Vad kan 2026 erbjuda?

Anv. namn:
Lösenord:
 

23/8 Tekniktisdag: Rudan II

Plats: Rudan (Handens station)
Ansvarig: Lena
Telefon: O7336O3O84

Veterangruppen

Övning: Linje-OL, 5km. Ni ska följa en inritad linje på kartan och hitta kontroller som sitter på linjen i skogen. Kompassen placeras med fördel i fickan och när ni är klara vill jag att ni berättar var skärmarna satt.
För de som vill springa mer blir det kontrollplockning efteråt.

Nybörjargruppen

Övning: Alla inleder med en lätt bana, 2,3km lång. Sedan blir det klurigare kontrollplockning för de som vill. Ni ska hitta så många kontroller ni bara kan i ett mindre, tydligt avgränsat område inom en tidsgräns, 30-40min.

Samling 18:15 vid badplatsen vid sjön med fontänen som man ser från stationen. Södra utgången från Handens pendeltågstation

Inlagd: 18 juli 2011, 11:23
Ändrad: 21 augusti 2011, 10:11


25 kommentarer (kommentera)

  • Jag tar med mig en nybörjare.

    / Jonas
    2011-08-16 kl 20:40

  • Vi är två nybörjare som gärna kommer. Vilka tider är det som gäller och var ses vi?
    /Maria o Albin

    / maria.sundin@textfixarna.se
    2011-08-18 kl 22:25

  • Vi brukar ha samling kl 18.15. Samling vid badet som ligger vid södra delen av sjön som man ser från pendeltågstationen!

    / Oskar
    2011-08-18 kl 23:09

  • Alltså Oskar, innan du började peta i det här eventet stod det tydligt var samlingen var. Håll fingrarna i styr är du snäll.

    / Lena
    2011-08-18 kl 23:34

  • Jag ser bara till att uppdatera så att alla texter följer mallen. Utan uppstyrnig blir det ofta rörigt eller svårförståeligt för nya. Sen att jag kanske lyckades ta bort samlingstiden den här gången ber jag om ursäkt för!

    / Oskar
    2011-08-18 kl 23:42

  • Om jag kommer så spelar jag ”helt ny nybörjare”. Men antar att jag – som vanligt – bangar;
    för vad f-n ska det vara sådan hets för? (..gallra bland nybörjarna som kommer, så fort som möjligt, så bara de tävlingssugna & löpstarka, satsar vidare, måntro?)

    / Frida S
    2011-08-21 kl 00:00

  • Frida, alla springer naturligtvis så snabbt de vill. Bara hets om du själv vill. Tanken är att ni ska få springa av er lite på en riktigt lätt bana för att sedan kunna klura runt ordentligt i långsam takt i moment två. I Centrum må vi ibland vara tävlingssugna men det är sällan eller faktiskt aldrig vi vinner så det finns plats för alla.

    / Lena
    2011-08-21 kl 10:04

  • Nu med ändrade instruktioner för nybörjargruppen. Det är klart att ingen ska känna sig stressad, det var inte meningen. Träningen blir vad vi själva gör av den.

    / Lena Ö
    2011-08-21 kl 10:12

  • Oki, då är jag med på träningsupplägget/tanken! Tack.

    / Frida S
    2011-08-21 kl 10:13

  • Jag kommer följa min nybörjare. Och kan assistera flera om det skulle behövas.

    / Jonas
    2011-08-21 kl 13:26

  • Vad bra Jonas. Jag var just på väg att efterlysa en skugga. Det är fler som är helt nya.

    / Lena
    2011-08-21 kl 20:17

  • Kan jag bestämma på plats om jag ska träna som nybörjare eller veteran (något jag inte är)?

    / anlav
    2011-08-21 kl 20:57

  • Anders, det går bra. Du kanske får vänta en stund medan jag ritar in din bana men annars inga problem. Just den här övningen för veteraner är ganska svår samtidigt som del 2 av nybörjarträningen bjuder på rejäla utmaningar om man söker dem.

    / Lena
    2011-08-22 kl 11:04

  • Skulle någon kunna tänka sig att plocka in nybörjarbanan 2,3km efter avklarad linje? Istället för kontrollplock. Vore schysst, resten får sitta kvar men det vore bra att få in de kontrollerna. Blir som lite intervallträning.

    / Lena
    2011-08-22 kl 11:06

  • Jag skulle nog kunna göra det, om jag inte kommer vara skugga också. Då blir det lite väl mycket nybörjarbana för mig.

    / Oskar
    2011-08-22 kl 11:26

  • Jag tar också med mig en nybörjare och kanske en veteran. =)

    Plus att jag kan hjälpa till att plocka in nybörjarbanan.

    / Sara Jonasson
    2011-08-22 kl 14:43

  • Lena, glöm inte att de två yngre tjejerna kommer också (så att du har nybörjarkartor till de också).

    / Oskar
    2011-08-22 kl 16:50

  • Bra att du sa det Oskar, fanns inget att glömma, hade aldrig hört.

    / Lena
    2011-08-22 kl 17:43

  • Ah, jag tror jag kanske bara nämnt det i en forumtråd (den om 25-manna). Vad bra!

    / Oskar
    2011-08-22 kl 18:19

  • Hej, jag är gärna med i veteran-träningen imorgon. Har inte fått något svar på min medlemsförfrågan, och har därför inte fått något lösenord och inlogg – annars hade jag skrivit upp mig på listan. Jaja, vi får introduceras imorgon!

    Sofia

    / Sofia Börjeskog
    2011-08-22 kl 22:15

  • Sofia, har du mailat in till info snabel centrumok.se ? Jag tror inte vi fått något mail från dig. Eller?

    Hur som helst, varmt välkommen i morgon!

    / Oskar
    2011-08-22 kl 22:21

  • Lena, jag har eventuellt med mig en nybörjare!

    / Kristoffer
    2011-08-23 kl 09:31

  • Lena, förlåt sen avanmälan men jag tror jag måste vila min vrickade fot…

    / a.w.e.
    2011-08-23 kl 12:52

  • Tack Lena!

    / Björn B
    2011-08-23 kl 21:58

  • Tack Lena. Det var roligt. Trots Rudan. (Min mini-nybörjare krisade ur så fort alla hade gått så jag var inite hemma förrän kl 22. Hon saknade väl skogen.)

    / Peter H
    2011-08-24 kl 15:56

Skriv en kommentar!




Kommentar

SENASTE KOMMENTARER

NÄRMAST PÅ GÅNG

Monday 29 June

  • Deltagare
  • Johanna Bergmark
  • Cecilia Lundbäck

5 Days Italy 2

29 juni – 4 juli

Läs mer på hemsidan: https://www.5daysitaly.com/

Läs mer

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Niclas Petersson
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson

29/6: Trekvällars 1 medel 10

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Linus Rispling
  • Jon Lindmark
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Petter Wikström
  • Thomas Karlsson
  • Mattias Joëlson

30/6: Trekvällars 2 lång 9

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand
  • Jon Lindmark
  • Britta Alstad
  • Mikael Svartz
  • Thomas Karlsson
  • Marcos Vicente Herranz
  • Mattias Joëlson
  • Fredrik Gunnarsson

1/7: Trekvällars 3 medel 8

  • Deltagare
  • Mette Brolinson
  • Kristoffer Edshage
  • Elina Johnsson
  • Therese Bergstedt

3/7: KĀPA 2026 4

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

3/7: Eskilstuna weekend 1

  • 0 Deltagare

4/7: Gotlands 2-dagars 0

  • 0 Deltagare

7/7: Gotlands 3-dagars 0

  • 0 Deltagare

10/7: Grövelsjöorienteringen 0

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Henrik Hellborg
  • Anders R
  • Olof Lethagen

10/7: Hallands 3-dagars 4

  • 0 Deltagare

13/7: Österlens 3-kvällars 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad
  • Thomas Karlsson

15/7: Skärgårdssprinten 2

  • Deltagare
  • Karin Fägerlind
  • Mette Brolinson
  • Karin Gillberg
  • Henrik Hellborg
  • Jorrit Boekel
  • Per-Anders Lindgren
  • Janne Nilsson
  • Linnea Börjars
  • Niclas Petersson
  • Olof Lethagen
  • Jon Lindmark
  • Oskar Hermansson
  • Per Ljung
  • Malin Sundeby
  • Annica Sundeby
  • Stefan Persson

20/7: O-Ringen Göteborg 2026 16

  • Deltagare
  • Moa Kjellstrand

27/7: OK Hällens 3-kvällars 1

  • Deltagare
  • Jonas Lindholm
  • Mattias Ågren
  • Erika Lindholm
  • Anders R
  • Linnea Börjars
  • Oskar Hermansson
  • Fredrik Åkerlind
  • Ines Lindholm

2/8: Torp of Tenala – Sommarträningsläger i Finland! 8

  • Deltagare
  • Kristoffer Edshage
  • Moa Kjellstrand

8/8: WMOC Polen 2026 2

  • 0 Deltagare

15/8: Täbydubbeln lång 0

  • Deltagare
  • Britta Alstad

15/8: Svenska cupen MTB-O Uppsala 1

  • 0 Deltagare

16/8: Täbydubbeln medel 0

  • Deltagare
  • Oskar Karlin
  • Karin Gillberg
  • Camilla Jakobsson
  • Per-Anders Lindgren
  • Mattias Robertson
  • Daniel Lind
  • Therese Bergstedt
  • Henning Sköldvall
  • Simon Bohman
  • Johanna Löfvenius
  • Malin Sundeby
  • Britta Alstad
  • Annica Sundeby
  • Mikael Svartz
  • Jonathan Svensson
  • Erik Wessberg

22/8: Skärgårdshelgen – Centrums skogstävling 2026 på Nåttarö 16

▼▼ LADDA IN FLER ▼▼

Hoppa till verktygsfältet