Hoppar du över Lidingöloppet i år igen? Lugn, du kan få ditt tävlings-R.D.I (rekommenderat dagligt intag) uppfyllt av tävling denna helg ändå. Vid den årliga Österåkerskavlen (som är en ungdomskavle) genomförs en medeldistanstävling med vuxenklasser.
Startlista Centrum OK*
09:30 Pär Hansson H40 (16) 4 030 m 09:56 Sara Jonasson D21 (14) 4 720 m 10:02 Karin Skogholm D21 (14) 4 720 m 10:07 Jakob Larsen H21 (25) 5 730 m 10:08 Karin Fägerlind D21 (14) 4 720 m 10:33 Oskar Karlin H21 (25) 5 730 m Startlista klassvis
Plats och resväg
Samling: Hakungekrossen, Åkersberga. Vägvisning från Österåkers kyrka och Össeby-Garn kyrka. Kollektivtrafik: SL trafikerar inte denna sträcka på helger. Parkering: Avstånd P–TC, max 300 m.
Karta och terräng
Kartskala: 1:10 000 nyreviderad 2011, ekv. 4 m. De individuella medeldistansbanorna inleds i ett område med en del äldre hyggen och detaljrika höjdsträckningar för att avsluta i ett flackare parti med snabblöpt tallhedsterräng.
Anmälan
Via Eventor senast måndagen den 12 september. Efteranmälan: Senast onsdagen den 21 september mot 50 % förhöjd avgift. Stämplingssystem: Sportident. Ange bricknummer i
anmälan. Löpare utan angivet bricknummer tilldelas hyrbricka á 20 SEK. Förlorad hyrbricka debiteras 250 SEK. Sportidentpinnar version 9.0 kan EJ användas. Avgifter (faktureras i efterskott): HD 17 och uppåt, 90 SEK.
Öppna motionsbanor
Kan köpas mellan 09:00 – 11:30 på TC. HD17 och uppåt kostar 90 SEK (faktureras i efterskott). Kontant betalning för medlemmar i Centrum. OBS! SportIdent används, ”SI-pinne” kan hyras på plats.
Start
TC-Start HD21-85: orange-vit snitsel 1km. TC-Start Öppna klasser samt Inskolning: Vid TC. Startande löpare tömmer och nollar sina SportIdentpinnar vid inpassage till start. D21 och H21 startar enligt startlista. Övriga fri starttid mellan 09:30-11:30. Möjligt att lämna överdragskläder vid start.
Tävlingsinfo
Löpare som ej fullföljer måste gå till sekretariatet för att läsa av sin SI-pinne! Snitsling: Otydliga stigar är utmärkta med vit snitsel. Klädselkontroll kan förekomma – se till att du har hela kläder som är heltäckande (inga glipor på benen, inga bara axlar etc.)
Service
Servering och Sportförsäljning. Dusch och toa utomhus. P-avgift 20 kr. Dusch och omklädning utomhus invid TC. Toalettvagn i anslutning till TC, ingen toalett vid startplatsen. Vindskydd sätts upp på anvisad plats. Sportförsäljning: OL-Specialisten. Välsorterat marketenteri. Sjukvård på TC. Viltrapport sker vid sekretariatet. Miniknat mellan kl 10-12, 20 kr.
Ågren: Det var ny information om upphämtning! Jag hade dessutom skrivit fel tid för färjan ovanför, men jag ändrade nu för att undvika förvirring.
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Personen behöver vara på plats och hämta biljetterna senast 15.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
8 kommentarer (kommentera)
Om man efteranmäler sig för att få garanterat tidig starttid borde man hinna springa detta före Lidingö.
/ Mattias H
2011-09-11 kl 18:20
Hej!
Jag har en bil med 3 platser som går från Universitet vid ca 08.30. Någon som vill åka?
/ Sara Jonasson
2011-09-21 kl 11:59
Om min fot blir bra är jag intresserad. Men just nu är jag inte så hoppfull.
/ Oskar
2011-09-21 kl 12:09
bara att ringa om den blir bra. =)
0736-femfyra6910
/ Sara Jonasson
2011-09-22 kl 12:05
Hej Sara,
Jag, nybakad centrumare åker gärna med. Tänkte springa ÖM5.
/ jorrit
2011-09-22 kl 13:27
Jorrit du är välkommen!
Sofia, jag hörde inte vad du sa för nummer men jag har paxat en plats åt dig.
ses i morgon vid en Vit renault Clio på uni.
/ Sara Jonasson
2011-09-23 kl 09:51
Efter i dubbel bemärkelse två svarta helger blir det nu dubbelt orange: ÖM5 och orange t-shirt. Äger bil, men kan också åka med annan. Bor i Vasastan. 0736423975 /Anders
/ anlav
2011-09-23 kl 16:35
I morgon är det inte vara i skogen det gäller. Även sista chansen att ragga folk till CTS! Jag har med mig 200 flyers och hoppas på lite hjälp att dela ut.
/ Jakob L
2011-09-23 kl 22:45
Skriv en kommentar!