Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

Resultat: Stockholm City Cup, etapp 1


Härligt dopp efter tävling

Jag vågar väl inte skryta allt för mycket om Centrum-segern då en del kanske anser att det luktar illa eftersom jag ritade kartan. Men faktum är att vissa sträckor var jag så säker på vägval och orientering eftersom jag trodde jag hade koll. Istället missade jag och klantade mig lite. Men visst, det underlättade en hel del.

Bra kutat av Stuart också! Slog alla andra som är uttagna till förstalaget på Jukola!

I damklassen visade Karin form och vi fick Petras första resultat i Centrums färger. Tyvärr såg jag dig inte där? Moa gjorde åter igen ett fatalt misstag utmed banan – glömde helt en kontroll. Jag tror nog inte det var av ren klantighet. Sträckan från den missade kontrollen till nästa hade nämligen väldigt mycket stigning så jag tror att hon undermedvetet skippade den.

Bland nybörjargänget var det ett riktigt getingbo – alla placerade sig inom dryga minuten! Herre som dam! Ska bli kul att följa er framöver!

Fullständiga resultat
Winsplits

H17-  (326)    3000 m
1   Olle Boström  Järla    16:00

50   Henrik Eriksson  Sävedalen  20:09 
93   Oskar Karlin          21:38
112  Stuart Fell           22:31
144  Jakob Larsen          23:41
164  Klas Bringert         24:29
173  Daniel Lennartsson    25:18
189  Emil Tallhage         26:22
224  Magnus Grafström      29:37
231  Stig Thörnvik         30:11
236  Mattias Henriksson    30:26


D17-  (171)    2500 m      
1   Annika Billstam   Ön    16:26

70  Karin Fägerlind         24:55
73  Petra Sundström         25:13
96  Johanna Dahlin          27:36
113 Anna Ågren              30:29
    Moa Kjellstrand      Ej godk.


M17-  (59)     2500 m 
1  Johan Karlsson  Klubblös 20:11

13  Katarina Svensson       24:17
19  Anders Lykell           25:22
20  Johanna Twengström      25:36
22  Johanna Nordqvist       25:48
Inlagd: 19 maj 2010, 21:52
Ändrad: 19 maj 2010, 23:35


20 kommentarer (kommentera)

  • Herr-kartan från idag.
    Mitt spår.

    / Oskar
    2010-05-19 kl 23:37

  • Skryt på du!

    / Anders L
    2010-05-19 kl 23:44

  • Ja sa ju att du skulle springa under 20 min, Henrik, du lyckades nästan!

    Nä, skoja bara, 4 min efter Boström e ju fan så bra asså, riktigt bra – kul å få ha dig som hangaround i vår klubb ;o)

    / bringert
    2010-05-19 kl 23:59

  • Till denna historia vill jag tillägga att när Oskar sprang ned för startrampen och just hade startstämplat så sprang han helt nonchalant förbi mannen som delade ut kartorna. Han behövde ju inte någon sån idag. Därför var jag tvungen att utbrista devisen: ”Orientering är självvald väg i okänd mark” för att få ordföranden på andra tankar, så han vände och tog en karta att stoppa i fickan. Det hade ju inte sett så snyggt ut om han sprang runt utan karta.

    Men som ni kan läsa visade sig det ju mest vara en nackdel att ha ritat kartan, haha, Oskar du borde få tidsavdrag för att du kunde terrängen för bra!

    Själv väljer jag att skylla allt på Tallhages ”psykkrig” i skogen!

    / DanïeL
    2010-05-20 kl 00:03

  • Daniel, du som hävdar att du har psyke av stål, hur lyckas du bli sönderpsykad av en nybörjare (inget ont om dig Tallis, jag försöker bara psyka Lentil).

    / Oskar
    2010-05-20 kl 01:23

  • Bara så alla vet så bestod mitt ”psykkrig” i att Lentil såg mig vid sjätte och sjunde kontrollen. Jag såg inte honom =)

    / tallhage
    2010-05-20 kl 07:02

  • mitt lopp

    tappade ca 3 minuter till 6an. Klantigt att skapa en massa osäkerhet genom att missa att få med sig definitionerna (hade således inga kontrollsiffror och kunde inte vara hundra på att stämpla rätt). Annars okej.

    / tallhage
    2010-05-20 kl 09:19

  • PS: Bommen till sexan berodde på mig, inte på avsaknaden av kontrollsiffror. Inga ursäkter. DS

    / tallhage
    2010-05-20 kl 09:21

  • Det här borde stå i läroböckerna: Dåliga ursäkter hör ju till orientering, och är enda sättet att överleva i den här sporten. Dessutom anses det som god kutym och sportsligt uppträdande. Tex: ”om jag inte hade bommat ettan, trean, åttan, elvan och kontroll fjorton med totalt 14 minuter hade jag vunnit idag – med en minuts marginal!” (Utan att ägna en tanke på att andra också har bommat, sånt kan vara förödande för psyket.)

    Särskilt att skylla på andra (som inte gjort något ont) är en extra bra metod – då är det ju bevisligen enbart något annat fel att man inte vann!

    / DanïeL
    2010-05-20 kl 11:55

  • Vad duktiga ni var alla nybörjare. Och vad fega ni var (nästan) alla veterandamer!

    / Karin F
    2010-05-20 kl 17:52

  • bringert>>Lyckades ju nästan. En minuts bom kan jag nog räkna ihop på några småmisasar men annars helt ok. Man är ju inte så snabb längre:)

    Kanonskoj att hänga med här. Synes nästa vecka. Då ska det gå ännu snabbare!

    / Henrik
    2010-05-20 kl 21:03

  • Ha, nästa vecka får ni se vad mesta veterandamen kan. Igår var jag i Strasbourg och dessutom förkyld. Så det så.

    / Lena
    2010-05-20 kl 22:57

  • Okej Karin (och övriga dam-vets) the game is on! Supernanny är tillbaka i Sthlm imorgon kväll så nästa vecka blir det SCC trots att det lät så här förra året:

    Funbeat 3/6 2009: Note to self: Jag ska inte springa SCC nån mer gång. Påminn mig själv nästa år när anmälan öppnar. Jag vill inte det här. Jag vet det.

    / Mette
    2010-05-20 kl 23:05

  • Är det fint väder så kommer jag och hejar. Så det så.

    / Kristoffer
    2010-05-20 kl 23:14

  • Vilken etapp sa du så, Mette? Jag tror att det var skit-etappen på Gärdet? Den var bara 100% kass.

    Gårdagens var skitbra banor!

    / Oskar
    2010-05-21 kl 00:41

  • Tror det var efter sista etappen förra året och det var väl Gärdet. Men då hade jag varit rätt lack de två tidigare etapperna också.

    @Kristoffer – tar du med champagnen så att jag åtminstone har nåt att se fram emot..?

    / Mette
    2010-05-21 kl 09:01

  • Lentil, vad hände på sista kontrollen?
    Det ser ju ut som en osannolik miss av en stjärnorienterare som du!

    / Fredrik
    2010-05-21 kl 10:16

  • Äh, det där räknar jag knappt som en bom, det var ju bara nån minut.

    Antagligen var kartan felritad, men jag vet inte säkert, för jag kollade inte på den.


    Glädje och framgång

    / DanïeL
    2010-05-21 kl 11:23

  • I den här tråden finns minst ett par klockrena nomineringar till årets kommentar (som är ett pris som vi inom snar framtid bör införa på någon slags årlig gala). Gotta’ love it!

    / tallhage
    2010-05-21 kl 13:44

  • Ja men det är vad sprintorientering gör med människan – allt dras till sin spets!

    Det finns ett osynligt men naturligt samband mellan offentlig förnedring på sprintbanan och de klockrena kommentarer efteråt.

    / DanïeL
    2010-05-21 kl 14:58

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Saturday 13 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

Kotka-Jukola 2026 21

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.

Venla lag 1
1. 7.8 …

Läs mer

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Therese Bergstedt
  • Malin Sundeby
  • Petter Wikström
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Martin Lindvall
  • Johanna Bergmark
  • Anders Wigren

25/6: Våravslutning i Hammarby sjöstad 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström

29/6: Trekvällars 1 medel 3

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström

30/6: Trekvällars 2 lång 3

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 14

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet