Eftersom vi kastar om lite i programmet denna vecka blir det teknikträning (alltså orientering) denna dag.
Temat för dagen är kartminne. Tanken är att man skall springa två och två med en karta per par. Vid starten skall person A läsa in sträckan till första kontrollen men får sedan inte titta på kartan på vägen dit. När person A leder följer B med på kartan. Om A tappar bort sig totalt, eller inte hittar kontrollen, får A be B om att få titta på kartan en extra gång. Målet är att behöva titta på kartan så få extragånger som möjligt. Vid varje kontroll, eller annat lämpligt intervall, byter A och B roller.
Det här låter kanske betydligt mer komplicerat än det är. Ett enklare sätt att beskriva övningen är att det är vad de lokala ungdomarna kallar golforientering.
Rundan förekommer både i en veteran- och en nybörjarvariant.
Samling 17.30 vid labyrinten i Rosendal ca 250 m nordöst om spårvagnshållplatsen Bellmansro.
Anledningen till den tidiga samlingen är att det börjar bli mörkt kring 19.00 (?). Det går bra att komma senare också men man riskerar att inte få någon att para ihop sig med. Om man kommer mycket senare rekommenderas pannlampa.
Väskvakt kommer att finnas, dock tyvärr ej omklädningsrum.
Ansvarig: Björn & Benny
Vad: Golforientering
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
22 kommentarer (kommentera)
Det kommer att bli golforientering på Djurgården (ön), med Benjamin Billet och Björn Bängtsson. Mer info kommer senare.
/BBBB
/ Björn B
2010-09-09 kl 08:20
mamma mia! björn & benny leder träningen. det kan bara sluta som en hit!
/ Pär H
2010-09-20 kl 13:40
Lite info kanske? Det börjar ju dra ihop sig!
/ Oskar
2010-09-20 kl 15:55
Vi har skickat info till Lena för uppläggning här.
Det blir samling 17.30 vid Rosendal.
Det blir Golf-O.
Det går att komma senare.
/ Björn B
2010-09-20 kl 16:05
Nu med all info ni kan önska er.
/ Lena Ö
2010-09-20 kl 17:59
Om nån vill komma sent kan man få köra pannlamps-kartminnes-inplockning i par med mig.
/ Björn B
2010-09-21 kl 22:13
Tag gärna med plastfickor om ni har.
/ Björn B
2010-09-22 kl 22:42
Jag tar med ett gäng.
/ Oskar
2010-09-23 kl 00:33
Hmm, min brors restaurang Elverket har nyinvigning imorgon och dit måste vi ju dra efter träning! Men problemet är att alla är svettiga… Ett dopp i havet kanske?
/ Oskar
2010-09-23 kl 00:55
Kan höra om vi kan ta en dusch i deras källare (som vi gjort förr!).
/ Oskar
2010-09-23 kl 09:31
Jag tänkte försöka hinna, kanske kommer kvart i ca.
/ Jakob C
2010-09-23 kl 10:00
Hej Alla.
Jag fick besked NU(!) om att vi kan få klä om och duscha på Manillaskolan. De kommer att hålla öppet 17-20 för oss.
(Och vi slipper betala, bara vi städar efter oss).
/ Björn B
2010-09-23 kl 15:42
HURRA!!!!!!!!!
/ Oskar
2010-09-23 kl 15:52
Hej! Bra att det ordnade sig m omklädning, läste komentarerna först nu och tänkte erbjuda dusch hos mig om det behövdes och det inte funkade m elverket, bor bara ngt kvarter därifrån nämligen. Verkar som om det löst sig dock, men behövs det är ni välkomna. Kommer och bättrar på min förkylning på träningen tänkte jag…
/ petrasundstrom
2010-09-23 kl 16:02
Hmm omklädningsrummet var en bit från samlingspöatsen. Jag byter om på plats och går bort och duschar sen
/ Oskar
2010-09-23 kl 17:11
F*n, jag måste avboka :(
/ malena
2010-09-23 kl 17:25
Grymt bra träning idag! Lagom svårt, lagom långt, lagom mkt vin efteråt, precis som jag vill ha det. :-)
/ Mette
2010-09-23 kl 23:09
Det var riktigt rolig och nyttig träning!
/ Mattias
2010-09-23 kl 23:59
Trevligt!
Men jag hörde att det inte hade funkat med omkl.-rummen iallafall. Det var ju värdelöst! Vin brukar ju hjälpa.
/ Björn B
2010-09-24 kl 08:29
Usch jag insåg inte förrän i morse att jag drack öl, skumpa och shots igår! Bakis!
/ Oskar
2010-09-24 kl 09:33
Varning! Jag hittade just tre fästingar!
/ Oskar
2010-09-24 kl 13:31
Jag plockade en fästing i morse…
/ Mette
2010-09-24 kl 22:55
Skriv en kommentar!