Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

5/1 Tisdagsrave: Skidrave Björkhagen

Mängdpass med pannlampa på huvudet och skidor på fötterna. Vi delar upp oss i två grupper, en som är ute lite längre (~80 min) än den andra (~50). Det går bra att använda vanlig diodlampa på huvudet men vi rekommenderar en riktig pannlampa.

Samling: 18:00 Skärmarbrink för lämning av väskor.

Hör av dig till Karin om du vill komma direkt till Björkhagen! 0737 femtitre 78 femtitre

Inlagd: 31 december 2009, 13:41
Ändrad: 04 januari 2010, 22:48


34 kommentarer (kommentera)

  • Kan vi inte ha gympa inomhus?

    / Kristoffer
    2010-01-02 kl 21:47

  • Jo vad som helst! Eller så åker vi skidor på ett elljusspår. Eller! Åker skidor med pannlampa!!

    / Oskar
    2010-01-02 kl 22:08

  • Är det bara min dator, eller har centrumsidan flummat ur?

    / Kristoffer
    2010-01-02 kl 22:11

  • Nu är det bättre! Eller?

    / Oskar
    2010-01-02 kl 22:16

  • Nej, det är inte bara din dator, men
    Ja, det är bättre nu och
    Ja, skidrave!

    / Björn B
    2010-01-02 kl 22:20

  • Jag är med om det vankas skidor! Har fått en mesig pannlampa i julklapp, så det behövs nog elljusspår för min del. Björkhagen?

    / Karin H
    2010-01-03 kl 22:43

  • Jag föreslår Ågesta. Då kan man åka rave (golfbanan) och skate och klassiskt och elljusspår osv osv.

    / Oskar
    2010-01-04 kl 00:04

  • Hur ser tidsplanen ut för ett sådant projekt?

    / Kristoffer
    2010-01-04 kl 09:25

  • Jag överlåter tidplanen till någon annan, men vill bara påminna om att man inte måste åka linje 833 (som typ aldrig går).
    Man borde även kunna åka 742 som går förbi nordvästra hörnet av golfbanan. Den går en gång i halvtimmen åt båda hållen.

    / Björn B
    2010-01-04 kl 10:14

  • Surfar omkring på skidspår.se och kollar spårrapporter. Ser att ”Nya Nackaspåret mellan Hellasgården och Björkhagen (8,5 km) är spårat och bra, dock är slingan längst bort mot Hammarbybacken inte spårpreparerad ännu. ”
    Kanske kan vara något. Lite mer lättillgängligt.

    / jerk
    2010-01-04 kl 16:50

  • ja, ska vi bestämma nåt eller? röstar såklart för björkhagen, men åker till ågesta om ni beslutar så. /karin

    / Karin F
    2010-01-04 kl 17:51

  • Om det bara är vi tre som knappat för att vi ska komma som faktiskt tänker komma verkar Björkhagen/Kärrtorp/därikrokarna ha klar majoritet.
    Finns det möjlighet att dumpa en väska hos någon god klubbkamrat i närheten?

    / jerk
    2010-01-04 kl 19:40

  • Om någon lite till äventyrs undrar så arbetar jag heldag imorgon och tränar därav gärna på ett så ”enkelt” ställe som möjligt.
    Under ledig onsdag har jag däremot för avsikt att ta mig ut en bit, för en finare tur. Någon som vandrar i liknande tankar?

    / jerk
    2010-01-04 kl 19:42

  • Jag vet att Klas är på också. Vi kan väl säga att vi ses i Skärmarbrink för dumpning av väskor hos mig. Om inte Björn har nån bra skidväg till Björkhagen på lager tar vi tunnelbanan. Vi kan väl ses 18:00 vid spärren Skärmarbrink.

    / Karin F
    2010-01-04 kl 20:26

  • Hmm, jag vill till Ågesta. i Björkhagen kan man inte skatea.

    / Oskar
    2010-01-04 kl 20:32

  • Karin>> Det passar mig som handsken!

    Kom loss Oskar! Till och med Northug åker klassiskt ibland!

    / jerk
    2010-01-04 kl 21:05

  • Hej, jobbar bara halvdag i morgon, så jag tänker nog dra ut lite efter lunch. Sådär runt 1-snåret. Åker nog också till Björkhagen.
    Om nån vill hänga på med mig då vore det trevligt, ring/messa på 073-571 05 25.

    / Karin H
    2010-01-04 kl 21:35

  • Oskar jag vet jag vet, och jag vet att jag kuppade eventet, men Klas och jag resonerade precis som Jerk>; För en gångs skull är det ens möjligt att åka i björkhagen, låt oss åka dit så att vi efter en lång arbetsdag kan komma ut i skogen så enkelt och snabbt som möjligt. Snön och Ågesta ligger ett tag till!

    / Karin F
    2010-01-04 kl 21:38

  • Om jag inte hade bosatt mig på Värmdö för en vecka sedan hade jag lätt varit med.

    / Julia
    2010-01-04 kl 22:27

  • Vägarna i Nackareservatet var grymma för skate tills de sandade dem…

    / BB
    2010-01-04 kl 22:27

  • Men hur bra är spåren? Jag vill inte sabba mina klassisk-skidor. Har bara ett par och vill inte köra sönder dem. Med skate och Ågesta vet jag att det är perfekta förhållanden… Och så jävla hemskt är det väl inte att åka dit. Speciellt när vi ändå inte har något omklädningsrum att gå till.

    / Oskar
    2010-01-04 kl 22:50

  • Oskar: det finns värmestuga i Ågesta. Jättefin precis mellan parkeringarna närmast busshållplatsen. Birde inte isen vara tillräckligt stark för att åka till Farsta direkt? I ås fall är det ju lika lätt att ta sig till som Björkhagen (om man inte råkar bo därikring). Jag är nog med, men också lite orolig för spårkvaliteten om det är mörkt. Har iofs redan halvt förstört mina skidor i år =(

    Eller så åker jag med Karin nu på dan, jag är faktistk fortfarande helt ledig…

    Grattis till samboendet (säger man så?) Julia (och Erik)!

    / Tobias E
    2010-01-05 kl 10:35

  • Låter grymt. Önskar att jag kunde följa med men har blivit innesittande hela julhelgen med ihållande hosta och nån slags bihåleinflammation. Men skidorna är vallade och redo så till helgen kanske jag kan hänga på.

    / Joel B
    2010-01-05 kl 14:12

  • Det blir ingen skidåkning för mig ändå. Hoppas ni får en fin tur!

    / Tobias
    2010-01-05 kl 15:44

  • Halsen börjar gnälla… ställer in kvällen.

    / Oskar
    2010-01-05 kl 16:31

  • – 17

    / Björn B
    2010-01-05 kl 16:46

  • Fyyyyy och uscshschhs.

    / Karin F
    2010-01-05 kl 17:05

  • Nä, jag bangar…

    / Björn B
    2010-01-05 kl 17:44

  • å det var kaaaaaallllt i kväll. Men fint och man hade spåren för sig själv.

    / Karin F
    2010-01-05 kl 21:09

  • antar att vi räknar det här som en inställd träning?

    / Oskar
    2010-01-05 kl 21:40

  • Ni skulle sett Jerks Wassberg-skägg idag – oerhört vackert med både rimfrost och små snöbollar, tyvärr hade ja ingen kamera…

    15 km blev det nog till slut i alla fall – och mellan skidspåret och Björkhagens T-baneskylt är det bara 60 m enligt Garmin!

    / bringert
    2010-01-05 kl 21:45

  • Föregående skribent och övriga behöver inte vara ledsna – fler frostfyllda skägg kommer erbjudas, var så säkra. Med eller utan kamera.

    Härnäst i Lida på lördag. Åkte där idag, väldans väldans.

    / jerk
    2010-01-06 kl 17:52

  • Ågesta

    / Björn B
    2010-01-06 kl 20:51

  • Shit vad grymt! Man har ju stavar att fäktas med!

    / Oskar
    2010-01-06 kl 22:16

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Monday 29 June

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

Trekvällars 1 medel 10

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.

Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.

Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …

Läs mer

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

29/6: 5 Days Italy 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson
  • Fredrik Gunnarsson

1/7: Trekvällars 3 medel 8

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Per-Anders Lindgren
  • Mattias Robertson
  • Daniel Lind
  • Therese Bergstedt
  • Henning Sköldvall
  • Simon Bohman
  • Johanna Löfvenius
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Annica Sundeby
  • Mikael Svartz
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg

22/8: Skärgårdshelgen – Centrums skogstävling 2026 på Nåttarö 16

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet