Luffarligesäsongen har nu kommit igång på allvar och det är dags att locka förmiddagslediga Centrumbarn till detta! För er som inte vet vad detta innebär kan man säga att det är gentlemen och ädla damer i sina bästa år som på onsdagförmiddagar går man ur huse för att orientera.

Terränglöpning i Lill-Jansskogen 1901 (Oskar hade inte riktigt hunnit bli färdig med kartan då…)
Men man får gärna vara ung, oerfaren och opensionerad för att deltaga, det brukar vara riktigt trevlig stämning både i skogen och efteråt: Har du riktig tur får du höra någon skröna från 10mila 1956 (”eller var det 1957 – ja, du vet då det var så kallt att bläcket i stämpeldynorna frös”) i bastun/omklädningsrummet. Konceptet liknar annars sommarserien med SI-enheter och fri start.
Var, när, hur?
Östermalms IP är platsen för onsdagens Luffarliga och det finns fyra banor att välja mellan. Glöm inte SI-pinne, ombyte och kontanter (ca 40 kronor för startavgiften, och ibland finns det marka).
Karta till ÖIP finns här.
Resväg: TC ligger 500 m NNV Stadions T-banestation, uppgång Musikhögskolan (Gå förbi Svea Torn!), och 600 m NO om Tekniska Högskolans T-banestation. Alldeles vid TC stannar buss 55 var 15 minut. Bussen passerar exvis Slussen och Stureplan i riktning mot Hjorthagen.
Banor
Bana A – 5,3 km
Bana B – 4,1 km
Bana C – 3,4 km
Bana D – 2,4 km
Information
Start kl 10 – 12.30. Start och mål endast 100 m från TC. Sportident (pinnedosor) vid start, kontroller och mål. Karta: 1:10 000, 4 m ekvidistans, reviderad 2009.
Packlista finns nu!!
Samling under taket vid röda biljettkiosken
Jag står i ett tält mitt emot rugby-planen
Fan nu lugnar det ändå ner sig lite…
Anlände precis till Gubbängen med tuben men alltså det öser ner för mycket. Och enligt radarn ska det vara lika intensivt under den närmaste timmen så jag vänder nog hemåt igen, tänker att jag sparar regnorientering till Jukola.

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.
Venla lag 1
1. 7.8 …
15 kommentarer (kommentera)
Min inneboende Thorbjörn attendar också, dags för honom att söka dubbelt medborgarskap snart, så han kan attenda själv framöver…
/ bringert
2010-09-08 kl 00:06
Slutar kl 12 på kth, det borde man ju hinna..
/ Kattis S
2010-09-08 kl 09:10
Tråkigt i skolan idag. Man kanske skulle köra på de här istället…
/ tallhage
2010-09-08 kl 09:45
Gick det bra?
/ Oskar
2010-09-08 kl 21:25
Näe
/ tallhage
2010-09-08 kl 21:38
Thobbe sprang rätt bra, står dock hans klubb och mitt namn…
/ bringert
2010-09-08 kl 21:54
jag glömde bort kontroll 17. så det gick väl rätt så kass!
/ Kattis S
2010-09-08 kl 22:01
/ bringert
2010-09-08 kl 22:17
Haha, Enmil Tallhage – roligaste namnet i resultatlistan idag!
Världens medeldistansbanläggning idag, bra övning men det gick varken fort eller spik. Dagisbarn vid varenda kontroll mot slutet förvirrade och det var även lite intressant att flera av kodsiffrorna återkom flera ggr under banan, men som sagt, bra övning och fint väder!
/ Mette
2010-09-08 kl 22:21
Ja,
Enmil Tallhage var ganska kul. Jag tyckte att KaTARINA ”CapsLock” Svensson var ganska kul också. Men jag är nog lite trött.
/ Björn B
2010-09-08 kl 22:44
Haha vilket par alltså! EnMil och Capslock!
/ Oskar
2010-09-08 kl 23:27
haha
/ tallhage
2010-09-09 kl 12:21
He he, Ostakattis har bytt namn!
/ Fredrik
2010-09-09 kl 12:36
Caplslock är helt sinnessjukt bra smeknamn.
/ Oskar
2010-09-09 kl 12:45
hehe capslock? asså.. är det inte lite väl långsökt? enmil tallhage.. det blir mycket tallhage det!
/ Kattis S
2010-09-09 kl 21:36
Skriv en kommentar!