Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

Resultat Sprint-KM på Skeppsholmen

I någon sorts klibbig nederbörd avgjordes Centrums fjärde KM i sprintorientering ute på Skeppsholmen. Snabbast i både herr- och dambanan var fartdårar som ännu ännu inte tävlar i centrums stolta färger. Därför går segern till näst snabbas runt; Jerk och Soffan. Bland nybörjardamerna vann Sara Jonsson och bland herrarna var Anders Lykell helt ensam tävlande. Bra kämpat allihop!

winsplits

Nybörjare dam (3/3)
1. Sara Jonasson            19:45
2. Frida Ramström          20:50 +1:05
3. Tuva  Berg                21:11  +1:26
4. Maria Kindres           27:01 +7:16

Nybörjare herr (1/1)
1. Anders Lykell         17:01

Damer veteran (8/10)
1. Sofia Andersson         21:30 +4:47
2. Mette Petersson         21:45 +5:02
3. Kattis Svensson         23:07 +6:24
4. frida holmberg          24:26 +7:43
5. Julia Dalgren           25:58 +9:15
6. Marie Niska Thörnvik    27:39 +10:56
7. Anna Weglin Elenius     Tid okänd*
   Eva Gillberg            Felst.

*) Stämplade ut som godkänd
efter fyra dagar...

Utom tävlan:
1. Johanna Berggren        16:43

Herrar veteran (22/23)
1.  Jerk Rönnols           18:23 +1:13
2.  Jonas Nylund           18:25 +1:15
3.  Pierre Schamberger     18:42 +1:32
4.  Daniel Lennartsson     19:08 +1:58
5.  Martin Sköld           19:09 +1:59
6.  Joel Bergkvist         19:26 +2:16
7.  Klas Bringert          19:52 +2:42
8.  Jakob Carlsson         20:10 +3:00
9.  Emil Tallhage          20:19 +3:09
10. Peter Thorsell         20:41 +3:31
11. Joel Berring           20:50 +3:40
12. Eric Englöf            20:54 +3:44
13. Magnus Grafström       20:55 +3:45
14. Mattias Henriksson     21:39 +4:29
15. Martin Karlsson        22:09 +4:59
16. Björn Bängtsson        22:48 +5:38
17. Henrik Hellborg        23:30 +6:20
18. Peter Enander          26:23 +9:13
19. Ola Brohman            27:56 +10:46
     Kristoffer Edshage    Felst.

utom tävlan:
1. Erik Kropf centrum      17:10
2. Joel Sanderi            19:59 +2:49

Banorna
Tyvärr har jag inte kunnat rita ut hela banan på dam och herrbanan pga begränsningar i Trial-Ocad. Ni får ge er till tåls tills i morgon då jag kan scanna det jag själv ritar in på dem. Här är de dock som de kom ut ur skrivaren:

Nybörjare Herr/Dam
Veteran dam
Veteran Herr

Inlagd: 14 september 2010, 22:46
Ändrad: 29 december 2010, 21:07


31 kommentarer (kommentera)

  • jag får det till 35 startande, fan va bra!

    / Karin F
    2010-09-14 kl 23:17

  • åh vad synd, jag stämplade ut helt säkert. men kanske slant eller blev lurad på något annat sätt…

    / a.w.e.
    2010-09-14 kl 23:27

  • En vinst är en vinst är en vinst är en vinst =).
    1000 Tack för bra arr!

    / Anders L
    2010-09-14 kl 23:35

  • En undran, var inte Tuva Berg där också?

    / Oskar
    2010-09-14 kl 23:49

  • Nu har jag lagt upp bilder!!!

    / Oskar
    2010-09-15 kl 00:10

  • Kul med SI på ett klubb-arr! Bra jobbat Karin!

    / Jakob
    2010-09-15 kl 07:16

  • Var det Tuva som inte hade nån SI-pinne?

    / Björn B
    2010-09-15 kl 08:18

  • Grymt arr Karin!!!
    Kvällen pass blev en kopia inför SM i Göteborg på lördag, därav ett moment med OL sprint. Går det bra där har jag dig att tacka : )

    ps
    Vilket härligt km/h tid man får när man har 2 glas Chablis o Limochello i kroppen, hahaha.

    / pete
    2010-09-15 kl 08:33

  • har lagt in Tuva!

    / Karin F
    2010-09-15 kl 08:58

  • Är inte detta lite taskigt mot herr Kropf. Han är faktiskt fullt betalande medlem. Kan tycka att man då ska få anses värdig att tävla i KM. Att han ännu inte insett att han ska tävla i våra färger fullt ut är säkert bara en tidsfråga.

    / Stig
    2010-09-15 kl 09:33

  • Jag håller med Stig, är man medlem så får man tävla i KM.
    Tack för ett kul arr, väldigt trötta ben på slutet.

    / Jakob C
    2010-09-15 kl 09:39

  • Hittills har vi gjort så att endast tävlingsmedlemmar kan bli KM-mästare. Inget som är klubbat på årsmöten utan har mest varit så. Och jag kan tycka det är rätt så bra.

    Pratade med Erik om det igår och tydligen har klubbar olika policys för det där.

    / Oskar
    2010-09-15 kl 10:41

  • Underbar start i en ny klubb, sportident på sprint-KM är ambitiöst och uppskattas av statistikt-töntar som mig. Tack för bra arrangemang.

    För framtida referenser. Sara Jonsson heter egentligen Jonasson i efternamn och jag stavar med ”kv” :)

    / joelbergkvist
    2010-09-15 kl 12:34

  • Det här var askul! Förutom 2-3 min-bommen till 1a då:) Nästa år då jäklar!

    / Kattis S
    2010-09-15 kl 13:45

  • GRYMT JOBBAT KARIN!

    Rolig bana och bra arrangemang! Nu är jag laddad till tårna inför helgens drabbningar.

    / Falken
    2010-09-15 kl 14:38

  • Hallå är det ingen som älskar mina bilder jag tog? Tyckte ju dom blev grymma….

    / Oskar
    2010-09-15 kl 16:53

  • Joo. Jag såg dem först nu, de var riktigt bra! Hög analog-känsla dessutom.

    / DanïeL
    2010-09-15 kl 18:34

  • Hehe, precis vad jag ville höra. Nu är jag nöjd.

    / Oskar
    2010-09-15 kl 18:38

  • Oskar – Jag har gillat dem i min FB-status hela dagen idag. Riktigt skön fartkänsla! Finns det planer på Gilla-knappar även här på Centrumsidan?

    / bringert
    2010-09-15 kl 20:09

  • Vi är så bortskämda med fina bilder som rullar förbi från alla duktiga Centrum-fotografer. Men jag tittar på varenda en!
    Den här är min favorit.

    / Mattias
    2010-09-15 kl 20:38

  • Jag, å min sida, är jag väldigt förtjust i cheerleader-UK och den här har redan hunnit bli skrivbordsbakgrund på jobbet.
    Det sker mycket i det fördolda!

    / jerk
    2010-09-15 kl 21:10

  • Björn, jag kan ta det. vi borde bygga nån sorts linbana mellan oss, skulle förenkla.

    / Karin F
    2010-09-15 kl 21:11

  • Alla som tycker synd om mig som ej fick vara med inom tävlan kan lugna ner sig: jag är hur glad som helst att jag fick vara med och springa, och det var super kul. Tack Karin!- Nu ska jag gå in o kolla på Oskars underbara, mytomspunna pics!

    / Erik Kropf
    2010-09-15 kl 22:07

  • Varför tar du inte den här som skärmbakgrund, Jerk?

    / Erik Kropf
    2010-09-15 kl 22:22

  • Den är på fel ledd!

    / jerk
    2010-09-15 kl 22:25

  • Mattias’ favorit måste ju lätt vinna nästa Soft-fototävling. Vad som helst kan lura bakom nästa husknut… hur gick det hela sen? – Inga följebilder?

    / Erik Kropf
    2010-09-15 kl 22:25

  • Jerk: just ja, det var den ju…synd! Men gjorde det inte jääävligt ont, en sådan jädrans hammare rakt ner på axeln?

    / Erik Kropf
    2010-09-15 kl 22:33

  • Klas, skillnaden mot facebook är att här like:ar man ju allt!

    / Oskar
    2010-09-15 kl 23:03

  • Jag såg inte ens de där två pensionärerna. Sneaky bastards! Sjukt rolig bild

    / tallhage
    2010-09-16 kl 08:58

  • Hur gick det på multisport-SM?

    / Björn B
    2010-09-23 kl 10:48

  • @Björn
    SM = Grym tävling, 17 av 23 lag i elitklassen diskades/bröt : )
    Började med OL med kajakväst på tot ca 9 km, byte OL-paddling 20 km (tog 2,5 tim), sedan MTB-O ca 20km där stigarna var bortregnade och vi fick bära/springa med cykeln i ca 1 timme utöverden tid cyklingen tog, sedan växling till löpning OL 30 (!) km.

    Efter 7 timmar tappar jag bort SI-pinnen.. : (
    Där slutade SM snöpligt för min /vår del

    (Då hade vi kvar MTB-O 17 km samt sprint OL )

    / pete
    2010-09-24 kl 10:04

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Saturday 13 June

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Moa Kjellstrand
  • Samuel Svensson
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Jorrit Boekel
  • Fredrik Nylund
  • Henning Sköldvall
  • Joel Udd
  • Jon Lindmark
  • Agnes Thor
  • Simon Bohman
  • Andreas Lundsten
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg
  • Ines Lindholm
  • Johan Dahlin
  • Cecilia Lundbäck
  • Linnéa Granlund
  • Nina Wertholz
  • Vera Lanå Bolin

Kotka-Jukola 2026 21

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.

Venla lag 1
1. 7.8 …

Läs mer

  • Deltagare
  • Martin Lerjen

21/6: Idreveckan 1

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Therese Bergstedt
  • Malin Sundeby
  • Petter Wikström
  • Marcos Vicente Herranz
  • Johan Dahlin
  • Martin Lindvall
  • Johanna Bergmark
  • Anders Wigren

25/6: Våravslutning i Hammarby sjöstad 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström

29/6: Trekvällars 1 medel 3

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad
  • Petter Wikström

30/6: Trekvällars 2 lång 3

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Britta Alstad

1/7: Trekvällars 3 medel 2

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 2

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 3

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • 0 Deltagare

15/7: Skärgårdssprinten 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 14

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 7

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet