Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

5/1 Tisdagsrave: Skidrave Björkhagen

Mängdpass med pannlampa på huvudet och skidor på fötterna. Vi delar upp oss i två grupper, en som är ute lite längre (~80 min) än den andra (~50). Det går bra att använda vanlig diodlampa på huvudet men vi rekommenderar en riktig pannlampa.

Samling: 18:00 Skärmarbrink för lämning av väskor.

Hör av dig till Karin om du vill komma direkt till Björkhagen! 0737 femtitre 78 femtitre

Inlagd: 31 december 2009, 13:41
Ändrad: 04 januari 2010, 22:48


34 kommentarer (kommentera)

  • Kan vi inte ha gympa inomhus?

    / Kristoffer
    2010-01-02 kl 21:47

  • Jo vad som helst! Eller så åker vi skidor på ett elljusspår. Eller! Åker skidor med pannlampa!!

    / Oskar
    2010-01-02 kl 22:08

  • Är det bara min dator, eller har centrumsidan flummat ur?

    / Kristoffer
    2010-01-02 kl 22:11

  • Nu är det bättre! Eller?

    / Oskar
    2010-01-02 kl 22:16

  • Nej, det är inte bara din dator, men
    Ja, det är bättre nu och
    Ja, skidrave!

    / Björn B
    2010-01-02 kl 22:20

  • Jag är med om det vankas skidor! Har fått en mesig pannlampa i julklapp, så det behövs nog elljusspår för min del. Björkhagen?

    / Karin H
    2010-01-03 kl 22:43

  • Jag föreslår Ågesta. Då kan man åka rave (golfbanan) och skate och klassiskt och elljusspår osv osv.

    / Oskar
    2010-01-04 kl 00:04

  • Hur ser tidsplanen ut för ett sådant projekt?

    / Kristoffer
    2010-01-04 kl 09:25

  • Jag överlåter tidplanen till någon annan, men vill bara påminna om att man inte måste åka linje 833 (som typ aldrig går).
    Man borde även kunna åka 742 som går förbi nordvästra hörnet av golfbanan. Den går en gång i halvtimmen åt båda hållen.

    / Björn B
    2010-01-04 kl 10:14

  • Surfar omkring på skidspår.se och kollar spårrapporter. Ser att ”Nya Nackaspåret mellan Hellasgården och Björkhagen (8,5 km) är spårat och bra, dock är slingan längst bort mot Hammarbybacken inte spårpreparerad ännu. ”
    Kanske kan vara något. Lite mer lättillgängligt.

    / jerk
    2010-01-04 kl 16:50

  • ja, ska vi bestämma nåt eller? röstar såklart för björkhagen, men åker till ågesta om ni beslutar så. /karin

    / Karin F
    2010-01-04 kl 17:51

  • Om det bara är vi tre som knappat för att vi ska komma som faktiskt tänker komma verkar Björkhagen/Kärrtorp/därikrokarna ha klar majoritet.
    Finns det möjlighet att dumpa en väska hos någon god klubbkamrat i närheten?

    / jerk
    2010-01-04 kl 19:40

  • Om någon lite till äventyrs undrar så arbetar jag heldag imorgon och tränar därav gärna på ett så ”enkelt” ställe som möjligt.
    Under ledig onsdag har jag däremot för avsikt att ta mig ut en bit, för en finare tur. Någon som vandrar i liknande tankar?

    / jerk
    2010-01-04 kl 19:42

  • Jag vet att Klas är på också. Vi kan väl säga att vi ses i Skärmarbrink för dumpning av väskor hos mig. Om inte Björn har nån bra skidväg till Björkhagen på lager tar vi tunnelbanan. Vi kan väl ses 18:00 vid spärren Skärmarbrink.

    / Karin F
    2010-01-04 kl 20:26

  • Hmm, jag vill till Ågesta. i Björkhagen kan man inte skatea.

    / Oskar
    2010-01-04 kl 20:32

  • Karin>> Det passar mig som handsken!

    Kom loss Oskar! Till och med Northug åker klassiskt ibland!

    / jerk
    2010-01-04 kl 21:05

  • Hej, jobbar bara halvdag i morgon, så jag tänker nog dra ut lite efter lunch. Sådär runt 1-snåret. Åker nog också till Björkhagen.
    Om nån vill hänga på med mig då vore det trevligt, ring/messa på 073-571 05 25.

    / Karin H
    2010-01-04 kl 21:35

  • Oskar jag vet jag vet, och jag vet att jag kuppade eventet, men Klas och jag resonerade precis som Jerk>; För en gångs skull är det ens möjligt att åka i björkhagen, låt oss åka dit så att vi efter en lång arbetsdag kan komma ut i skogen så enkelt och snabbt som möjligt. Snön och Ågesta ligger ett tag till!

    / Karin F
    2010-01-04 kl 21:38

  • Om jag inte hade bosatt mig på Värmdö för en vecka sedan hade jag lätt varit med.

    / Julia
    2010-01-04 kl 22:27

  • Vägarna i Nackareservatet var grymma för skate tills de sandade dem…

    / BB
    2010-01-04 kl 22:27

  • Men hur bra är spåren? Jag vill inte sabba mina klassisk-skidor. Har bara ett par och vill inte köra sönder dem. Med skate och Ågesta vet jag att det är perfekta förhållanden… Och så jävla hemskt är det väl inte att åka dit. Speciellt när vi ändå inte har något omklädningsrum att gå till.

    / Oskar
    2010-01-04 kl 22:50

  • Oskar: det finns värmestuga i Ågesta. Jättefin precis mellan parkeringarna närmast busshållplatsen. Birde inte isen vara tillräckligt stark för att åka till Farsta direkt? I ås fall är det ju lika lätt att ta sig till som Björkhagen (om man inte råkar bo därikring). Jag är nog med, men också lite orolig för spårkvaliteten om det är mörkt. Har iofs redan halvt förstört mina skidor i år =(

    Eller så åker jag med Karin nu på dan, jag är faktistk fortfarande helt ledig…

    Grattis till samboendet (säger man så?) Julia (och Erik)!

    / Tobias E
    2010-01-05 kl 10:35

  • Låter grymt. Önskar att jag kunde följa med men har blivit innesittande hela julhelgen med ihållande hosta och nån slags bihåleinflammation. Men skidorna är vallade och redo så till helgen kanske jag kan hänga på.

    / Joel B
    2010-01-05 kl 14:12

  • Det blir ingen skidåkning för mig ändå. Hoppas ni får en fin tur!

    / Tobias
    2010-01-05 kl 15:44

  • Halsen börjar gnälla… ställer in kvällen.

    / Oskar
    2010-01-05 kl 16:31

  • – 17

    / Björn B
    2010-01-05 kl 16:46

  • Fyyyyy och uscshschhs.

    / Karin F
    2010-01-05 kl 17:05

  • Nä, jag bangar…

    / Björn B
    2010-01-05 kl 17:44

  • å det var kaaaaaallllt i kväll. Men fint och man hade spåren för sig själv.

    / Karin F
    2010-01-05 kl 21:09

  • antar att vi räknar det här som en inställd träning?

    / Oskar
    2010-01-05 kl 21:40

  • Ni skulle sett Jerks Wassberg-skägg idag – oerhört vackert med både rimfrost och små snöbollar, tyvärr hade ja ingen kamera…

    15 km blev det nog till slut i alla fall – och mellan skidspåret och Björkhagens T-baneskylt är det bara 60 m enligt Garmin!

    / bringert
    2010-01-05 kl 21:45

  • Föregående skribent och övriga behöver inte vara ledsna – fler frostfyllda skägg kommer erbjudas, var så säkra. Med eller utan kamera.

    Härnäst i Lida på lördag. Åkte där idag, väldans väldans.

    / jerk
    2010-01-06 kl 17:52

  • Ågesta

    / Björn B
    2010-01-06 kl 20:51

  • Shit vad grymt! Man har ju stavar att fäktas med!

    / Oskar
    2010-01-06 kl 22:16

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Ågren i Kotka-Jukola 2026

    Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?

  • Johanna Bergmark i Kotka-Jukola 2026

    Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.

  • Andreas Lundsten i Tekniktorsdag: OL-intervaller i Ma...

    Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!

  • Agnes i Kotka-Jukola 2026

    Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.

  • Oskar i Kotka-Jukola 2026

    Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.

NÄRMAST PÅ GÅNG

Tuesday 9 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand
  • Magnus Karlsson
  • Arnau Requena
  • Erik Wessberg
  • Alexander Garin Folkegård
  • Karin Hagwall
  • Nina Wertholz

Fystisdag i Kärrtorp: Summer 3000!!! 9

Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.

Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …

Läs mer

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Lena Öhman
  • Mattias Robertson
  • Henning Sköldvall
  • Johanna Löfvenius
  • Britta Alstad
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Mattias Joëlson

11/6: Tekniktorsdag: OL-intervaller i Majroskogen 9

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

13/6: Kotka-Jukola 2026 21

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Malin Sundeby
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Johanna Bergmark

25/6: Tekniktorsdag + terminsavslutning + fika i Hammarby sjöstad 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

29/6: Trekvällars 1 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

30/6: Trekvällars 2 lång 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage

3/7: KĀPA 2026 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 13

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet