Järladubbeln fortsätter med långdistans på söndagen.
Startlista Centrum OK
Daniel Lennartsson H21 (23) 10 890 m 09:59 Mattias Henriksson H21 (23) 10 890 m 10:09 Kristoffer Edshage H21 (23) 10 890 m 10:17 Pär Hansson H40 (33) 7 300 m 10:17 Moa Kjellstrand D21 (22) 6 890 m 10:25 Mette Petersson D21 (22) 6 890 m 10:31 Jonas Nylund H45 (42) 6 820 m 10:38 Magnus Grafström H40 (33) 7 300 m 10:39 Karin Fägerlind D21 (22) 6 890 m 10:43 Lena Öhman D21 (22) 6 890 m 10:51 Hela startlistan
Plats och resväg
Velamsunds gård, Nacka. Buss 421 från Orminge Centrum går varje timme, stig av hållplats Fösabacken och gå 1 km till Arenan. Vägvisning för bilister från Värmdövägen mellan Boo Kyrka och Insjön, därifrån ca 2,5 km till parkering.
Tävlingsinfo
Första start kl 10, efteranmälda startar först (HD21 lottas in på vakansplatser). 1,5 km till start, orange-vit snitsel. OBS! På väg till start möter man tävlande löpare, håll till höger för att undvika kollision! Löpare som bryter måste stämpla ut vid målgång!Vätska serveras i samtliga klasser på banan i samband med den snitslad delen, och vid målet. Maxtid 2,5 tim.
Samtliga banor har ett 400 m långt snitslat parti mellan två kontroller. Taggtråd och stängsel kan förekomma vid gärden, iakttag försiktighet!
Karta och Terräng
Kartskala 1:15.000 för klasser HD16-35. Kortklasser och övriga klasser har 1:10.000. Ekvidistans 2,5 m, reviderad 2011. Terrängen är måttligt kuperad skärgårdsterräng, inslag av kulturmark i ett stigrikt område.
I klassen H21 tillämpas ”kartvändning” vid en kontroll i skogen, båda kartorna fås vid start i samma plastficka.
Öppna banor
Öppna banor ÖM1 till Ö9 finns att köpa på plats för 100 kr, anmälan kl 9-11 fri starttid kl 10-12.
Service
Parkeringsavgift 20 kr. Barnpassning och miniknat. Servering med fika, godis och grill. OL-specialisten har försäljning på arenan. Dusch, sjukvård och toaletter vid arenan. Vid sekretariat finns service för upplysningar, viltrapport och klagomål. Prisutdelning sker så fort klasser är färdiga.
Mer info
PM (PDF)
Inbjudan (PDF)
Eventor (anmälan)
Packlista finns nu!!
Samling under taket vid röda biljettkiosken
Jag står i ett tält mitt emot rugby-planen
Fan nu lugnar det ändå ner sig lite…
Anlände precis till Gubbängen med tuben men alltså det öser ner för mycket. Och enligt radarn ska det vara lika intensivt under den närmaste timmen så jag vänder nog hemåt igen, tänker att jag sparar regnorientering till Jukola.

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.
Venla lag 1
1. 7.8 …
13 kommentarer (kommentera)
Har ingen bil denna dag. Vem får jag åka med?
/ Jonas
2011-08-08 kl 18:29
Kommer höghöjdstränad och klipper en öppen bana.
/ Henrik
2011-08-08 kl 23:55
Ola, vi borde synka våra öppna banor. Vad sägs om Ö6, den vi körde på trekvällars?
/ Henrik
2011-08-12 kl 22:27
Låter bra Henrik
/ Ola
2011-08-13 kl 09:49
Tar 09:19 från Slussen. Blir lite tajt men har ingen lust att åka en hel timme tidigare. Ni som var ute i dag, är det vägvisning från bussen?
/ Lena
2011-08-13 kl 11:11
Ja, i princip. Alla kommer den vägen till parkeringen.
/ Karin F
2011-08-13 kl 12:35
Jag tar bil! Ett stopp vid Maria torget 0855 och ett vid Gullmars 0900. Två platser kvar. Jag åker tillbaka senast vid tolv. Ring 0sju0 4två155nio3 och boka!!
/ Jonas
2011-08-13 kl 18:17
Jag tar oxå bil. Avgår från Gullmarsplan 09:15.
/ Magnus Gr
2011-08-13 kl 18:44
Moa och Karin F hittils bokade i min bil. 2 Platser kvar således …
/ Magnus Gr
2011-08-13 kl 18:45
Magnus jag åker också gärna med dig om det finns en plats kvar. Möter upp på Gullmarsplan 09:15.
/ ulrika
2011-08-13 kl 23:16
Nån annan som är trött nu?
/ Kristoffer
2011-08-14 kl 13:54
Usch, jag har varit trött ända sen starten! inte blev jag piggare av att se dig passera mig efter kontroll 19.
/ DanïeL
2011-08-14 kl 14:13
Jag är helt väck och var också trött från starten och till och med innan. Tror jag ska ta en vecka ledigt från träning, så här kan jag inte ha det.
/ Lena
2011-08-14 kl 18:45
Skriv en kommentar!