Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

21/8 Attundarundan – Lång

Attundarundan, långdistans.

Startlista Centrum OK

352454 Stig Thörnvik H21 Motion (3) 10:00 
 422440 Karin Fägerlind D21 Lång (3) 10:03 
 17374 Sofia Andersson D21 Lång (3) 10:07 
 423391 Fredrik Holmström H35 (17) 10:08 
 439531 Pär Hansson H40 (33) 10:25 
 690806 Magnus Grafström H21 (7) 10:27 
 887878 Kristoffer Edshage H21 (7) 10:33 
 408253 Pierre Schamberger H21 (7) 10:36 
 442343 Mattias Henriksson H21 (7) 10:42
 433381 Björn Bängtsson H21 (Efteranmäld) 

Föreslagna resvägar

07:55 – 08:20 Roslagsbanan 27 från Stockholms östra mot Kårsta. Kliv av vid Kragstalund.
Gå 2 km österut till TC.

eller

08:25 – 08:50 Roslagsbanan 27 från Stockholms östra mot Ormsta. Kliv av vid Kragstalund.
08:54 – ca 08:56 buss 664 från Kragstalunds station mot Vallentuna station. Kliv av vid Musseronvägen.
Gå 1,5 km sydost till TC.

eller

08:59 – 09:26 buss 611 från Danderyds sjukhus mot Täby kyrkby. Kliv av vid Östra Byle.
Gå 1,5 km nordost till TC.

Viktig trafikinfo
För de som samåker i bil till tävlingen: Arrangörerna vill minska trafikstockning genom att endast tillåta infart till parkering söderifrån på väg 264. Tävlande som kommer norrifrån får fortsätta till väg 265 och vända i rondellen för att på så sätt möjliggöra att infart kan ske söderifrån. Utfart från parkering sker endast norrut. Vid väg 268 finns rondell att vända i för de som önskar åka söderut. Se PM!

Terrängbeskrivning
Svag till måttlig kupering. De längre banorna berörs av ett av stockholmsområdets flackaste områden. Mycket omväxlande terräng, med kulturmark, tallhed, blåbärsgranskog, blandskog och hällmarker. Många spår av skogsbruk. I huvudsak god sikt och framkomlighet, med några områden med nedsatt framkomlighet.

Inbjudan (word)

Kollektiv resväg
2 km promenad från Roslagsbanans hållplats Kragstalund.
Det finns även enstaka bussförbindelser till villaområdena i närheten, varifrån det är någon kilometer att gå. Tyvärr går inga bussar på Arningevägen på helgerna.

Mer information
Eventor
Inbjudan (word)
PM
Turebergs IF

Inlagd: 03 augusti 2010, 17:21


33 kommentarer (kommentera)

  • Fan det lutar åt att jag (och fjällgänget) missar både denna helg och hellashelgen. shit pommes.

    / Oskar
    2010-08-05 kl 02:25

  • Jag också, är i Rumänien den veckan. Tänkte försöka klämma in den här tävlingen i alla fall, åker till Budapest på kvällen, så det gäller att inte springa vilse.

    / Mattias
    2010-08-05 kl 09:38

  • varför lång??

    / Moa
    2010-08-16 kl 11:06

  • äh, jag skippade lång! Ni får en elitlöpare på lördag istället!

    / Moa
    2010-08-16 kl 11:16

  • GRYMT MOA!!!

    / Kristoffer
    2010-08-16 kl 11:19

  • Det var på tiden Moa!

    / Lena
    2010-08-16 kl 11:24

  • Och Fredrik springer H35! Gud va mysigt.

    / Kristoffer
    2010-08-16 kl 11:25

  • Precis. Även om det förmodligen kommer att vara tuffare konkurrens i den klassen… Men det är ju i alla fall en ny klass att placera sig i botten på!

    / Fredrik
    2010-08-16 kl 12:43

  • Grym avslutning Moa innan du drar från stan!

    Jag ska tänka på er alla när jag sitter i bilen på väg till fjälls

    / Oskar
    2010-08-16 kl 13:27

  • Bil?
    Till fjällen åker man väl tåg?

    / Mattias
    2010-08-16 kl 14:34

  • Ja, jag vet. Fast dit vi ska är det lite krångligare att ta sig kollektivt. Vi var inne på tåg + hyrbil ett tag men näe.

    / Oskar
    2010-08-16 kl 15:03

  • Jag kommer men direktanmäler mig till en öppen klass.

    / ulrika
    2010-08-18 kl 10:53

  • men moa springer du inte?

    / Soso
    2010-08-18 kl 12:42

  • Moa har flyttat till hippiecamp då.

    / Oskar
    2010-08-18 kl 14:04

  • Elit-hippiekamp?

    / Björn B
    2010-08-18 kl 14:52

  • ja ifall du kallar D20 tjejerna i Tullinge Sk för hippisar så har du en poäng Oskar, men jag har inte flyttat till the real hippie camp än.
    Så Soffan, klart jag springer, bara i en annan klass -D20 Elit.

    / Moa
    2010-08-19 kl 12:39

  • fast jaha, ja varför får jag inte vara med i startlistan?

    / Moa
    2010-08-19 kl 12:47

  • Jag står som vakant i startlistan, men jag är anmäld enligt min eventor sida, så borde ju lösa sig. Jag startar nog 10:09 iaf.

    / Moa
    2010-08-19 kl 12:58

  • Jag är inte heller med i startlistan. Vi efteranmälda kommer väl in senare.

    / Björn B
    2010-08-19 kl 13:36

  • Moa, annars kan du ta min startplats jag ska springa vasastafetten istället.

    / Karin F
    2010-08-19 kl 14:17

  • Det förklarar ju allt, blev orolig att jag inte skulle få se dig springa i elitklassen när oskar börja snacka om hippie-camp. Gött Mos Moa!

    / Soso
    2010-08-19 kl 16:09

  • Det finns inte nån sån där regel att man måste vara typ rankad, eller nåt, för att springa elit förresten?

    / Björn B
    2010-08-19 kl 16:24

  • men Moa, efteranmälde du dig? Arrangören har tydligen haft problem med anmälningarna, så du ska nog kolla upp det!

    / Kristoffer
    2010-08-19 kl 16:58

  • Man behöver inte vara rankad. Det är bara om det är konkurrens om platserna som rankingen spelar roll. Så det är fritt fram för alla Centrumare…Tyvärr finns det ingen D35E.

    / Lena
    2010-08-19 kl 19:09

  • Är det fler än jag som åker kollektivt på morgonen så att jag kan få sällskap?

    / Aija
    2010-08-20 kl 08:49

  • Ja, jag. Jag kommer att ta buss 611. Lite osäker på vilken avgång dock.

    Nu finns både jag och Moa med i startlistan förresten.

    / Björn B
    2010-08-20 kl 09:30

  • Det finns 2 platser i en bil som lämnar Gullmarsplan kl. 08.30 imorgon. Hojta till här om du är intresserad.

    / Fredrik
    2010-08-20 kl 12:29

  • Är jag inräknad i bilen? annars tar jag gärna en plats

    / Moa
    2010-08-20 kl 12:47

  • Då finns det 1 plats kvar.

    / Fredrik
    2010-08-20 kl 12:50

  • Ja, men HOJT då.

    / Björn B
    2010-08-20 kl 12:55

  • Ok, då var det fullt. Ses 08.30 på torget vid Gullmarsplan.

    / Fredrik
    2010-08-20 kl 12:57

  • Schysst!

    / Björn B
    2010-08-20 kl 13:07

  • Elit hit och elit dit. Själv har jag växlat ned till motion. Skitbra att slippa passa starttider och mindre konkurrens.

    / Stig
    2010-08-20 kl 20:43

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Det går jättebra Magnus!
    Tråkigt att du inte kommer Johanna!

  • Johanna Bergmark i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Och jag kan tyvärr inte komma :(

  • Magnus Karlsson i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Sen anmälan men jag tänkte dyka upp! Hoppas ok.
    P.s. tog bara lite illa upp av förortsbetong men det bjuder vi på. Framförallt vill vi sjöstadsbor framhålla att vi är en del av Södermalms stadsdelsområde men där jobbar vi i motvind. Ingen tror på oss.

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Obs att det något optimistiska uttalandet i veckobrevet om
    ”badmöjligheter” nog ska tas på egen risk…

    Men finns intresse efter fika så kan vi såklart dra oss vidare till mer badvänliga vatten. Aldrig fel att packa badkläder.

  • Nina Wertholz i Tekniktorsdag: Våravslutning i Ha...

    Ester och Ågren - Har printat några extra så det går finfint!

NÄRMAST PÅ GÅNG

Thursday 25 June

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Mattias Ågren
  • Magnus Karlsson
  • Gro Dahlbom
  • Mattias Robertson
  • Therese Bergstedt
  • Elin Thyr
  • Simon Bohman
  • Malin Sundeby
  • Arnau Requena
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Erik Wessberg
  • Karin Hagwall
  • Martin Lindvall
  • Alfred Jonsson
  • Anthony Loccisano
  • Arvid Gerge
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin
  • Mattias Joëlson
  • Ester Kortekaas
  • Anton Karlsson

Tekniktorsdag: Våravslutning i Hammarby sjöstad 25

Sista tekniktorsdagen för terminen!
Vi springer slingor utifrån Hitta ut-kontroller. Spring så många eller få slingor du vill.
Efteråt bjuder styrelsen sedvanligt på häng med dryck och tilltugg!
Underlag: förortsbetong och tillhörande parkterräng.
Medtag: plastficka för kartan samt springskor för fötterna.
Ny i klubben? Tveka inte och kom! Hör …

Läs mer

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

29/6: Trekvällars 1 medel 10

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

29/6: 5 Days Italy 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

1/7: Trekvällars 3 medel 7

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet