
Plats: Hellasgården
Ansvarig: Lena
Telefon: o733-6o3o84
Höstmörkret kommer krypande så träningen tidigareläggs en kvart. Samtidigt har jag gott hopp om avslutande bad i sjön.
Övning: Kompassövning. Om ni tycker ni kan skogen vid Hellasgården så kan jag lova er att den kommer att kännas som ny och obruten mark denna gång. Det blir mycket vitt på kartan. Bana 4,7km
Övning: Kompassövning. Bana 4,7km, med möjlighet att korta till ca 3,5.
Övning: Genomgång av kompass, hur och varför och när. Övning på detta.
Reseförslag: 17:38 – 17:56 buss 401 från Slussen mot Älta. Kliv av vid Hellasgården.
Hållplatsen flyttad 100 meter framåt p g a vägarbete.
Jag har fått förhinder i sista sek. Hoppas ni får en fin avslutning!
Det har kört ihop sig, missar ikväll tyvärr. Trevlig sommar alla!
Jag har tänkt mig en deadline i slutet av augusti om det inte blir fullt innan dess. Då gör jag också bokningarna av resa och bilar. Om jag ska samordna med någon annan behöver det ske innan dess.
Det går jättebra Magnus!
Tråkigt att du inte kommer Johanna!
Och jag kan tyvärr inte komma :(

Samling
Myrsjö idrottsplats, Mensättravägen 42, Saltsjö-Boo: 59.33161, 18.26929.
Kommunikationer
Tävlingsarenan nås enklast med buss, hållplatserna ”Korset” och ”Myrsjöskolan” ligger i anslutning till arenan.
Anmälan via Eventor t.o.m. måndag 22 juni,
eller efteranmälan t.o.m. torsdag 25 juni. OBS! Tävlingen är inlagd som en etapptävling i Eventor, vilket betyder att du blir anmäld till alla tre dagarna. …
22 kommentarer (kommentera)
Bra med kompassövningar!
/ Helena Ihrstedt
2011-08-30 kl 14:43
Om man inte fixar att komma en kvart tidigare är det OK, men det blir mörkt snabbt. Solen går ned 19.4o i dag enligt DN.
/ Lena
2011-09-04 kl 18:58
Hej, jag och Jesper kommer.
/ frida
2011-09-05 kl 13:23
Hej!
Jag skulle vilja delta på träningen.
Katja Seitajoki
/ Katja Seitajoki
2011-09-05 kl 15:53
Det går bra det. Ni är så välkomna, Katja, Frida och Jesper. Är alla nybörjare?
/ Lena
2011-09-05 kl 17:23
tack för det! jag och jesper ska nog klara av en veteranbana på 4,7km, tack.
/ frida
2011-09-05 kl 17:25
Jag kommer med Miranda.
/ Jonas
2011-09-05 kl 17:31
Ja inte vet jag, är du vår gamla vanliga Frida? Har du glömt lösenordet?
/ Lena Ö
2011-09-05 kl 20:10
Skuggor efterlyses!
/ Lena Ö
2011-09-05 kl 20:13
Jag kommer!
/ Jonatan
2011-09-05 kl 21:13
Jag hade gärna hjälpt till att skugga, men känner att jag verkligen behöver den här övningen. Hinner man göra bådadera?
/ Mattias H
2011-09-06 kl 00:35
Kommer mentorn och skuggar mig idag?
/ Falken
2011-09-06 kl 08:47
Jag tar med mig kartor från DM.
/ Oskar
2011-09-06 kl 09:04
Tror inte att man hinner både skugga och träna själv, nej.
/ Lena
2011-09-06 kl 10:01
Om ni har någon x-tra kompass som ligger och skräpar, ta gärna med den i fall att.
/ Lena
2011-09-06 kl 10:02
Hej! Jag har med mig en kompis, Katrin, som vill börja och är nybörjare/tuva
/ tuva
2011-09-06 kl 10:45
Har tyvärr fått förhinder och kommer inte ikväll. Synd för det verkar bli fantastiskt! Lycka till :-)
/ kristine.west@hotmail.com
2011-09-06 kl 13:11
Jag har blivit förkyld och får också ställa in. Ha det kul!
/ Magnus B
2011-09-06 kl 13:27
Det här behöver jag verkligen, men jag får svårt att hinna och min hals behöver vila. Så det blir ännu ett avhopp.
/ Björn B
2011-09-06 kl 14:06
Kristine, du kan klicka på krysset (x) bredvid ditt namn i listan så försvinner du!
/ Oskar
2011-09-06 kl 14:07
Jag kommer gärna och nybörjar.
/ Jorrit
2011-09-06 kl 15:36
Tack Lena för bra övning! Jag måste lära mig att hålla huvudet högre och ta riktningspunkter längre bort. Idag fick jag kolla på kompassen allt för ofta…
Mitt spår:

Karta att quickrouta på.
/ Oskar
2011-09-06 kl 21:06
Skriv en kommentar!