Plats: Rudan (Handens station)
Ansvarig: Lena
Telefon: O7336O3O84

Säsongens första tisdagsträning!
Övning: Inläsningsövning, också kallad bäverjakt. En 3,4 km lång bana som ni springer i par och turas om att ha facit i hand, dvs kartan med kontroller. När ni kommer fram till kontrollen ska den kartlöse läsa in sig och peka ut var kontrollen sitter. Det finns två svårighetsgrader, med eller utan karta för den som inte leder väg.
Efteråt bjuds det på tempOL för att rensa hjärnan och få lite fart. Tre slingor: 1,8km + 1,5km + 1,9km. Ni kör så många ni orkar och tävlar i samma par som vid föregående övning. Tävlingsformen är enkel: Ni kör banan åt varsitt håll och först i mål vinner.
Övning: Tre slingor: 1,8km + 1,5km + 1,9km av olika svårighetsgrad. Brandgul till röd, eller lila? Genomgång av karta och kompass för de som önskar.
Reseförslag:
17:34 – 17:58 pendeltåg 35 från Stockholms central mot Västerhaninge. Kliv av vid Handen. Utgång södra delen av perrongen eller i tågets färdriktning.
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.
Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.
Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …
25 kommentarer (kommentera)
Upp och hoppa era slöfockar! För att den här övningen ska fungera bra behöver fler anmäla sig! Det blir kul och förhoppningsvis nyttigt. Och det är ju perfekt träningsväder!
/ Lena
2011-08-15 kl 11:33
Gud va kul med tekniktisdag!
/ elina
2011-08-15 kl 11:43
Bra inställning Elina!
/ Helena Ihrstedt
2011-08-15 kl 11:50
Tänkte försöka hinna till Frida Hyvönen efteråt. Någon som vill följa med?
/ Oskar
2011-08-15 kl 11:55
japp!
/ Karin F
2011-08-15 kl 12:47
Har förresten inte tränat på hela sommaren men peppar med denna: http://www.youtube.com/watch?v=t0Pme5PfcAI&feature=related
/ Helena Ihrstedt
2011-08-15 kl 13:20
Ni som inte har något för er innan träningen heller kan komma förbi hos mig och kolla på VM-sprinten!!
/ Oskar
2011-08-15 kl 14:57
Jag är sjuuuk. :/ Men kanske kommer ändå och går eller mer ifall jag är bättre imorn.
/ joelbergkvist
2011-08-15 kl 15:28
Stanna hemma och bli ordentligt frisk istället!
/ Oskar
2011-08-15 kl 15:37
Om du inte är jättesjuk kan du alltid komma och följa upp en nybörjare.
/ Lena Ö
2011-08-15 kl 17:05
Lena, jag tar med en nybörjarvän kanske två!
/ Kristoffer
2011-08-15 kl 20:47
Ok. De är välkomna.
/ Lena
2011-08-15 kl 21:09
Räcker det om man kommer med pendeln som är framme 18:13 om man kommer ombytt?
/ Mette
2011-08-16 kl 10:58
Shit, nu har jag läst beskrivningen och det här verkar ju bli en guld-träning!!
/ Oskar
2011-08-16 kl 11:08
Jag hade tänkt att ta pendeln framme 18.13, men inte ombytt!! Gud, klubbrutinerna har blivit ringrostiga…
/ Kristoffer
2011-08-16 kl 11:21
Byt om på pendeln!
/ Oskar
2011-08-16 kl 12:14
Det kan bli så att jag inte hinner byta om innan. Men det är väl iofs bara bra om vi är klara lite olika så slipper det bli kavlehängning i skogen! Jag kör på pendeln som är framme 18:13 i vilket fall som helst. Hoppar på vid Södra station.
/ Mette
2011-08-16 kl 13:12
Pepp på träningen, men gryyymt seg i kroppen sen i helgen.
Vem vill springa i D60-tempo med mig?
/ Mette
2011-08-16 kl 13:13
Det är OK Mette och Kristoffer. Det är fint i skogen, men lite lurigt.
/ Lena Ö
2011-08-16 kl 15:11
Jag har med två nybörjare, finns det några extra kompasser?
/ Kristoffer
2011-08-16 kl 16:45
Jag kan slänga med en planka för utlåning.
/ Mette
2011-08-16 kl 16:55
Japp, jag tar med extra.
/ Lena Ö
2011-08-16 kl 17:11
Sjukdomen vann, jag lyder Oscars råd. Ha så kul ikväll. :/
/ joelbergkvist
2011-08-16 kl 17:28
Tack för ikväll – sjukt bra! Synd att jag fick för mig att stressa till en konsert jag ändå missade. Nästa gång stannar jag kvar tills jag inte får vara kvar längre.
/ Oskar
2011-08-16 kl 21:53
Ja, tack Lena! Kul att agera ”skugga”. Stärkte ol-självförtroendet.
/ Kristoffer
2011-08-16 kl 21:58
Skriv en kommentar!