OK Södertörn arrangerar vid klubbstugan, Farstanäset.
Plats: Farstanäset, se karta.
Förslag på resväg:
09.32 Buss 165 från Liljeholmen mot Farsta Centrum, ankommer Farstanäsvägen 10.04, går var 20:e minut.
Eller 09.30 Grön linje från T-centralen, ankommer Högdalen 9.49, sedan 9.53 Buss 165 mot FC ankommer Farstanäsvägen 10.04.
Därefter ca 800m promenad över bron till Farstanäset.
Banor:
Obs! Löpvänliga banor med korta avhopp från stigar/vägar, dvs bara lite snöpulsning.
Bana A – 7,5 km
Bana B – 5,6 km
Bana C – 4,4 km
Bana D – 2,1 km – lätt bana
Karta: Farstanäset-Hökarängen skala 1:7 500 ekvidistans 2 m.
Anmälan: Registrering av löpare sker före start i samband med kartköp, ha därför SI-pinne i beredskap. Startavgift 50 kr. Detta inkluderar karta med påtryckt bana och påtryckt definition samt ombyte och dusch inomhus. Begränsat med SI-pinnar finns att hyra, 25 kr. För ej återlämnad pinne debiteras 300 kr.
Start Mellan 10.00 – 12.00. Avstånd till start ca 800 m. Mål vid Farstanäset. Sportident vid alla kontroller.
Servering: Farstanäsets servering är öppen – våfflor, smörgåsar, varmkorv m m serveras.
1st
Jippi! Fick plats.
Oh my, vi behöver fler backintervaller nästa vår!!
På delar av det avlysta området gick medel- och stafett-VM 2013. Så det är alltså en riktigt högoktanig terränglåda!
Länk till karta på woc-medel
Tack Karin, jag skriver upp dig!

Fjällorientering + 3-dagars.
Idrefjällveckan 2026 inleds söndagen den 21 juni med en nationell tävling i långdistansorientering på Himmelsfjäll (Hemmeråsen) och vi fortsätter sedan på måndag den 22 juni med den första etappen av Idrefjällveckans 3-dagars där vi erbjuder alla deltagare en extraordinär orienteringsutmaning i samma terräng som användes under World Cup …
12 kommentarer (kommentera)
Hoohooo. Aija hade du en tröja till mig också?
/ thufvan
2010-02-19 kl 16:48
Jag erbjuder skid-O-banor för GOK på söndag. Plats: Velamsund (tyvärr lite krångligt att nå med SL… åk till hållplatsen Kihls Gård i Nacka, sedan en dryg km att gå, kanske tom 1,5km) till Velamsunds Friluftsgård. Omklädning och dusch finns. Samling kl 10. Soppa och fika för 20 kr från 11. Välkomna om någon/några är sugna
/ Erik Kropf
2010-02-19 kl 21:54
Thufvan – Alla Centrums funktions-Tshirts finns numera för uthämtning hos OL-specialisten på Kungsholmen, varken jag eller Aija har numera några kläder hemma!
/ bringert
2010-02-20 kl 12:39
Jag går i ide.
/ Björn B
2010-02-20 kl 12:43
Björn, tänk om jag kunde göra som du. Kör de Vinterserien imorgon, trots vädret?
/ Aija
2010-02-20 kl 14:40
Är det någon som vill haka på på en skidtur imorgon istället? Jag tänker mig träningstempo på något fint spår någonstans. Helst skate men klassiskt går bra
/ Oskar
2010-02-20 kl 16:20
Jag kastar oxå in handduken på Vinterserien imorgon. Känns som det blir mera snöskottning och annat. Dag för lite vår snart
/ thufvan
2010-02-20 kl 19:20
Jag avvaktar och bestämmer mig imorgon, men det ser lite dystert ut. Är inte heller så sugen på Hökarängen igen.
/ Lena
2010-02-20 kl 20:07
Skidor!!!
/ Oskar
2010-02-20 kl 20:27
Efter att ha kämpat mig hem i snöyran efter en middagsbjudning i kväll känns tanken på att ge mig ut i morgon rätt läskig.
/ Aija
2010-02-20 kl 21:06
Jag bangar, verkar vara kaos i kollektivtrafiken.
/ Lena Ö
2010-02-21 kl 09:50
Jag stryker mig, jag också.
/ Aija
2010-02-21 kl 09:55
Skriv en kommentar!