Return of the Krillanintervall.
Eftersom vädret är med oss så till omilda grader passar vi på att utnyttja vår gamla käpphäst, Kristinebergs IP för att springa på löparbanan där.

Den klassiska centrumintervallen (som författaren av detta inlägg inte riktigt minns i skrivande stund) står på programmet!
Efter väl förrättat värv badar vi i Mälaren.
Ansvarig: Jerk Rönnols
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
18 kommentarer (kommentera)
Det dök sent upp i programmet, men låt inte det hindra er. Come and do the hustle!
/ jerk
2011-06-07 kl 13:16
400m + 400 + 800 m. 1 min vila mellan 4 & 4, sen 15 sek mellan 4 & 8. Upprepa 4-7 ggr.
Själv är jag på Rosenlunds sjukhus och väntar på att mina röntgenplåtar framkallats, eller vad det nu är som gör att jag måste vänta i 30 min.
/ Oskar
2011-06-07 kl 15:35
Good news, om någon är intresserad, inget i foten var brutet.
/ Oskar
2011-06-07 kl 16:52
Yes! Bästa intervallerna!
400 meter – 1 minuts vila
400 meter – 15 sekunders vila
800 meter – 2 minuters vila
Upprepa 5-6 gånger
Sen har det blivit i ropet att halvera de två långa vilopauserna.
/ tallhage
2011-06-07 kl 17:32
Ska försöka komma, när det nästan är nästgårds också. Är dock fortfarande mör i benen efter de där två varven runt Stockholm.
Och 30 min? Det är väl ganska snabbt Oskar?
/ Samuel
2011-06-07 kl 17:46
Helvete också jag kan ju inte. Surt.
/ tallhage
2011-06-07 kl 18:35
Sweet baby jesus – det här är precis vad jag behöver inför Jukola! Bring it Krillan!
/ Mette
2011-06-07 kl 20:50
Om vädret tillåter kommer jag och tittar.
/ Oskar
2011-06-08 kl 19:02
Vädret kommer tillåta dig att göra både det ena och det andra, Oskie.
Tallis: Varför står du då kvar som attending? Är det så man gör för att ligga etta på topplistorna?
/ jerk
2011-06-08 kl 20:13
Det kommer bli varmt, så se till att ta med er vatten och någonting att stoppa i er efteråt.
/ jerk
2011-06-08 kl 23:36
Nej man måste delta för att räknas in på topplistorna, det är därför Oskar ber att få veta vilka som närvarat när han själv inte varit med och noterat det =)
/ tallhage
2011-06-09 kl 07:23
Det handlar nog mer om aktivitetsstöd, men visst. Fast jag vet av egen erfarenhet att det slarvas en del med det där…
/ jerk
2011-06-09 kl 13:55
Glöm inte badkläder! :)
/ Mette
2011-06-09 kl 15:17
Kommer med dom snabba skorna!
/ Aapo
2011-06-09 kl 16:17
Och Aapo han badar naken!
/ Aapo
2011-06-09 kl 17:01
Två bra anledningar för övriga att delta! Var är Jukolapressen?
/ jerk
2011-06-09 kl 17:16
Tack så mycket, gänget!!
/ Aapo
2011-06-09 kl 19:59
Detsamma!
Det blev ingen naken Aapo, men väl ett halvnaket intervallgäng som plåster på såren.
Ett tag trodde jag att det var Paavo Nurmi som kommit in på banan istället för Aapo.
/ jerk
2011-06-09 kl 23:56
Skriv en kommentar!