Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

13/4 Tekniktisdag: Keps-OL i Hagaparken

Ansvarig: Jerk
Vad: Keps-OL
Var: Hagaparken

Keps-OL är en träningsform baserad på en tvåmannastafett med ett stort antal sträckor och ett högt tempo.
Start och mål är i mitten av en ring av kontroller. De två lagmedlemmarna turas sen om att ta kontrollerna i ordning, hela tiden förflyttandes en keps (eller annan huvudbonad) mellan kontrollpunkterna. Det är gemensam start och synnerligen ogafflade banor. Hängning kan fungera bra, men samtidigt gäller det förstås att ha koll på kartan…

Vi går igenom reglerna ordentligt på plats, ifall detta inte var tillräckligt.

Vi gör så jämna så jämna lag som det bara är möjligt, så alla kan vara med!

Samling: Koppartälten i Hagaparken kl 18.15. Du tar dig dit bäst genom att cykla, eller med buss: tex buss 515 mot Sundbybergs station: den går från Sveaplan ca 17:52 och är framme vid Haga norra ca 17:59. Därifrån går du österut in i parken ca 300 meter (följ skyltar mot Koppartälten).

Medtag oöm huvudbonad och ett jävlaranamma!

Inlagd: 01 mars 2010, 12:09
Ändrad: 07 april 2010, 19:38


35 kommentarer (kommentera)

  • Den här träningen har flyttats frán den 20/4 som en följd av att stafetten 10-milarepet flyttades. Eftersom klubben prioriterar den stafetten blir det alltsá ingen trâning den dagen. Om man inte är med i nágot lag kan man springa öppen bana om man gärna vill träna ändá.

    / Lena Ö
    2010-03-24 kl 14:08

  • Är det Tobias Nilsson på bilden? Under kepsen?

    / Peter H
    2010-04-11 kl 16:43

  • Ingen dusch va?

    / Stig
    2010-04-11 kl 20:22

  • Peter> Ingen som vet! Framtiden får utvisa detta.

    Stig> Nepp. Tvagning i Brunnsviken eller annorstädes är vad som gäller.

    Jag har varit ute och rekat/snörvlat omkring i området idag. Den som inte vill kommer garanterat slippa springa i snö på tisdag. Om vädret håller i sig ett par dagar kommer vi få en toppenkväll!
    Som lite smolk i bägaren är det någon som har smällt upp en jävla massa staket överallt. Men vi får arbeta runt det.

    / jerk
    2010-04-11 kl 20:27

  • Hehe någon…

    / Oskar
    2010-04-11 kl 22:09

  • Jag tar med en lagkompis i form av min bror.

    / Jakob C
    2010-04-12 kl 09:22

  • Jag äger bara en kaps. Men jag kan inte hitta den. Hjälp mottages tacksamt =)

    / Tobias
    2010-04-12 kl 21:55

  • Jag tror mig veta att det kommer en ny blivande medlem imorgon.

    Vederbörandes mamma har skvallrat… =)

    / Tobias
    2010-04-12 kl 21:57

  • Jag kan ta med Mila-kepsen!

    / Kristoffer
    2010-04-12 kl 21:57

  • Det behövs egentligen bara en halv keps per person (eller en per lag, egentligen). Men man kan glatt räkna med att ungefär hälften kommer glömma, så om alla försöker ta med sig en huvudbonad borde det bli lagom.

    Det går för övrigt minst lika bra med en toppluva eller ett (oömt) plommonstop som med en keps.

    / jerk
    2010-04-12 kl 22:16

  • Halloj, jag heter Vickan och vill jättegärna satsa på orientering! Har inte orienterat sen gymnasiet men jag hittar i Hagaparken som om det vore min egen lilla bakgård! ;P

    Min kille Danne hänger också med, han är inte skit snabb men tar lätt 155 pannor i bänk. Jag tar med en keps, men pojkvännen vill helst springa i gymbrallor och bandana om det går bra?

    / Vickan
    2010-04-12 kl 22:58

  • Jag är såå ledsen att jag missar detta. måste folk hålla på att fylla år..

    / Moa
    2010-04-12 kl 22:59

  • Jerk, ta gärna med dig alla skärmar även om du inte behöver dem till träningen så kan vi passa över dem till Daniel som står näst på tur.

    / Lena
    2010-04-13 kl 10:39

  • I’m way ahead of you, Lena!
    Men tack för påminnelsen.

    Vickan> Du är välkommen! Så länge du är medveten om att blått blod räknas som doping.

    / jerk
    2010-04-13 kl 10:42

  • Ah, när jag ändå är i gång och påminner; Oskar, ta med OCAD-ceden är du snäll.

    / Lena Ö
    2010-04-13 kl 10:45

  • Jag kommer men springer runt slingorna själv. Sparar hetsen till nästa vecka.

    / elina
    2010-04-13 kl 12:38

  • Är du säker, Elina? Det är mer kul än hets.

    / jerk
    2010-04-13 kl 13:22

  • Vad sägs om:

    Ta tunnelbanans gröna linje 19 från Slussen mot Hässelby strand.
    Den går från Slussen 17:34
    och kommer till Odenplan 17:43.

    Vid Odenplan byter du till buss 515 mot Sundbybergs station.
    Den går från Odenplan 17:48.
    Du är framme vid Haga norra ca 17:59.

    Restid 25 minuter.

    / tallhage
    2010-04-13 kl 13:29

  • glömde plastficka men har en snygg röd mössa!

    / tallhage
    2010-04-13 kl 13:30

  • Tallhage> Det är ju vad som står i nyheten!
    Men ta den, det blir bra. Det blir gemensam start, så det är bra om alla är där i tid.

    Jag har med mig en del plastfickor. Dessutom är det torrt i både luften och terrängen, så det borde inte vara något problem.

    / jerk
    2010-04-13 kl 13:42

  • Tackar som frågar men ja, jag är helt säker.

    / elina
    2010-04-13 kl 14:22

  • UK Nylund hälsar att han kommer och att han inte har någon dator pga flytten

    / Oskar
    2010-04-13 kl 14:39

  • Jävlar vilket tryck det börjar bli. Jag får ta och skriva ut lite fler kartor tror jag.

    Har ni sett att solen skiner, förresten?

    / jerk
    2010-04-13 kl 15:00

  • @Jerk: Jag vill inte vara petig men Sveaplan är bra mkt mer svårtillgängligt än Odenplan.

    / tallhage
    2010-04-13 kl 15:12

  • Hur är det förresten med omklädning? Inga rum finns eller?

    / tallhage
    2010-04-13 kl 15:13

  • Jammensedärja. Jag läste för fort. Samma bus är det, dock.

    / jerk
    2010-04-13 kl 15:13

  • Nej, inga omklädningsrum. Möjlighet till uppfriskande dopp i Brunnsviken finns dock inom ett stenkast.

    / jerk
    2010-04-13 kl 15:14

  • @Elina: du kan springa mot/med mig, har inte tagit ett löpsteg på två veckor och är jetlaggad… Plus att det finns ingen som stressar mig så mkt som du så din seger ligger som i en liten ask. :-)

    / Mette
    2010-04-13 kl 16:34

  • Tack för en fantastisk träning idag, bra stressövningar inför Tiomila och riktigt kul med så många nybörjare! Välkomna till världens roligaste idrott!

    / klasse
    2010-04-13 kl 20:16

  • Superkul! Mer keps-ol! Speciellt nu när jag är innehavaren av Mila-kepsen.

    / Kristoffer
    2010-04-13 kl 21:50

  • kul att ni gillar’t!
    Det är underbart att stå bredvid och se alla snabblöpande människor flåsa omkring!
    Och nybörjarna, förstås. Ack, vilken fröjd för ett gammalt orienterarhjärta!

    Nu finns det kartor för er Quickrouteheads: Prolog och kepsbana.

    / jerk
    2010-04-13 kl 22:12

  • Yepp, Tack så mycket Jerk!! Både kul och fruktansvärt uttröttande!

    / Soso
    2010-04-13 kl 22:14

  • Grymt med intervaller kombinerat med stressig kartläsning. Också bra idé att inte hänga ut skärmar; dels ger det bra träning i finorientering i ringen, dels minskar det arbetsmängden för den som arrangerar träningen.

    Efteråt gick några av oss till restaurang Malaysia på Luntmakargatan, som har specialpris på vegetariskt på tisdagkvällar – alla rätter kostar 99 kr. Ett tips för eftersnack efter andra tekniktisdagar!

    / Mattias
    2010-04-13 kl 22:17

  • Tack från mig också Jerk. Att springa långsamt och fel på första vändan visade sig ju vara en lysande taktik!

    / Karin F
    2010-04-14 kl 08:23

  • Mattias: Hade de dusch?

    / peter
    2010-04-14 kl 09:42

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Ågren i Kotka-Jukola 2026

    Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?

  • Johanna Bergmark i Kotka-Jukola 2026

    Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Personen behöver vara på plats och hämta biljetterna senast 15.

  • Andreas Lundsten i Tekniktorsdag: OL-intervaller i Ma...

    Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!

  • Agnes i Kotka-Jukola 2026

    Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.

  • Oskar i Kotka-Jukola 2026

    Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.

NÄRMAST PÅ GÅNG

Tuesday 9 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand
  • Magnus Karlsson
  • Arnau Requena
  • Erik Wessberg
  • Alexander Garin Folkegård
  • Karin Hagwall
  • Nina Wertholz

Fystisdag i Kärrtorp: Summer 3000!!! 9

Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.

Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …

Läs mer

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Lena Öhman
  • Mattias Robertson
  • Henning Sköldvall
  • Johanna Löfvenius
  • Britta Alstad
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Mattias Joëlson

11/6: Tekniktorsdag: OL-intervaller i Majroskogen 9

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

13/6: Kotka-Jukola 2026 21

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Malin Sundeby
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Johanna Bergmark

25/6: Tekniktorsdag + terminsavslutning + fika i Hammarby sjöstad 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

29/6: Trekvällars 1 medel 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

30/6: Trekvällars 2 lång 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage

3/7: KĀPA 2026 1

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 13

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet