Ansvarig: Jerk Rönnols
Jukolaförberedande mystorsdag.
För att få in den rätta klubbkänslan och sinnesstämningen för vårt äventyr i öst arrangeras kvällens tränigspass i vår hemmaskog på Långholmen.
Vi springer lugnt omkring bland hällar och gamla fängelser. Efteråt blir det bad, fika och glada miner.
Jag tar inte med mig själv, men Vera, 34 år!
Jag tar med Stina! Också 9 år.
Under O-ringenveckan eller redan nu?
Oh no Anton! Hoppas du kan vara med denna vecka, också!
Plockar med mig Juno 9 år

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …
20 kommentarer (kommentera)
Var är alla Jukolalöpare?! Mystorsdag!
/ Oskar
2010-06-15 kl 09:33
Jag kommer med största sannolikhet, beror på hur snabbt trafiken flyter sträckan Falkenberg-Stockholm.
/ Sofia
2010-06-15 kl 13:13
Jag hoppas att du premiäråker linjeförlängningen till Falkenberg.
/ Mattias
2010-06-15 kl 14:17
måste man vara jukola-löpare för att vara med? Det låter ju så mysigt.
/ karbing
2010-06-15 kl 16:04
Nej nej, alla är givetvis välkomna (som alltid!)!
/ Oskar
2010-06-15 kl 16:21
Jag kom på att jag ska på personalfest :( så jag kan tyvärr inte komma… Men vi ses i helgen istället!!
/ malena
2010-06-15 kl 21:10
Kanske kan komma och undrar då om skoval:
a. OL-skor?
b. Vanliga springskor
Vad rekommenderar träningsledaren?
/ Stig
2010-06-16 kl 17:42
Alternativ b blir bra.
/ jerk
2010-06-16 kl 17:45
Angående detta med fika: Jag har i det senaste flängt omkring och tänkt mer på konstiga molekyler än på orientering, saft och bullar. Jag kommer nog inte hinna fixa något fika tills imorgon, men om någon annan gör det vore det toppen!
Jag är, oavsett väder, inställd på att ta ett dopp i Mälaren efter förrättat värv och hoppas att ni blir med mig ner i spat.
/ jerk
2010-06-16 kl 22:42
Jag föreslår att vi går och köper en glass i närheten efter, eller något sånt.
Och igen, var är alla Jukolalöpare? Det borde vara lika obligatoriskt som att man måste infinna sig i terminalen i morgon.
/ Oskar
2010-06-17 kl 11:08
jag kan fixa fika! kommer senare, lovar att vara på plats vid 19:00. (ska inte springa utan fikar mig i form)
snälla jerk kan du messa mig så jag har ditt telnr 0737 fem 3 sju 8 fem 3
/ Karin F
2010-06-17 kl 11:43
Done!
Platsen för inlåsning av väskor är i ett av husen långt västerut, längs den södra vägen, på ön.
Så ditåt är ett bra ställe att ta sig om man tänker komma sent.
/ jerk
2010-06-17 kl 11:52
Vad är det för ett hemligt hus? Framtida klubbstuga?
/ Oskar
2010-06-17 kl 12:00
Det är några bekantas sommarstuga (själva bor de på Reimersholme) som ligger där. Vi får låna förrådet under kvällens träning.
De har faktiskt pratat lite om att hyra ut det, så det kanske är möjligt!
/ jerk
2010-06-17 kl 13:33
Jag tar med mig Tobias Nilsson, som brukar gästa oss en gång om året.
/ Oskar
2010-06-17 kl 16:09
Lagom långt till landet kan man säga att dina bekanta har. Utgår från att även lite mc-kläder ryms i kåken.
/ Stig
2010-06-17 kl 17:22
Äh tobbe kommer inte.
Men jävlar vilken grym produktion det är från NORT på YLE!!!
/ Oskar
2010-06-17 kl 17:30
Om ni springer förbi stranden kan ni få en vindruva eller två. Jag å Emil har picknick!
/ Kattis S
2010-06-17 kl 18:45
Nu har jag quickroutat Jukola-träningen. Den blev fin. Eller vad tycker ni?
/ Oskar
2010-06-18 kl 00:04
Snyggt, även om det mest ser ut som ett finskt dubbelnamn i stil med Jukka-Pekka. Juk-Ola kanske blir den nya namntrenden på kidsen i Finland..?
/ Mette
2010-06-18 kl 11:52
Skriv en kommentar!