Plats: Rudan (Handens station)
Ansvarig: Lena
Telefon: O7336O3O84

Säsongens första tisdagsträning!
Övning: Inläsningsövning, också kallad bäverjakt. En 3,4 km lång bana som ni springer i par och turas om att ha facit i hand, dvs kartan med kontroller. När ni kommer fram till kontrollen ska den kartlöse läsa in sig och peka ut var kontrollen sitter. Det finns två svårighetsgrader, med eller utan karta för den som inte leder väg.
Efteråt bjuds det på tempOL för att rensa hjärnan och få lite fart. Tre slingor: 1,8km + 1,5km + 1,9km. Ni kör så många ni orkar och tävlar i samma par som vid föregående övning. Tävlingsformen är enkel: Ni kör banan åt varsitt håll och först i mål vinner.
Övning: Tre slingor: 1,8km + 1,5km + 1,9km av olika svårighetsgrad. Brandgul till röd, eller lila? Genomgång av karta och kompass för de som önskar.
Reseförslag:
17:34 – 17:58 pendeltåg 35 från Stockholms central mot Västerhaninge. Kliv av vid Handen. Utgång södra delen av perrongen eller i tågets färdriktning.
Packlista finns nu!!
Samling under taket vid röda biljettkiosken
Jag står i ett tält mitt emot rugby-planen
Fan nu lugnar det ändå ner sig lite…
Anlände precis till Gubbängen med tuben men alltså det öser ner för mycket. Och enligt radarn ska det vara lika intensivt under den närmaste timmen så jag vänder nog hemåt igen, tänker att jag sparar regnorientering till Jukola.

Årets upplaga av Jukola går av stapeln i Kotka, en kuststad cirka 1 h 45 min öster om Helsingfors. Arenaområdet ser ut att bli betydligt mer naturskönt än 2025 års grusupplag – det här vill ni inte missa! Anmälan till oss stänger den 5 maj.
Venla lag 1
1. 7.8 …
25 kommentarer (kommentera)
Upp och hoppa era slöfockar! För att den här övningen ska fungera bra behöver fler anmäla sig! Det blir kul och förhoppningsvis nyttigt. Och det är ju perfekt träningsväder!
/ Lena
2011-08-15 kl 11:33
Gud va kul med tekniktisdag!
/ elina
2011-08-15 kl 11:43
Bra inställning Elina!
/ Helena Ihrstedt
2011-08-15 kl 11:50
Tänkte försöka hinna till Frida Hyvönen efteråt. Någon som vill följa med?
/ Oskar
2011-08-15 kl 11:55
japp!
/ Karin F
2011-08-15 kl 12:47
Har förresten inte tränat på hela sommaren men peppar med denna: http://www.youtube.com/watch?v=t0Pme5PfcAI&feature=related
/ Helena Ihrstedt
2011-08-15 kl 13:20
Ni som inte har något för er innan träningen heller kan komma förbi hos mig och kolla på VM-sprinten!!
/ Oskar
2011-08-15 kl 14:57
Jag är sjuuuk. :/ Men kanske kommer ändå och går eller mer ifall jag är bättre imorn.
/ joelbergkvist
2011-08-15 kl 15:28
Stanna hemma och bli ordentligt frisk istället!
/ Oskar
2011-08-15 kl 15:37
Om du inte är jättesjuk kan du alltid komma och följa upp en nybörjare.
/ Lena Ö
2011-08-15 kl 17:05
Lena, jag tar med en nybörjarvän kanske två!
/ Kristoffer
2011-08-15 kl 20:47
Ok. De är välkomna.
/ Lena
2011-08-15 kl 21:09
Räcker det om man kommer med pendeln som är framme 18:13 om man kommer ombytt?
/ Mette
2011-08-16 kl 10:58
Shit, nu har jag läst beskrivningen och det här verkar ju bli en guld-träning!!
/ Oskar
2011-08-16 kl 11:08
Jag hade tänkt att ta pendeln framme 18.13, men inte ombytt!! Gud, klubbrutinerna har blivit ringrostiga…
/ Kristoffer
2011-08-16 kl 11:21
Byt om på pendeln!
/ Oskar
2011-08-16 kl 12:14
Det kan bli så att jag inte hinner byta om innan. Men det är väl iofs bara bra om vi är klara lite olika så slipper det bli kavlehängning i skogen! Jag kör på pendeln som är framme 18:13 i vilket fall som helst. Hoppar på vid Södra station.
/ Mette
2011-08-16 kl 13:12
Pepp på träningen, men gryyymt seg i kroppen sen i helgen.
Vem vill springa i D60-tempo med mig?
/ Mette
2011-08-16 kl 13:13
Det är OK Mette och Kristoffer. Det är fint i skogen, men lite lurigt.
/ Lena Ö
2011-08-16 kl 15:11
Jag har med två nybörjare, finns det några extra kompasser?
/ Kristoffer
2011-08-16 kl 16:45
Jag kan slänga med en planka för utlåning.
/ Mette
2011-08-16 kl 16:55
Japp, jag tar med extra.
/ Lena Ö
2011-08-16 kl 17:11
Sjukdomen vann, jag lyder Oscars råd. Ha så kul ikväll. :/
/ joelbergkvist
2011-08-16 kl 17:28
Tack för ikväll – sjukt bra! Synd att jag fick för mig att stressa till en konsert jag ändå missade. Nästa gång stannar jag kvar tills jag inte får vara kvar längre.
/ Oskar
2011-08-16 kl 21:53
Ja, tack Lena! Kul att agera ”skugga”. Stärkte ol-självförtroendet.
/ Kristoffer
2011-08-16 kl 21:58
Skriv en kommentar!