Plats: Rudan (Handens station)
Ansvarig: Lena
Telefon: O7336O3O84

Övning: Linje-OL, 5km. Ni ska följa en inritad linje på kartan och hitta kontroller som sitter på linjen i skogen. Kompassen placeras med fördel i fickan och när ni är klara vill jag att ni berättar var skärmarna satt.
För de som vill springa mer blir det kontrollplockning efteråt.
Övning: Alla inleder med en lätt bana, 2,3km lång. Sedan blir det klurigare kontrollplockning för de som vill. Ni ska hitta så många kontroller ni bara kan i ett mindre, tydligt avgränsat område inom en tidsgräns, 30-40min.
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Färjan avgår 16.45, så vore nog bra om personen är på plats senast 15.45.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Huva! Det här kommer bli en lång natts färd mot gryning.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
25 kommentarer (kommentera)
Jag tar med mig en nybörjare.
/ Jonas
2011-08-16 kl 20:40
Vi är två nybörjare som gärna kommer. Vilka tider är det som gäller och var ses vi?
/Maria o Albin
/ maria.sundin@textfixarna.se
2011-08-18 kl 22:25
Vi brukar ha samling kl 18.15. Samling vid badet som ligger vid södra delen av sjön som man ser från pendeltågstationen!
/ Oskar
2011-08-18 kl 23:09
Alltså Oskar, innan du började peta i det här eventet stod det tydligt var samlingen var. Håll fingrarna i styr är du snäll.
/ Lena
2011-08-18 kl 23:34
Jag ser bara till att uppdatera så att alla texter följer mallen. Utan uppstyrnig blir det ofta rörigt eller svårförståeligt för nya. Sen att jag kanske lyckades ta bort samlingstiden den här gången ber jag om ursäkt för!
/ Oskar
2011-08-18 kl 23:42
Om jag kommer så spelar jag ”helt ny nybörjare”. Men antar att jag – som vanligt – bangar;
för vad f-n ska det vara sådan hets för? (..gallra bland nybörjarna som kommer, så fort som möjligt, så bara de tävlingssugna & löpstarka, satsar vidare, måntro?)
/ Frida S
2011-08-21 kl 00:00
Frida, alla springer naturligtvis så snabbt de vill. Bara hets om du själv vill. Tanken är att ni ska få springa av er lite på en riktigt lätt bana för att sedan kunna klura runt ordentligt i långsam takt i moment två. I Centrum må vi ibland vara tävlingssugna men det är sällan eller faktiskt aldrig vi vinner så det finns plats för alla.
/ Lena
2011-08-21 kl 10:04
Nu med ändrade instruktioner för nybörjargruppen. Det är klart att ingen ska känna sig stressad, det var inte meningen. Träningen blir vad vi själva gör av den.
/ Lena Ö
2011-08-21 kl 10:12
Oki, då är jag med på träningsupplägget/tanken! Tack.
/ Frida S
2011-08-21 kl 10:13
Jag kommer följa min nybörjare. Och kan assistera flera om det skulle behövas.
/ Jonas
2011-08-21 kl 13:26
Vad bra Jonas. Jag var just på väg att efterlysa en skugga. Det är fler som är helt nya.
/ Lena
2011-08-21 kl 20:17
Kan jag bestämma på plats om jag ska träna som nybörjare eller veteran (något jag inte är)?
/ anlav
2011-08-21 kl 20:57
Anders, det går bra. Du kanske får vänta en stund medan jag ritar in din bana men annars inga problem. Just den här övningen för veteraner är ganska svår samtidigt som del 2 av nybörjarträningen bjuder på rejäla utmaningar om man söker dem.
/ Lena
2011-08-22 kl 11:04
Skulle någon kunna tänka sig att plocka in nybörjarbanan 2,3km efter avklarad linje? Istället för kontrollplock. Vore schysst, resten får sitta kvar men det vore bra att få in de kontrollerna. Blir som lite intervallträning.
/ Lena
2011-08-22 kl 11:06
Jag skulle nog kunna göra det, om jag inte kommer vara skugga också. Då blir det lite väl mycket nybörjarbana för mig.
/ Oskar
2011-08-22 kl 11:26
Jag tar också med mig en nybörjare och kanske en veteran. =)
Plus att jag kan hjälpa till att plocka in nybörjarbanan.
/ Sara Jonasson
2011-08-22 kl 14:43
Lena, glöm inte att de två yngre tjejerna kommer också (så att du har nybörjarkartor till de också).
/ Oskar
2011-08-22 kl 16:50
Bra att du sa det Oskar, fanns inget att glömma, hade aldrig hört.
/ Lena
2011-08-22 kl 17:43
Ah, jag tror jag kanske bara nämnt det i en forumtråd (den om 25-manna). Vad bra!
/ Oskar
2011-08-22 kl 18:19
Hej, jag är gärna med i veteran-träningen imorgon. Har inte fått något svar på min medlemsförfrågan, och har därför inte fått något lösenord och inlogg – annars hade jag skrivit upp mig på listan. Jaja, vi får introduceras imorgon!
Sofia
/ Sofia Börjeskog
2011-08-22 kl 22:15
Sofia, har du mailat in till info snabel centrumok.se ? Jag tror inte vi fått något mail från dig. Eller?
Hur som helst, varmt välkommen i morgon!
/ Oskar
2011-08-22 kl 22:21
Lena, jag har eventuellt med mig en nybörjare!
/ Kristoffer
2011-08-23 kl 09:31
Lena, förlåt sen avanmälan men jag tror jag måste vila min vrickade fot…
/ a.w.e.
2011-08-23 kl 12:52
Tack Lena!
/ Björn B
2011-08-23 kl 21:58
Tack Lena. Det var roligt. Trots Rudan. (Min mini-nybörjare krisade ur så fort alla hade gått så jag var inite hemma förrän kl 22. Hon saknade väl skogen.)
/ Peter H
2011-08-24 kl 15:56
Skriv en kommentar!