Turen har nu kommit för ett nytt inslag där vi kör sprintslingor på fysen. Detta för att slå två flugor i en smäll och träna på att läsa kartan och planera vägval i hög fart samtidigt som vi får en rejäl genomkörare för pumpen. Detta är också ett ypperligt tillfälle för den lite mer oerfarne orienteraren att träna teknik eftersom sprint är väldigt nybörjarvänligt. Denna kväll bjuds det på fem sprintslingor om ca 1-1,5 km som man bränner av i högsta fart med en kort vila mellan varje.
Medtag kompass!
Ansvarig: Emil Tallhage
Mobil: nollsjunollfem-959 790
Ågren: Det var ny information om upphämtning! Jag hade dessutom skrivit fel tid för färjan ovanför, men jag ändrade nu för att undvika förvirring.
Enligt Lalles reseinformation stänger ombordstigningen 16:10, och biljetterna hämtas ut av ledare 14:00-15:15. Så 15:45 är nog en bra senaste tid för övriga att samlas, men den som tar ansvar för biljetter bör helst vara där ändå tidigare. Någon?
Är det någon som reser på fredagen som kan tänka sig att hämta ut biljetterna till färjan? Personen behöver vara på plats och hämta biljetterna senast 15.
Är det möjligt att springa den här träningen tidigare i veckan? Kan skriva ut karta själv om det behövs!
Vi åker också till Helsingfors, men med Viking, så anländer tidigare samt i egen bil, så kommer gå lite fortare till TC.
Det är äntligen dags för Summer 3000 där vi springer 3000m på bana! Även i år springer vi INNAN några av oss drar iväg till Finland och Jukola. Hoppas så många som möjligt kan deltaga i och med detta.
Detta är ett ypperligt tillfälle att mäta formen på sig själv genom …
15 kommentarer (kommentera)
Det verkar bli ett riktigt bra träningsprogram i höst!
/ Mattias H
2011-08-18 kl 12:17
Amen!
/ Oskar
2011-08-18 kl 13:46
Jag ska försöka dyka upp, om jag fortfarande är vaken. (kommer vara något jetlagad).
/ joelbergkvist
2011-09-11 kl 01:19
äntligen nära hem!
/ ulrika
2011-09-14 kl 09:03
med tanke på gårdagens något tveksamma insatts känner jag att en debut på torsdagsträningen är oundvikligt för min del, I’m comming!!
/ Lovisa
2011-09-14 kl 09:20
Jag gör comeback på fysträningen imorgon. Jag är laddad och ska springa för två! (Emit, tar du med SI-briefcaset?)
/ DanïeL
2011-09-14 kl 18:20
Jag ska försöka vara med…
/ Stuart
2011-09-14 kl 18:59
Daniel jag fixar!
/ tallhage
2011-09-14 kl 19:56
Jag kommer!
/ Jesper N
2011-09-14 kl 23:34
jaha då har förkylningsturen kommit till mig. jag kommer tyvärr alltså inte ikväll…
/ Lovisa
2011-09-15 kl 10:38
jag glömde kompassen idag, har någone en extra jag kan få låna?
/ Karin H
2011-09-15 kl 12:28
Jag har lite ont i halsen och har ingen lust med någon längre förkylning. Det blir horisontalläge och te i stället för intervaller.
/ Sara Jonasson
2011-09-15 kl 16:54
@Karin: jag har en planka till låns. Tar med den.
/ Mette
2011-09-15 kl 17:08
Jag hoppar tyvärr. Måste jobba ikapp innan fjällen. Kör hårt!
/ Oskar
2011-09-15 kl 17:46
Hur hade ni det igår? Blev första Zinkenpasset en succé?
/Nyfiken och förkyld
/ jerk
2011-09-16 kl 10:56
Skriv en kommentar!