob L
    2009-08-31 kl 21:20

  • Ska man vara ombytt vid ankomst till tunnelbanestationen eller inte?

    / jerk
    2009-08-31 kl 21:54

  • Valfritt, men träningstiden begränsas av mörkret som infaller runt 20:00. så om du är ombytt får du springa längre (fler slingor). De finns inga omklädningsrum.

    / Jakob L
    2009-08-31 kl 22:18

  • Om det inte är jag som har funktions-t-shirtarna (hittar inte?) så ta med dem till träningen.

    / Oskar
    2009-08-31 kl 23:43

  • Ok. Givet de förutsättningarna så tar jag och springer till samlingen från universitetet. Sällskap är välkommet, om någon råkar vara i krokarna. 18.00 från Arrheniuslaboratoriet.

    / jerk
    2009-09-01 kl 10:17

  • Är det någon som har möjlighet att ta med sig OL lampa ikväll? Jag skulle behöva för att ta in kontrollerna, men glömde min hemma… Återfås senare….

    / Jakob L
    2009-09-01 kl 11:14

  • Oskar > Jag har med funktionströjorna.
    Jakob > sätter min pannlampa på laddning nu så kan den förhoppningsvis bringa dig iaf lite ljus…

    / Frida
    2009-09-01 kl 11:33

  • Herrejäklar vilken deltagarlista!!!

    / Frida
    2009-09-01 kl 11:36

  • Tack Frida!

    / Jakob L
    2009-09-01 kl 12:45

  • Tack för tipset Oskar.
    Då jag tänkt beställa en kompas från OL-specialisten då det va billigast o det tar nån dag o få den, är det nån som har en extra-kompass som jag skulle kunna låna ikväll?

    / Magua
    2009-09-01 kl 12:52

  • Jag kastade ner en extra tumkompass till utlåning Magnus!

    / Fredrik
    2009-09-01 kl 13:01

  • Måste bara kommentera antalet deltagare. Otroligt kul! Tänk när vi blir över 20 pers på en tävling. Hade inte några ”måsten” stått i vägen så hade jag oxå kommit.

    / Stig
    2009-09-01 kl 13:24

  • Och SMHI hälsar att det blir en STOR sol ikväll

    / Oskar
    2009-09-01 kl 13:43

  • Jobbet sätter käppar i hjulet för mig :(

    Hoppas ni får en topnice kväll!

    / Kalms
    2009-09-01 kl 14:03

  • Fixat bort måsten så det blir träning istället.

    / Stig
    2009-09-01 kl 15:05

  • Jag kommer också!

    / Tobias
    2009-09-01 kl 16:20

  • Tack alla som kom på träningen idag! Detta var nog Centrums mest besökta träning ever! Och många träningar skall det bli framöver, jag hoppas på liknande uppslutning!

    / Jakob L
    2009-09-01 kl 22:42

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Magnus Karlsson i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Sen anmälan men jag tänkte dyka upp! Hoppas ok.
    P.s. tog bara lite illa upp av förortsbetong men det bjuder vi på. Framförallt vill vi sjöstadsbor framhålla att vi är en del av Södermalms stadsdelsområde men där jobbar vi i motvind. Ingen tror på oss.

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Obs att det något optimistiska uttalandet i veckobrevet om
    ”badmöjligheter” nog ska tas på egen risk…

    Men finns intresse efter fika så kan vi såklart dra oss vidare till mer badvänliga vatten. Aldrig fel att packa badkläder.

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Ester och Ågren - Har printat några extra så det går finfint!

  • Ester Kortekaas i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Lite sen anmälan men hoppas jag är välkommen ändå :)

  • Ågren i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Slänger in en sen anmälan på vinst o förlust...

NÄRMAST PÅ GÅNG

Thursday 25 June

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Mattias Ågren
  • Magnus Karlsson
  • Gro Dahlbom
  • Mattias Robertson
  • Therese Bergstedt
  • Elin Thyr
  • Simon Bohman
  • Malin Sundeby
  • Arnau Requena
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Erik Wessberg
  • Karin Hagwall
  • Martin Lindvall
  • Alfred Jonsson
  • Johanna Bergmark
  • Anthony Loccisano
  • Arvid Gerge
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin
  • Mattias Joëlson
  • Ester Kortekaas
  • Anton Karlsson

Tekniktorsdag: Våravslutning i Hammarby sjöstad 26

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …

Läs mer

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

29/6: 5 Days Italy 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

29/6: Trekvällars 1 medel 10

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

1/7: Trekvällars 3 medel 7

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet