Det var dags för Haningenatten igen. Innan loppet gick jag mest och tänkte på middagen på Svejk efteråt, det fick bli en morot till att springa fortare. Dock var jag otroligt seg innan start och undrade hur det här skulle gå. Kände tidigt att jag hade mycket krafter i kroppen och steget var ovanligt långt och bra. Fast sådant spelar ingen roll när man lägger 6 minuter på en kontroll, vilket jag så klart gjorde.
Grattis Aija och Emil som tog hem sina respektive klasser! (en vinst är en vinst!)
D21 (16) 2960 m 1 Diana Soldagg T-M OK 32:26 7 Sofia Andersson 42:04 9 Frida Holmberg 53:15 11 Mette Petersson 57:46 H21 (22) 3740 m 1 Anders Boström Järfälla OK 28:42 9 Jakob Larsen 37:44 11 Oskar Karlin 39:39 14 Björn Bängtsson 48:33 16 Mattias Henriksson 58:35 Öppen 10 (1) 1530 m 1 Aija Sadurskis 19:03 Öppen 4 (3) 2310 m 1 Emil Tallhage 22:43 Öppen 8 (8) 3740 m 1 Ola Svärd Haninge SOK 37:12 2 Samuel Svensson 42:19
Packlista finns nu!!
Samling under taket vid röda biljettkiosken
Jag står i ett tält mitt emot rugby-planen
Fan nu lugnar det ändå ner sig lite…
Anlände precis till Gubbängen med tuben men alltså det öser ner för mycket. Och enligt radarn ska det vara lika intensivt under den närmaste timmen så jag vänder nog hemåt igen, tänker att jag sparar regnorientering till Jukola.

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.
Venla lag 1
1. 7.8 …
5 kommentarer (kommentera)
Mitt tjosanhejsan.
/ Oskar
2009-11-16 kl 00:43
/ Mette
2009-11-16 kl 18:04
Analys av ditt spår Mette:
Du får bara låta dig själv irra i en liten liten stund. Därefter måste du bege dig till säker punkt och börja om. T.ex. vid åttan. Istället för att irra runt i evigheter måste du sticka ner till elljusspåret. Då hade du insett att du var helt way off och sprungit rätt.
/ Oskar
2009-11-16 kl 20:49
Resultatet från det här är med på sverigelistan sen länge, men min medelpoäng har inte ändrats. Brukar det vara så segt?
/ Björn B
2009-11-29 kl 23:12
Har verkligen resultatet varit med så länge? Det fanns inte när jag kollade för en vecka sen i alla fall.
Jag tror att vi får vänta tills nästa gång de uppdaterar poängen, d.v.s. (förhoppningsvis) på torsdag.
Jag trodde ju inte att Haningenatten skulle placera sig som mitt fjärde bästa resultat i Sverigelistan…
/ Mattias
2009-11-30 kl 00:08
Skriv en kommentar!