Plats: Norra nackareservatet.
Vad: Skogsjogg med inslag av myrintervaller.
Det gäller att passa på att dansa på bordet nu när fysansvariga är utomlands (Japan och Norge). Därför tänkte jag hijacka torsdagens träning!
Vi ses vid Hellasgården och joggar därifrån runt Källtorpsjön upp mot Nackamasterna där vi hittar lite myr vi kan forcera. Själva joggen dit går i lugn och fin takt men i myren ska det gå fortare. Vi kutar lite fram och tillbaka där så att alla kan köra sitt eget tempo. Ta gärna med en karta om ni vill träna lite kartkontakt på vägen.
Efteråt tar vi ett dopp i sjön eller kanske bastar om det skulle vara kallt/regnigt.
Buss 401 går 17:50 från Slussen.
Packlista finns nu!!
Samling under taket vid röda biljettkiosken
Jag står i ett tält mitt emot rugby-planen
Fan nu lugnar det ändå ner sig lite…
Anlände precis till Gubbängen med tuben men alltså det öser ner för mycket. Och enligt radarn ska det vara lika intensivt under den närmaste timmen så jag vänder nog hemåt igen, tänker att jag sparar regnorientering till Jukola.

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.
Venla lag 1
1. 7.8 …
12 kommentarer (kommentera)
Kom igen nu alla! Sommarn är slut! Nu börjar allvaret!
/ Oskar
2010-08-03 kl 17:17
Inte för mig, jag har sparat min semester!
/ Mattias
2010-08-03 kl 17:24
Eller åh, jag är bortbjuden på middag, men jag som verkligen vill träna. Men det är en ganska viktig middag, får se hur jag gör.
/ Moa
2010-08-04 kl 00:15
Men Moa vilken middag är viktigare än en myrtorsdag?
/ Oskar
2010-08-04 kl 01:55
Tar alla bussen?
/ Oskar
2010-08-05 kl 14:34
jag o touchen gör det
/ elina
2010-08-05 kl 14:46
känner halsont, så bangar och gör min tävlings entré nästa vecka.
/ Soso
2010-08-05 kl 16:34
Jag kommer från Järlahållet! Hoppas kunna leta upp er på Myren.
/ Anders L
2010-08-05 kl 16:56
tar bussen från slussen
/ ulrika
2010-08-05 kl 16:56
Anders, sikta på nackamasterna och lite strax öster om dessa.
/ Oskar
2010-08-05 kl 17:27
Myrtorsdag är en jävligt bra aptitretare. Tryckte i mej en hel limpa, rakt av.
/ Anders L
2010-08-05 kl 21:10
Haha, jag kokar pasta just nu!
/ Oskar
2010-08-05 kl 21:15
Skriv en kommentar!